کد خبر: ۹۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

پایان عملیات زیر سازی آزاد راه شیراز - اصفهان تا پایان امسال

مدیر طرح های آزاد راه های کشور گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان تا پایان سال97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش شیرازه  معاون عمرانی استانداری فارس   گفت : آزاد راه شیراز - اصفهان بزرگترین طرح عمرانی استان فارس است که تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام عملیات زیر سازی آن به 60 درصد پیشرفت در ساخت می رسد .

خلیل رضاییان افزود : این طرح 2 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که هم اکنون با 50درصد سهم سرمایه گذار هزار و 200 میلیارد تومان آن تامین شده وساخت آن به صورت شبانه روزی ادامه دارد .

مدیر طرح های آزاد راه های کشور نیز گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان به طول 210 کیلومتر در حال اجراست که با برنامه ریزی و تامین اعتبار صورت گرفته قرار است تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد .

بهرامی افزود : آزاد راه شیراز - اصفهان، بزرگترین طرح آزاد راهی در جنوب کشور است که حدود 130 کیلومتر مسیر شیراز – اصفهان را کاهش می دهد و طول زمان سفر را  بطور میانگین 120 دقیقه کاهش می دهد .

وی از دیگر مزایای بهره برداری از این طرح را صرفه جویی در کاهش مصرف سوخت به میزان تقریبی سالانه هزار میلیارد ریال ، افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی ، خسارت سالانه ناشی از سوانح به میزان تقریبی 187 میلیارد ریال ،  هزینه های سفر ، آلودگی های زیست محیطی و استفاده از جاذبه های گردشگری و طبیعی منطقه عنوان کرد .

پایان عملیات زیر سازی آزاد راه شیراز - اصفهان تا پایان امسال + فیلم
منبع: خبرگزاری صدا و سیما فارس
نظرات بینندگان