کد خبر: ۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
به بهانه روز دختر؛

خواهران «روشن دل» نورآبادی: آرزویمان دیدن چهره پدر و مادر است/ با تمسک به قرآن و ائمه راه را از بی راه تشخصیص می دهیم

زهرا و مریم اسدی دو دختر روشن دل نورآبادی هستند که سعی کرده اند در طول زندگی ، روشنی را از سیاهی ها جدا کنند و راه را در تمسک به قرآن و ائمه می دانند.

به گزارش شیرازه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده اند روزی که می تواند الگویی مناسبی برای دختران ایرانی باشد. انتظار هم از جامعه ی اسلامی میرود که الگو و سبک زندگیشان بر اساس رفتار ائمه باشد.

زهرا و مریم اسدی دو بانوی روشن دل نور آبادی  هستند که سعی کرده اند در طول زندگی ، روشنی را از سیاهی ها جدا کنند و  راه را در تمسک به قرآن و ائمه می دانند. خانواده ی مذهبی آنها باعث شده  تا از کودکی دل را به روشنی قرآن زینت دهند و چشم ها را در زلالی احکام بشورند و عقل را در صراط مستقیم به کار گیرند.

زهرا و مریم اسدی دو بانوی روشن دل ممسنی و خومه زار

رویه ی زندگی با قرآن عاملی شد تا این دو خواهر از مداحان و حافظان قرآن باشند و جزء های زیادی از قرآن کریم را با وجود تمامی محدودیت ها حفظ کنند و مقام هایی در سطح استان و کشور کسب کنند.

انگیزه ی بالای آنها باعث شد که در برنامه های مختلف دیگر نیز بتوانند به موفقیت هایی برسند که از جمله  این رشته ها می توان به شطرنج، دعا خوانی، مجری گری، قرائت قرآن، دکلمه خوانی و ... اشاره کرد به گونه ای که زهرا را به عنوان یکی از برترین مجری های ممسنی (فارس) میدانند و مریم نیز در دعا خوانی و مداحی در سطح شهرستان و استان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ممسنی همواره از نظر علمی جزء شاخص های برتر کشور بوده است و فرقی نمی کند فرزندان ممسنی در چه شرایطی باشند و یا چه محدودیتی داشته باشند  آنها حتی یک لحظه از تلاش در عرصه علم غافل نیستند.

این دو خواهر نیز با تبعیت از این فرهنگ، تابستان امسال در آزمون کنکور شرکت کردند. مریم در آزمون سراسری در رشته انسانی امتحان داد و زهرا توانست برای کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی نمره قبولی بگیرد و دوست دارد در دانشگاه علامه طباطبایی تهران ادامه تحصیل بدهد.

خداوند به جای بینایی هزاران چیز دیگر به ما داده است

مریم در خصوص شرایط زندگیشان می گوید: شاید خیلی ها فکر کنند خداوند از ما نعمت بینایی را گرفته است اما در واقع هزاران چیز دیگر را به ما داده است بنابراین نباید این را یک نقیصه شمرد. ما باید تلاش کنیم با تمام توانایی هایی که داریم راه درست را انتخاب کنیم و مایه افتخار خانواده شویم.

مریم اسدی بانوی روشن دل ممسنی خومه زار

این دو خواهر که به تازگی از زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام برگشته اند می گویند: شاید برخی ها فکر کنند که در جامعه ی کنونی دختران ما به سمت الگوهای غربی کشانده می شوند. اما این موضوع برای برخی از دختران صدق می کند و دلیل آن این است که آگاهی کامل نسبت به زندگی بی بی معصومه و حضرت زهرا سلام الله ندارند و مطمئنا اگر در این زمینه آگاهی بیشتر داشته باشند حتما الگوی خود را زندگی ائمه قرار می دهند.

زهرا در ادامه می گوید: در این راه خانواده ها نقش اصلی را ایفاء می کنند و آنها هستند که باید الگوهای مناسب را به فرزندانشان معرفی کنند و سپس معلمان و روحانیون نیز نقش مهمی دارند، اگر خانواده از کودکی الگوی مناسب به فرزندشان نشان دهند وقتی که وارد اجتماع می شوند دچار سردرگمی نخواهند شد و انتخاب خوب و بد برایشان سخت نمی گردد.

مریم نیز تشویق به مطالعه در خصوص زندگی ائمه را راه حل مناسبی دانست چرا که می توان این الگوها را در اجتماع گسترش و زندگی اسلامی را در جامعه ترویج داد.

این دو خواهر از قهرمانانی صحبت می کنند که باعث شد تا آنها راه صحیح زندگی را پیدا کنند، آن دو قهرمان را پدر و مادر خود می دانند، و زهرا چنین اظهار می کند که خانواده مذهبی آنها عامل اصلی گرایششان به حفظ قرآن شده است.  پدرم از مداحان و تعزیه خوانان شهر خومه زار است و مادرم نیز از یک خانواده مذهبی است.

مریم در توصیه به همسالان خود گفت: دختران امروزی باید به گونه ای در جامعه رفتار کنند که باعث افتخار پدر و مادرشان شوند نه اینکه باعث سرشکستی خانواده گردند، پدر و مادر خوشبختی دختران خود را می خواهند و باید به میل آنها رفتار کنند.

زهرا با مهم خواندن نقش خانواده و والدین از آرزو هایش می گوید و بزرگترین آرزوی خود را دیدن چهره پدر و مادر می خواند و می گوید:  امیدوارم آنقدر علم پیشرفت کند تا ما بتوانیم بینایی خود را بدست آوریم و چهره ی پدر و مادرمان را ببینیم.

مریم هم آرزو دارد تا آنقدر در عرصه علمی موفق شود و توانایی کسب کند که بتواند به جامعه خدمت کند چون بزرگترین عبادت را در خدمت به مردم می داند.

منبع: نورآنلاین

نظرات بینندگان