کد خبر: ۹۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
واکنش توزیع برق شیراز به عکس کابل‌کشی:

کابلهامخابراتی هستند/ مالک ساختمان اجازه اجرای کابل درون بنا نداد

به دنبال انتشار عکسی از بهم ریختگی کابل‌های یکی از ساختمانی شرکت توزیع برق شیراز، این شرکت اعلام کرد که کابل‌ها مخابراتی بوده و به صورت موقت از بیرون نصب شده اند.
به گزارش شیرازه، این شرکت به دنبال انتشار عکسی از بی نظمی کابلهای ورودی به ساختمان توزیع برق شیراز که اخیرا در فضای مجازی توسط کاربران بازنشرشده، طی  توضیحاتی آورده است که به‌دنبال انتشار عکسی از ساختمان شماره ۲ توزیع نیروی برق شیراز، مدیر روابط عمومی این شرکت، از حساسیت فعالان شبکه‌های مجازی تقدیر و این مهم را نشانه‌ای از احساس مسئولیت همه نسبت به زیبایی‌های بصری شهر دانست و از این دقت نظر قدردانی کرد.

بیژن لیاقت با تصریح اینکه، شبکه‌های مجازی عمدتا انتشار دهندگان مطالبات جامعه و دنبال کنندگان حقوق شهروندی هستند، به ارائه توضیحاتی کوتاه در خصوص تصویر منتشر شده پرداخت و اضافه کرد: مهمترین نکته، اینکه کابل‌های مشاهده شده در این تصویر، کابل‌های مخابراتی است.

وی  با یادآوری اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز، دارای ساختمان‌های متعددی بوده و ساختمان مشاهده شده در تصویر، ساختمان شماره ۲ این شرکت و یک واحد استیجاری است، توضیح داد: طی هفته‌های اخیر، به واسطه تعمیرات انجام شده توسط یک واحد تجاری مجاور ساختمان شماره ۲ توزیع برق شیراز، اختلالی در شبکه دیتا و مخابراتی این شرکت ایجاد شد.

مدیر روابط عمومی توزیع برق شیراز با تاکید براینکه قطع ارتباطات مخابراتی این شرکت حتی برای مدتی کوتاه، پیامدهای بسیار زیانبار و جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت، اضافه کرد: متاسفانه با توجه به استیجاری بودن ساختمان، مالک اجازه اجرای شبکه مخابراتی از درون ساختمان به مستاجر نداد، لذا شرکت مجبور شد برای ممانعت از بروز اختلال در روند برق‌رسانی مطلوب به شهروندان و مشترکین، کابل‌های دیتا و مخابراتی را در روند ارائه خدمات مطلوب به شکل موقت از فضای بیرونی اجرا کرده و از بروز قطعی ارتباط، جلوگیری کند.

لیاقت با تصریح اینکه کابل‌های فیبرنوری، اجرا شده فاقد هرگونه مخاطره جانی برای شهروندان است، تاکید کرد: ما از دقت نظر شهروندان و خصوصا فعالان شبکه‌های مجازی، سپاسگزار هستیم و قطعا حساسیت آنان را ارج نهاده و از نمایندگان شبکه‌های اجتماعی مجاز به فعالیت، دعوت می‌کنیم با هماهنگی روابط عمومی، در تور بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات شرکت توزیع نیروی برق شیراز، بازدید داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، شماره تلفن ۳۲۲۶۰۳۰۰ را برای برقراری ارتباط و اعلام آمادگی و ثبت‌نام شرکت در تور بازدید از خدمات و فعالیت‌های این شرکت بیان و اضافه کرد: این شرکت آمادگی دارد در آستانه هفته دولت، میزبان نمایندگان شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مختلف، برای بازدید از اقدامات و خدمات توزیع برق شیراز باشد و قطعا در این مسیر، امکان کسب اطلاعات دقیق و انتقال به مخاطبان کاملا فراهم است.

لیاقت با تصریح اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز همواره از نقدها و نظرات همه شهروندان، خصوصا فعالان شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌ای در راستای بهبود خدمات و رفع دغدغه‌های موجود استقبال کرده و می‌کند، گفت: گاه انتشار برخی مطالب خصوصا در شرایط زمانی پیک مصرف برق که خدمت‌گزاران صنعت برق در توزیع برق شیراز تمام تلاش خود را معطوف به جلوگیری از بروز خاموشی و ارتقاء خدمات کرده‌اند، هرگونه حاشیه‌سازی، اثرات نامطلوب مضاعفی خواهد داشت و انتخاب این محدوده زمانی برای اقداماتی این‌چنین جای سئوال دارد.

مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز همچنین گفت: در ایامی که دشواری‌های اقتصادی و مالی، بسیاری از اقدامات عمرانی و خدماتی را با چالش جدی مواجه کرده، این شرکت قریب به ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه را برای افتتاح در هفته دولت امسال، آماده بهره‌برداری کرده است.

لیاقت همچنین تصریح کرد: در این ایام با تلاش گسترده کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با وجود تمام دشواری‌ها، عملیات بازسازی کامل شبکه توزیع برق در مناطق تحت پوشش به طول  ۶ هزار کیلومتر با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است که جشن پایانی این عملیات در هفته دولت برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز افزود: در طول اجرای پروژه مذکور هشت هزار  پایه فرسوده تعویض و با استفاده از ۱۲۰ هزار جلوبر اصلاح حریم شبکه انجام شده و به منظور افزایش ظرفیت شبکه سطح مقطع کابل به سه برابر افزایش یافته و از تکنولوژی کابل خود نگهدار استفاده شده است.

منبع: روابط عمومی توزیع برق شیراز،

نظرات بینندگان