کد خبر: ۹۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
معاون شهردار شیراز:

نزدیک به ۳۳۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در شیراز اجرا می‌شود

معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای نزدیک به ۳۳۰ برنامه در قالب ۱۵ موضوع ویژه دهه کرامت در شیراز خبرداد.

به گزارش شیرازه احمد همتی از اجرای نزدیک به 330 برنامه در قالب 15 موضوع ویژه دهه کرامت در شیراز خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها از خجسته زادروز حضرت فاطمه معصومه (س) نخستین روز از دهه کرامت همزمان با روز پنجشنبه 14 مرداد در سطح شهر شیراز آغاز می‌شود و تا میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) در یکشنبه 24 مرداد ماه ادامه دارد.

وی به تشریح جزئیات این برنامه‌ها پرداخت و با اشاره به امانتداری حضرت احمدبن‌موسی (ع) از مقام ولایت حضرت امام رضا (ع) و ملقب شدن ایشان به امین ولایت اظهار داشت: 4 جشن با عنوان جشن‌های امین ولایت با همکاری مناطق ده‌گانه شهرداری شیراز در روزهای این دهه اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه مسابقات کتابخوانی با محوریت دهه کرامت برای شهروندان شیرازی اجرا می‌شود افزود: این مسابقه در سطح تمامی فرهنگسراها در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

همتی همچنین از برگزاری 3 نمایشگاه کتاب در دهه کرامت در شیراز خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه‌ها در بوستان‌ها و فرهنگ‌سراهای سطح شهر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه در 34 بوستان شهر نماز جماعت اقامه می‌شود تصریح کرد: در ایام دهه کرامت این بوستان‌ها میزبان اجرای مسابقات فرهنگی همراه با توزیع شیرینی و جشن‌های ویژه دهه کرامت هستند.

وی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی با محوریت مساجد در روزهای دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با مشارکت 110 مسجد مجری طرح مسجدمحوری اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر لزوم معرفی این دهه به نسل نوجوان و کودکان عنوان کرد: بدین منظور ویژه برنامه‌ غنچه‌های کرامت با اجرای تور حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اجرا می‌شود و کودکان و نوجوانان در قالب 14 تور از فرهنگسراهای سطح شهر به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعزام می‌شوند.

همتی اظهار داشت: در دهه کرامت نمایشگاه پوستر حریم حیا با محوریت عفاف و حجاب در نگارخانه فرهنگسرای هنر برپا و آماده بازدید شهروندان می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به اجرای طرح مسجدمحوری در 110 مسجد اشاره و با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی معرفت به منظور معرفی امام‌زادگان شیراز به ویژه حضرت احمدبن‌موسی (ع) و حضرت میرمحمدبن‌موسی (ع) در این مساجد برگزار می‌شود گفت: 20 تور گردشگری از حرم تا حرم نیز با مشارکت 20 مسجد از این 110 مسجد نیز برگزار می شود.

وی فضاسازی شهری، حرکت کاروان نمادین احمدبن‌موسی (ع)، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری همایش ویژه والدین و عاطفه دختران به مناسبت روز دختر در بوستان آزادی را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی شناخت سیره حضرت شاهچراغ (ع) و کارگاه رئوفت و مهربانی به منظور شناخت سیره حضرت امام رضا (ع) در نزدیک به 30 خانه‌ محلات و مراکز مشاوره ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود.

منبع: اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز


برچسب ها: شیرازه ، دهه کرامت ، شیراز
نظرات بینندگان