کد خبر: ۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان حج و زیارت:

نام نویسی راهپیمایی اربعین حسینی از فردا آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: علاقه‌مندان به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می‌توانند از فردا (شنبه) با مراجعه به سایت سماح نام نویسی کنند.

به گزارش شیرازه، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی از  20 محرم آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند از ساعت 9 شنبه برای نام نویسی به سایت «سماح» مراجعه کنند.

وی ادامه داد: امسال تنها سایت «سماح» محور نام نویسی، اخذ ویزا و ساماندهی زائران اربعین است که متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت «سماح» یا با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز که اسامی آنها در همین سایت گذاشته شده است مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند. پس از تکمیل اطلاعات کد رهگیری به آنها داده می‌شود که در هنگام خروج از مرز به همراه داشتن این کد الزامی است و پیامکی هم به آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه ثبت نام با موفقیت انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز هزینه اخذ ویزا از سوی عراق مشخص نشده است، تصریح کرد: امسال تمام زائران تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بدون خرید امکان دریافت ویزای اربعین وجود ندارد، در هیچکدام از مراحل ثبت نام پولی به صورت دستی از متقاضیان اخذ نمی‌شود و در مرحله اول ثبت نام نیز هزینه‌ای نباید پرداخت کنند.

اوحدی با اشاره به اینکه راهنمای نحوه ثبت نام بر روی سایت «سماح» نیز گذاشته شده است، افزود: محدودیتی برای ثبت نام و اعزام وجود ندارد و تمام تلاش ستاد مرکزی اربعین این است که تمام مشتاقان بتوانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

وی در مورد فعالیت افراد سود جو و دفاتر غیرمجاز در این ایام گفت: تمام متقاضیان می‌توانند دفاتر زیارتی مجاز را از روی سایت «سماح» ببینند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت برای ثبت نام می‌توانند به نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز مراجعه کنند، علاقه‌مندان از مراجعه به دفاتر غیرمجاز و افراد سود جو خودداری کنند چراکه سال گذشته بیش از 50 هزار ویزای جعلی شناسایی و کشف شد که این افراد در مرز با مشکل مواجه شدند و اجازه خروج از کشور را نداشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت پیش از این گفته بود: با توجه به نابسامانی‌هایی که در برخی از مقاطع زمانی هنگام خروج از مرزهای ایران پیش آمد، تصمیم گرفته شد در سامانه ثبت نام اربعین (سماح) درگاهی برای ثبت نام افاغنه مقیم ایران اختصاص یابد. همچنین با هماهنگی وزارت کشور و نیروی انتظامی، مرز خاصی برای تردد آنها در نظر گرفته شد که هنگام ثبت نام، به صورت هوشمند مشخص می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر مرز خروجی اتباع افغان چزابه است که در صورت تغییر، اعلام خواهد شد.

اوحدی همچنین گفت: سال‌های گذشته افرادی که علاقه‌مند بودند به عنوان خادم در مراسم پیاده روی اربعین حضور باشند سرگردان بودند و اطلاع نداشتند چگونه باید اقدام کنند، برای همین امسال در سامانه «سماح» درگاهی ایجاد شده تا متقاضیان خدمت به زائران امام حسین(ع) از این طریق اقدام کنند.


نظرات بینندگان