کد خبر: ۹۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
پنج شنبه ها با شهدا:

شهیدی که بر صمیمیت بین مومنین و داشتن روحیه ایثارگری تاکید داشت

سردار شهید اسلامی در مدّت زمان حضور در جبهه در عملیات های متعددی از جمله عملیات فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، خیبر، والفجر ۱ و۲ و۴ شرکت کرد و خاطراتی از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش شیرازه، سردار شهید جلیل آریا نژاد (اسلامی) از عشایر غیور شهرستان فسا در سال ۱۳۴۰ در دل کوه های سر به فلک کشیدة استان فارس، درمنطقة ییلاقی طایفة «لبوحاجی» دیده به جهان گشود و دوران پر نشاط کودکی را در دامان صمیمی صحرا گذراند.

شهید اسلامی در دومین بهار زندگی به همراه خانواده به شهرستان فسا عزیمت کرد. وی پس از چندین سال پا به حیطه علم و فضل و دانش گذاشت و در دبستان امیر کبیر فسا مشغول به تحصیل شد. دوران راهنمایی و متوسطه را نیز در مدرسه راهنمایی و دبیرستان ذوالقدر پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۵۹ با اخذ مدرک دیپلم فارغ التحصیل شد.

 سردار شهید، جلیل اسلامی در دوران پر شکوه انقلاب اسلامی در صحنه های مبارزه و قیام حضور فعال داشت و در جریان همین مبارزات چندین بار مورد تعقیب و بازداشت نیروهای خود فروخته رژیم ستمشاهی قرار گرفت.

جلیل بعد از پیروزی انقلاب و در حالی که  آخرین سال های تحصیل خود را می گذراند جهت تشکیل سپاه یاسوج مدت دو ماه به آن منطقه، مأموریت یافت. با آتش افروزی های ضد انقلاب و اشرار در غرب، راهی کردستان شد و پس از چندین ماه مبارزه خستگی ناپذیر به شهرستان فسا بازگشت و در آنجا رسماً به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

 شروع جنگ تحمیلی آغاز دوره ای نوین از مبارزات حق طلبانه او بود. شهید اسلامی که قسمت اعظم عمر پر برکت خود را در جهاد و مبارزه گذرانده بود، این بار درجبهه های دیگر به دفاع ار نوامیس ملّی و ارزش های اسلامی پرداخت و با گام های استوار راهی آبادان شد.

سردار شهید اسلامی د رمدّت زمان حضور در جبهه در عملیات های متعددی از جمله عملیات فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، خیبر، والفجر ۱ و۲ و۴ شرکت کرد و خاطراتی از خود به یادگار گذاشت.

جانشینی و فرماندهی گردان و مسئولیت محور را که درچندین عملیات به عهده او گذارده شد، به نحو احسن به انجام رسانده و دراره انجام وظیفه بارها مورد اصابت گلوله های دشمن بعثی قرار گرفت و از نواحی مختلف بدن مجروح گردید.

او در بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۶۳ در عملیات خیبر، محور شرق دجله به شهادت رسید.

در فرازی از وصیت نامه شهید آمده است:

«حُسن صمیمیّت را در بین خود زیاد کنید ، روحیة ایثارگری در خود به وجود آورید، اختلاف را از میان بردارید . از دشمنی شیطان غافل نباشید، پشتیبان ولایت فقیه باشید و نماز جماعت را به پادارید  ....»

از راست، شهید «مرتضی جاویدی» - شهید «محمد‌رضا بدیهی» - شهید «جلیل اسلامی (آریانژاد)»

شهیدی که بر صمیمیت بین مومنین  و داشتن روحیه ایثارگری تاکید داشت
نظرات بینندگان