کد خبر: ۹۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
شهردار اعلام كرد:

اجراي بيش از 15 پل و تقاطع غيرهمسطح در شيراز/ فاز اول تقاطع معلم شهريور كامل مي‌شود

شهردار شیراز گفت: هم‌اينك بیش از 15 پروژه پل‌سازی و تقاطع غیرهمسطح همزمان در اين كلان‌شهر مراحل ساخت و تكميل را طي مي‌كند.

به گزارش شیرازه، علي‌رضا پاك‌فطرت شامگاه دوشنبه 11 مرداد در بازديد از روند اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح معلم، گفت: تقاطع سه سطحي معلم، يكي از پروژه‌هاي كليدي است كه با توجه به حساسيت موجود، پيمانكار در سه شيف كار را دنبال مي‌كند.

او با اشاره به اينكه، حجم بتن‌ريزي در اين پروژه 1500 متر مكعب است و به زودي تمام مي‌شود، گفت: پل دوم تقاطع میدان معلم به طول 600 و عرض 28 متر تا پایان شهریور ماه زیر بار ترافیک قرار مي‌گیرد تا با توجه به موقعيت اين تقاطع و لزوم بازگشايي مسير قبل از آغاز سال جديد تحصيلي، تسهيل در تردد شهروندان ايجاد شود.

پاك‌فطرت با بيان اينكه تقاطع میدان معلم از طرح‌های پيش‌بيني شده در طرح جامع حمل و نقل شيراز است، گفت: اين تقاطع تكميل كننده رينگ شمالي جنوبي و شرقي غربي كلان‌شهر شيراز محسوب مي‌شود.

شهردار شیراز با يادآوري اينكه طي سال‌هاي گذشته در مسیر شرق به غرب، پل‌هاي شماره یک و دو آفرینش و وحدت احداث شده است، گفت: تقاطع‌های در دست ساخت در کمربندی شیراز، میدان احسان و میدان معلم نیز تکمیل‌کننده مسیر غرب به شرق شیراز است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه تقاطع‌های در دست ساخت در مسیر جنوب به شمال شیراز، از تونل‌های کوهسار مهدی(عج) آغاز می‌شود، اضافه كرد: تقاطع ایمان، پل بزرگ شهید چمران، میدان قصردشت، میدان معلم و در نهایت تقاطع شهید رودکی نیز تکمیل‌کننده مسیر شمال به جنوب در این بخش شیراز است.

وی تاکید کرد: براساس طرح‌های حمل و نقل و ترافیک شیراز با تکمیل این تقاطع‌ها و مسیرهای شمالی ـ جنوبی و شرقی ـ غربی شیراز، شهروندان می‌توانند بدون اینکه در ترافیک بمانند به مسیرهای دلخواه دسترسی پیدا کنند.

پاک‌فطرت با بيان اينكه بسياري از پروژه‌هاي شهرداري شيراز، سه شيفته مراحل اجرايي را دنبال مي‌كنند، خاطرنشان كرد: معمولا در شیفت شب فعالیت‌هایی مانند تجهیز کارگاه، انتقال ضايعات و مصالح انجام مي‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: سعی بر این است که در فصل تابستان عملیات بتن‌ریزی در طول شب انجام شود زيرا خنكي هوا به كيفيت بتن، كمك مي‌كند و كارگران هم در شرايط مناسب‌تري امكان فعاليت دارند. اما ساير اقدامات نظير قالب‌بندی، آرموتوربندی، برق‌کاری و تاسیسات ... به دلیل مسائل ایمنی کارگران و شهروندان در ساعت‌هاي روز انجام مي‌شود.

منبع: روابط عمومي شهرداري شيراز

نظرات بینندگان