کد خبر: ۹۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس بسیج رسانه فارس:

خبرنگاران فارس دغدغه خدمت و قلم دارند

رئیس بسیج رسانه فارس گفت: خبرنگاران همواره دغدغه حریت، قلم و خدمت دارند.
میلاد امیری نژاد
به گزارش شیرازه، میلاد امیری نژاد، رئیس بسیج رسانه فارس، پیش از ظهر یکشنبه در جریان نشست خبرنگاران شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: بسیج رسانه فارس از ابتدای شکل گیری تا سال قبل اقدامات بسیار خوبی در عرصه خبرنگاری انجام داده به گونه ای که در سطح کشور به عنوان برتر شناخته شد.

وی بیان کرد: سعی شده در بحث نوآوری‌ها و خدمات جدید از ظرفیت اصحاب رسانه استفاده شود.

رئیس بسیج رسانه فارس گفت: در فضای امروزی که دشمن با هجمه حداکثری سعی دارد افکار عمومی را دچار تشویش کند خبرنگاران استان در عرصه اطلاع رسانی و خبر در حال تلاش برای مقابله با این هجمه هستند.

در ادامه جلسه جمعی از خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی شیراز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت که در ابتدا محمد عسلی مدیر مسئول روزنامه عصر مردم چاپ شیراز عدم استقبال کشور، اشرافی‌گری و خفقان سیاسی را سه مشخصه دوران شاه ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صاحب دیدگاه های روشن باشند، افزود: در شرایطی که جهان امروز در جنگ گسترده نرم قرار گرفته و کشورهای اسلامی نیز مورد تهاجم سخت هستند، امنیتی که ما امروز از آن بهره می بریم ماحصل خون شهدا، رهبری رهبر معظم انقلاب و رشادت‌ها وایثارگری های مردم است.

عسلی بیان کرد: برای اینکه رسانه های غربی تاثیرگذاری بر افکار عمومی نداشته باشند و مردم به اخبار رسانه ها داخلی اعتماد کنند نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان هستیم.

در ادامه جعفری خبرنگار روزنامه سبحان چاپ شیراز نیز با اشاره به اینکه جامعه بدون خبر و خبرنگار جامعه بدون حرکت خواهد بود، افزود:  جریان سازی رسانه ای یکی از اولویتهای کار رسانه ای محسوب می شود که ما در این زمینه  ضعیف عمل کرده ایم.

وی بیان کرد: دو سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع حمایت از جریانهای خودجوش مردمی تاکید دارند و رسانه ها باید این وظیفه خطیر را به خوبی انجام دهند.

در ادامه جلسه محمد هاشمی نعمت الهی، مدیر دفتر فارس خبرگزاری رسا و سردبیر سایت شیرازه با اشاره به صفات و لوازم مهم کار خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاران شایسته احترام و تکریم هستند، خبرنگارانی که اغلب دغدغه معیشت دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از خبرنگاران ما با اضطرابهای زیاد و استرسهای شغلی وارد محیط خانواده می شوند و از این رو این افراد شایسته توجه و تشویق هستند.

در ادامه جلسه عزیزالله قهرمانی سرپرست خبرگزاری فارس دفتر استان فارس نیز بیان کرد: شهر مقدس شیراز همیشه مورد توجه دشمنان بوده است و سعی دارند شهر اخلاق را به بد اخلاقی آلوده کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها پیرامون دو خطر دو قطبی شدن جامعه هشدار داده اند اما چرا یک مسئول به خودش اجازه می دهد که دم از رسانه همسو و غیر همسو بزند و خطی کشی کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان