کد خبر: ۹۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

آب سد سلمان فارسی به جهرم می‌رسد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پایان سال 96 زمان بهره‌مندی جهرمی‌ها از آب سد سلمان خواهد بود.

به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایی عصر دیروز در حاشیه بازدید خود از پروژه خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم که با حضور مدیر اجرایی پروژه، پیمانکار و مشاوران این طرح انجام شد در جمع خبرنگاران از افتتاح دومین پروژه بزرگ آب‌رسانی در استان فارس در پایان سال 96 خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 130 میلیارد تومان یکی از پروژه‌های ملی در سطح فارس محسوب می‌شود که توسط وزارت نیرو در حال انجام است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه آب شرب مردم جهرم و حومه با جمعیت 250 هزار نفر تا سال 1420 تأمین می‌‌شود که کار بزرگی است.

وی سرانه آب هر نفر را 150 لیتر در شبانه‌روز در این پروژه بیان داشت و گفت: پس از تصفیه آب در تصفیه‌خانه‌های طول مسیر آبی با ای سی 800 به منازل مردم خواهد رسید که به نظر می‌رسد کیفیت مناسبی نیز داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشرفت این پروژه را 40 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: طولانی شدن این پروژه به این دلیل بود که مهندسی‌های ارزش بر روی آن انجام شد و در این زمان ما موفق شدیم محل تصفیه‌خانه آب را در حوزه سرزمینی شهرستان جهرم تعریف کنیم و این در حالی بود که در طرح گذشته پیش‌بینی در حوزه شهرستان قیروکارزین شده بود که مطلوب ما نبود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان