کد خبر: ۹۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
در جلسه معارفه فرماندار جدید مرودشت مطرح شد:

کارخانه آزمایش به یک غده سرطانی تبدیل شده/ اخراج کارگران کارخانه ها در مرودشت/ تابلوی پتروشیمی شیراز پایین آورده شود

نماینده مردم مرودشت گفت: تقریبا 7 ماه است که دولت یک ریال نتوانسته به دستگاه های عمرانی تخصیص دهد.

به گزارش شیرازه  ماشاء الله حیدرزاده پس از 7 ماه از فرمانداری مردشت تودیع و علی اکیر نجیب زاده سرپرست فرمانداری مرودشت شد؛ نجیب زاده پیش از این فرماندار ویژه  لارستان بوده است.

امام جمعه مرودشت در آیین تودیع و معارفه به دستورالعمل حضرت امیرالمومین(ع) خطاب به محمد ابن ابی بکر فرماندار وقت مصر اشاره و بیان داشت: اولین شاخصه یک مدیر و فرماندار این است که خداترس باشد و در قضاوت میان مردم فروتن، نرم خو و گشاده رو باشد و در توجه و نگاه به طرفین تفاوت قائل نشود چرا که در غیر این صورت قدرتمندان به طرفداری و جانبداری در قضاوتش طمع می ورزند و ناتوانان در عدالتش مایوس می شوند.

حجت الاسلام  احمدی در خصوص ویژگی اطرافیان فرماندار بیان داشت: باید افراد فقیه، دانشمند، با صداقت، با وفا و با شرم و حیا را بر افراد فاسق، فاجر، دروغگو و حیله گر ترجیح داد.

احمدی اظهار داشت: شهرستان مرودشت به عنوان دومین شهرستان فارس پتانسل های فراوانی دارد و شهرستانی حساس است لذا باید در حفظ آنها مراقبت و توجه شود.

احمدی امام جمعه مرودشت

امام جمعه مرودشت افزود: فرماندار باید در برابر افراد ظالم و ستمگر سخت باشد و در برابر مظلومان نرم و انعطاف پذیر باشد و باید نسبت به دشمنان خصوصا استکبار جهانی و آمریکا که دشمن شماره یک این نظام است حساس باشد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه اشاره و بیان داشت: فتنه گران در بین ما جایگاهی ندارند و نباید در مسندها و محل خدمت ها نیز جایگاهی داشته باشند.

احمدی یکی از ویژگی های مدیران را حساس بودن به احکام اسلامی و نماز دانست و اظهار داشت: با اقامه نماز در ادارات بسیاری از مشکلات حل می گردد واشرافیگیری و دنبال تجملات دنیایی رفتن برای مدیر خطاست و اگر می بینیم امروز بحث فیش ها و حقوق های نجومی مطرح است به خاطر این است که از پایه دقت نکردیم و مدیر ما اگر گرفتار تجملات دنیوی و زرق و برق دنیا شود سر از آنجایی در می آورد که ما باید در جامعه اسلامی سرمان را پایین بگیریم.

وی افزود: اینکه در جامعه اسلامی یک نفر نان خوردن نداشته باشد و یک نفر بیست سی میلیون تومان حقوق بگیرد شایسته و زیبنده نیست و بحث فیش های حقوقی نجومی سیاسی نیست و فرقی نمی کند کدام دولت باشد و آنچه مسلم است این است که مدیر انقلابی و جهادی قطعا در این مسیر حرکت نمیکنند

امام جمعه مرودشت در خصوص مشکلات آب بیان داشت: در برخی مناطق آب آشامیدنی وجود ندارد و این زیبنده نیست و فرماندار و نماینده تاکنون پیگیر این قضیه بودند و باید مسئولان استان نیز پای کار بیایند تا مشکلات حل گردد.

وی از وضعیت کارخانه ها در استان فارس و شهرستان مرودشت گلایه کرد و بیان داشت: در استان های دیگر کاخانه ها در حال راه اندازی است و تصمیم دولت دهم این است که کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل راه اندازی شود اما این تصمیم هنوز در مرودشت محقق نشده و ما شاهد راه اندازی کارخانه های شهرستان مرودشت نیستیم و روزانه شاهد اخراج کارگان کارخانه ها نیز هستیم.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: پتروشییمی عنوان می کند که با افتتاح فار جدید پتروشیمی شهدای مرودشت، حدود 400 نفر به صورت مستقیم و حدود 5000 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند و این در حالی است که روزانه عده ای به دفتر ستاد نماز جمعه می آیند و مدعی هستند که آنها را از کارخانه پتروشیمی اخراج کرده اند.

احمدی امام جمعه مرودشت

وی افزود: فردی در کارخانه قند مرودشت 29 سال و هشت ماه کار کرده است و چند روز پیش در حالی که چهار ماه بیشتر به پایان خدمت سی ساله اش نمانده بوده است، اخراج می شود و بعد مسئولان می گویند وی طبق قانون اداره کار قراردادی بوده و اخراج شده است. آیا این مسئول انصاف و وجدان دارد کسی را که 29 سال خدمت کرده است اخراج کند؟

شرکت ها خصوصی شده، نظارت دولت کجا رفته؟

وی بیان داشت: اگر شرکت ها خصوصی شده است، باید نظارت دولتی وجود داشته باشد و وضعیت مستضعفین، محرومین، کارگران رصد شود و جلوی این موارد گرفته شود.

احمدی افزود: اولین کسانی که باید امر به معروف را زنده کنند مدیران هستند و مدیران حکومت اسلامی باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند و بر هر آسیبی که می رسد صبور باشند و در راه خدا از سرزنش ها نترسند و پایدار باشند.

وی ضمن تاکید بر تعامل فرماندار سابق با ستادنمازجمعه و دیگر مسئولان بیان داشت: فرماندار به گفته خود به خاطر مشکلات جسمی استعفاء داد تا در حق مردم اجحاف نشود و این درس خوبی برای مدیران است. در این کشور مدیرانی داریم که جایگاه ها را اشغال کرده اند و توانمندی و نوآوری هم ندارند.

امام جمعه مرودشت اظهار داشت: مواردی را که لازم بود به فرماندار تذکر دادم و وی نیز تذکرات را پذیرفت و تلاش کرد به آنها جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: برومندی یکی از نمایندگان پرتلاش مجلس شورای اسلامی است که شبانه روزی فعالیت می کند تا اینکه بتواند به وظیفه خود عمل کند و در راستای تحقق شعار سال با وجود خشکسالی ها و گرفتاری ها، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

قبلا رسم بود قبل از انتصاب فرماندار با امام جمعه هماهنگ می کردند

حجت الاسلام احمدی در پایان به برگزاری موفق همایش کارکردهای تربیتی نماز جمعه و اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: قبلا رسم بود قبل از انتصاب فرماندار به دیدار امام جمعه و مسئول ستادنمازجمعه می رفتند در حالی که این اتفاق نیفتاد و شاید به خاطر اینکه دولت یازدهم در این ماه های پایانی می خواهد کارها سریع انجام شود، این مسئله هم حذف شده است.

محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقتدرترین نظام سیاسی در سطح منطقه حرف اول را در تمام عرصه های بین المللی می زند و در شرایطی که وضعیت خاورمیانه و کشورهای همسایه خوب نیست، کشور ایران از نعمت امنیت برخوردار است و عیلرغم تحریم های ظالمانه و اینکه امروز با مشکل معیشت و اشتغال دست و پنجه نرم می کنیم، با تلاش های تمام ارکان نظام، مشکلات مردم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.

محمدمهدی برومندی بیان داشت: تنها راه برون رفت کشور از مسائل و مشکلات، نگاه به درون و نگاه به ظرفیت های داخلی کشور با راهکار اقتصاد مقاومتی است که امیدوار هستیم در این خصوص برنامه ریزی خوبی در سطح استان انجام گیرد و تحولات خوبی را در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان شاهد باشیم.

برومندی اظهار داشت: استان فارس همواره عنوان مقام اول تولید محصولات کشاورزی را داشته و قطب پزشکی خاورمیانه است و در بعضی رشته های پزشکی رتبه جهانی دارد و با مدیریت شایسته و تدبیر درست در این استان ما می توانیم در خصوص ایجاد اشتغال و زیرساخت ها عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی افزود: استان فارس هنوز یک متر آزاد راه ندارد و راه آهن آن به دریا متصل نیست و وضعیت راه آهن در مقایسه با سایراستان ها قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان مرودشت با توجه به ظرفیت هایی که دارد به تنهایی معادل یک استان است و در پرداخت مالیات به خزانه کشور، از برخی از استان ها پیشی گرفته است.

وی افزود: شهرستان مرودشت معادل مرکز استان 40 هزار دانشجو دارد و اولین صنعت پتروشیمی خاورمیانه در این شهرستان افتتاح شده و شهرستان مرودشت 1200 شهید سرافراز را در راستای آرمان های جمهوری اسلامی ایران تقدیم نظام کرده و ورزشکاران مرودشت بیش از 70 بار در گوشه و کنار دنیا پرچم ایران را به اهتزاز درآورده و هنرمندان این شهرستان در کشور حرف اول را می زنند.

برومندی بیان داشت: این شهرستان در مقایسه با بسیاری از شهرستان های استان، عقب ماندگی های جدی دارد و باید به زیرساخت ای شهرستان توجه جدی گردد  و امیدوار هستیم با توجه ای که دولت داشته و دارد بتوانیم گام های اساسی برداریم.

وی اظهار داشت: اگر در دوران طاغوت یک پتروشیمی خارج از استانداردهای امروز در شهرستان ساخته شده است، هفته گذشته یک پتروشیمی در شهرستان افتتاح شد که ظرفیت آن ده برابر پتروشیمی قبلی است و با قرار گرفتن این پتروشیمی در مدار تولید، در حوزه تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی کشور به خودکفایی رسید.

وی بیان داشت: آزمایش در این شهرستان به یک غده سرطانی تبدیل شده است و آزمایش به مدیران امروز و به بنده به عنوان نماینده شهرستان به ارث رسیده است و سالیان پیش در راستای خصوصی سازی آزمایش به گروه پیام واگذار شده است و کمیسیون صنایع مجلس با 21 نماینده در این کارخانه حضور یافته اند و چهار بار استانداران در این کارخانه حضور یافته اند و وزیر صنعت شخصا در این کارخانه حاضر شد و ما بیش از 40 جلسه در تهران برای این صنعت برگزار کردیم و این صنعت 150 میلیارد تومان  بدهی دارد و مشکلاتش زنجیره ای است و مالکینش وضعیت خاصی دارند و همه پیگیری های ما به این جا رسیده است که باید بانک ملت به عنوان طلبکار عمده این کارخانه، آن را مصادره نماید و مراحل انتقال آزمایش به بانک ملت را وزارت صنعت دنبال می کند و امیدوار هستیم با حمایت جدی استاندار و مجموعه وزارت صنعت بتوانیم این صنعت را به بانک ملت واگذار کنیم و بعد یکی از برندهای معروف کشور را برای سرمایه گذاری در این کارخانه دعوت کنیم.

انتظار داریم با همکاری استاندار تابلوی پتروشیمی شیراز پایین آورده شود

وی اظهار داشت: یک روز قبل از افتتاح پتروشیمی به وزیر نفت، وزیر اطلاعات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی نامه زدم و چند با ر با استاندار صحبت کردم که چرا در تیزرهای تلویزیونی از لفظ پتروشیمی شیراز استفاه می شود و این پتروشیمی شهدای مرودشت است و بنده آن روز این نامه ها را منتشر نکردم و بعد از صحبت هایی که در روز افتتاح شد خود آقای جهانگیری پذیرفتند که ما موافقیم که پتروشیمی به نام شهدای مرودشت باشد و با آقای وزیر صحبت کردیم و وزارت نفت در نشریه ای که در وزارتخانه چاپ می کند نوشت: "پتروشیمی پیر مرودشت جوانه زد" و این تیتر بدین معنی است که وزارت نفت پذیرفته است که اینجا پتروشیم مرودشت است و اگر پتروشیمی مرودشت بود آن روز خبرنگاران مرودشت را به داخل مراسم راه می دادند و وقتی من داخل پپتروشیمی از فرماندار سوال کردم که خبرنگاران مرودشت کجا هستند، فرماندار در پاسخ گفت اسامی همه در لیست ارسال شده است ولی دعوت نشدند و ما انتظار داریم با همکاری استانداری، تابلوی پتروشیمی شیراز را پایین بیاوریم و تابلوی پتروشیمی شهدای مرودشت نصب گردد.

وی افزود: انتظار داریم خط آهن استان فارس تقویت شود و به خط راه آهن بندرعباس، اسکله شهید رجایی متصل شود  و بر اساس دستور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، خط دوم راه آهن تخت جمشید شیراز با طول 35 کیلومتر به عنوان مترو راه اندازی گردد.

محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت

وی تصریح کرد: در حال حاضر در هر ثانیه 450 لیتر آب آشامیدنی از سد درودزن وارد مرودشت می شود در حالی که در گذشته 170 لیتر آب در ثانیه از سد درودزن وارد مرودشت می شد. در حال حاضر از چاه های آب 100 لیتر در ثانیه وارد مرودشت می شود در حالی که در گذشته 240 لیتر در ثانیه از طریق چاه ها به مرودشت وارد می شد و در حال حاضر در مجموع 550 لیتر آب در ثانیه وارد مرودشت می گردد که در طول شبانه روز بیش از 47 میلیون لیتر آب وارد مرودشت می شود در حالی که سرانه استاندارد مصرف آب در پیشرفته ترین کشورها 150 لیتر در ثانیه است.

وی به مشکلات بودجه ای کشور اشاره و بیان داشت: تقریبا 7 ماه است که دولت به علت مشکلات بودجه، خزانه و وضعیت تخصیص ها یک ریال نتوانسته است به دستگاه های عمرانی تخصیص دهد.

فرماندار سابق مرودشت بیان داشت: در جلسه معارفه خود برحفظ امنیت و همدلی و ایجاد فضای آرام در شهرستان تاکید داتشم و در سایه فضای آرام و همدلانه  دو انتخابات مهم و همزمان و ده ها برنامه سیاسی اجتماعی بدون کمترین حاشیه برگزار شد و به صورت متوالی میزبانی مسابقات بین المللی را بر عهده داشتیم.

ماشاء الله حیدرزاده بیان داشت: با پذیرش ارباب رجوع و با سعه صدر در این هفت ماه توانستیم بخش اعظمی از مردم را با گفتن واقعیت ها راضی نگه داریم.

حیدرزاده فرماندار سابق مرودشت

وی بیان داشت: زمان را از دست ندهید و با فرماندار جدید همکاری کنید و تلاش کنید فضای تخریب و تهمت جای خود را به فضای همدلی دهد. متاسفانه بعضی اوقات شاهد بودم بعضی وقت خود را بیهوده وعبث صرف می کردند و این شهرستان استعدادهای بالقوه ای دارد و من استعدادهای آن را بیش از چندین استان می دانم.

وی در پایان به تشریح عملکرد خود در حوزه های مختلف پرداخت و بیان داشت: من از استعفا، هم ناراحت هستم و هم خوشحال، ناراحت از این جهت که مدت خدمت بسیار کم بود و عذر ویژه از مردم می خواهم که نتوانستم ایده هایم را در این شهر پیاده سازی نمایم و از سوی دیگر وقتی یک مدیری می خواهد کنار برود، این کنار رفتن با شایعاتی همراه است و برخی دوستان با گله مندی به من می گفتند فلانی گفته است که ما وی را از فرمانداری برداشتیم و من گفتم هرکس من را فرستاده بروم دست و پایش را می بوسم و سرمایه اصلی من در این مدت افزودن تعدادی دوست به مجموعه دوستان قدیمی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در آیین تودیع و معارفه بیان داشت: شرایط بسیار سختی در حوزه اقتصاد و حوزه درآمدی کشور جود دارد و پایین بودن قیمت نفت، آثار و تبعات تحریم ها و بالابودن هزینه های جاری، دست به دست هم داده که دولت با همه تلاش هایش ناخواسته نتواند به تعهداتش عمل کند اما تهدید شمشیر را که زیر میز و روی میز بود از سر ملت کم کرد.

هادی پژوهش جهرمی اظهار داشت: نیروهای مسلح در نهایت اقتدار هستند و در مرزهای نظامی و امنیتی منطقه، ما جلوتر از آمریکایی ها و غربی ها هستیم اما جنگ طلب نبوده و نیسیتم و اگر جنگی رخ داده بود یا بدهد ما برنده ایم اما این پیروزی با ضایعات همراه است.

پژوهش در خصوص تورم اظهار داشت: تورم ریشه مملکت و اقتصاد را کنده و تورم را دولت از ده ها رقم پایین آورده و ممکن است فردا ادعا کند که آن را تک رقمی کرده است و ممکن است آثار آن برای مردم کوچه و بازار محسوس نباشد اما اگر تورم کاهش نمی یافت شرایط اقتصادی و معیشتی مردم به مراتب خراب تر از الان می شد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس

وی اظهار داشت: در حوزه صنعت باید دنبال چرایی تعطیلی گشت و این تعطیلی ها علل و عواملی داشته که ناشی از تدبیرها و سیاست های غلط گذشته بوده است و نمی خواهم بگویم دولت قبل بد عمل کرده و ما خوب عمل کردیم و باید کارشناسان اقتصادی بررسی کنند.

پژوهش اذعان داشت: مردم مرودشت خوب می دانند که کارخانه آزمایش چند سال است که مشکل پیدا کرده و علت این مشکل چیست و چه کسانی در آن دخیل بودند هرچند که دولت در حال تلاش است و محدودیت ها زیاد است و مانع تراشی ها هم مقابل دولت کم نیست.

وی افزود: در بحث های فیش های حقوقی کار بسیار زشتی اتفاق افتاد و باید پیشینیه آن در آید که چه کسانی مصوب کردند که از صندوق توسعه ملی، افراد حقوق نجومی بگیرند. در این مملکت کسی نباید بیشتر از حق و حقوقش چیزی دریافت کند و با متخلفین باید برخورد کرد و اگر لازم باشد به عنوان مفسد اقتصادی اعدامشان کرد.

پژوهش اظهار داشت:  65هزار مدیر در این کشور داریم و 950 نفر در کشور حقوق نامنتعارف دریافت می کردند که عمدتا در شرکت ها و بخش خصوصی بوده مشغول هستند.

معاون سیاسی استاندار فارس افزود: در خصوص فیش های حقوقی نجومی، کار را طوری پیش بردیم که ناامیدی و یاس امروزه بر جامعه سایه افکنده است و عده ای در کشور نشسته اند و منتظر هستند که اتفاقی بیفتد تا فریاد وااسلاما سردهند در صورتی که باید جایی این ترمز را کشید و حدود را رعایت کرد.

وی اظهار داشت: در جلسه شورای تامین چندی پیش استاندار یکی از روزنامه های استان را در دست گرفت که حدود 7 سرتیتر منفی در آن بود، مردم چه فکر می کنند؟ بذر امید را در دل مردم بکارید. در این شهرستان یک پتروشیمی افتتاح می شود و عده زیادی سر کار می روند و یک آزمایش هم از دست می رود که آن هم ریشه اش در گذشته است.

پژوهش گفت:حساب متخلفان وکسانی که به بیت المال دست اندازی کرده اندبابقیه مسئولان خدمتگزار باید جدا کرد و رای نیاوردن یک عده نباید دلیلی برای تخریب این دولت و مسئولان در فضاهای مجازی و تشویش اذهان عمومی و نگران کردن مردم باشد.

 حرف های معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تناقض و تعارض دارد

امام جمعه مرودشت در پاسخ به اظهارات فوق معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس بیان داشت: حرف های جناب پژوهش تناقض و تعارض دارد. مردم به نظام علاقه دارند و مسئله اصلی این است که در بحث های فیش های حقوقی و .. کسی که به این نظام خیانت می کند به طور جدی باید محاکمه گردد.

تودیع و معارفه فرماندار مرودشت

حجت الاسلام  احمدی اظهار داشت: چند سال از فتنه می گذرد اما باز رهبری تاکید می کند و این تاکید بدین معناست که در لایه های نظام مسئولان گوش نمی دهند و افرادی را که مشکل دارند، نصب می کنند و اگر این مشکلات حل شود هیچ ملتی مثل ملت ایران به نظام وفادارنیستند.

وی افزود: این طور تحلیل کنید اگر جایگاه های نماز جمعه و روحانیت برای به صحنه اوردن مردم نباشند، اصلا سنگ روی سنگ بند نمی شود و مردم به حرف کسی اعتماد نمی کنند و واقعا باید با افراد خاطی برخورد  کرد و فیش های حقوقی صرفا یک مصداق است و بحث فساد اداری زیاد مشاهده می شود و کار مردم پیش نمی رود و مردم بدین خاطر ناراضی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس بیان داشت: تعارض و تناقضی نبود و اگر مردم نبودند ما نیز اینجا نبودیم و حرف من این است که این قدر نباید به طبل ناامیدی کوبید و اگر قرار است مسئله را حل کنیم  به جای حرف عمل کنیم.

هادی پژوهش جهرمی بیان داشت: شهرستان مرودشت یکی از شهرستان های بزرگ استان است که هیچ خط کشی و مرزبندی بین اقوام مختلف این شهرستان نبوده است و در زمینه مسائل امنیتی سیاسی کمترین مشکلات در شهرستان مرودشت وجود دارد و علیرغم وضعیت خشکسالی، در شهرستان مرودشت در مقایسه با سایر شهرستان ها وضعیت مطلوبی حکمفرماست.

وی افزود: شرایط جسمی حیدرزاده باعث شد که بش از این نتواند به عنوان فرماندار مرودشت انجام وظیفه نماید و خودش استعفاء داد و پذیرش استعفا بعد از گذشت هفت ماه برای ما به عنوان یک مدیر چیز ثقیل و سنگینی است و استاندار به سختی استعفای وی را پذیرفت.

وی اذعان داشت: نزدیک به 19 سال است که نجیب زاده را میشناسم و مردم لار به من مراجعه کرده و نگرانی خود را از رفتن وی از فرمانداری ویژه لار اعلام کردند و خودش نیز خواهان حضور در استانداری بود.

نجیب زاده سرپرست فرمانداری مرودشت

سرپرست فرمانداری مرودشت خواستار مشارکت مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و نهادهای انقلابی برای پیشبرد اهداف این شهرستان شد و  بیان داشت: مسؤولان جزیره‌ای فکر و عمل نکنند و فقط به مسائل و مشکلات حوزه کاری خود نیندیشند بلکه این را متوجه باشند و بدانند که هیچ کاری با این شیوه و تفکر به پیش نخواهند رفت.

علی اکبر نجیب زاده خواستار تدوین و ارسال برنامه‌ها و بیلان کاری اداره‌های این شهرستان توسط مسؤولان شد و افزود: برای تسلط بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر و مدون‌تر و همچنین در راستای رسیدن به شاخصه‌ها و راهبردهای توسعه‌ای این شهرستان، مسؤولان و مدیران آن برنامه‌های خود را در قالب‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار ظرف یک هفته به فرمانداری تحویل دهند.

در پایان متن حکم سرپرستی علی اکبر نجیب زاده قرائت و از زحمات ماشاء الله حیدرزاده تجلیل به عمل آمد.

منبع: مرودشت نا

نظرات بینندگان