کد خبر: ۹۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

راه‌حل کاهش خسارات‌ تصادف‌های شهری افزایش تعداد بیمارستان‌ نیست

شهردار شیراز گفت: بسیاری فکر می‌کنند مشکلات کشور ما با تزریق پول حل می‌شود اما مشکل اصلی کشور بی‌تفاوتی انسان‌ها نسبت به تعهدات خود است.

به گزارش شیرازه، علی‌رضا پاک‌فطرت دیشب در راه‌حل کاهش خسارات‌ تصادف‌های شهری افزایش تعداد بیمارستان‌ نیستحاشیه نخستین گردهمایی خیّرین شهر شیراز در جمع مسؤولان و خیّرین اظهار داشت: امشب در این مکان فرشتگانی جمع شده‌اند که تا به امروز کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی گفت: بسیاری فکر می‌کنند مشکلات کشور ما با تزریق پول حل می‌شود اما مشکل اصلی کشور بی‌تفاوتی انسان‌ها نسبت به تعهدات خود است.

این مسؤول بیان داشت: شهر شیراز همیشه در مباحث خیر الگو بوده و امروز نیز استان فارس الگوی شهرهای دیگر ایران است و اینک زمان آن رسیده که بین خیّرین هم‌افزایی صورت گیرد.

شهردار شیراز در ادامه افزود: شهر شیراز ازلحاظ جغرافیایی به مناطق، ناحیه‌ها و محله‌های مختلفی تقسیم ‌شده است و باید مشخص شود در هر قسمت چه نیازهایی دارد، هرچند تا حدودی این امر صورت گرفته است.

پاک‌فطرت ادامه داد: اولویت‌بندی نیازهای شهری یکی از امور مهم دیگر بوده و من فکر می‌کنم اولویت شهر شیراز فرهنگ‌سازی است چراکه ما نیاز به شهروندانی داریم که فرهنگ شهروندی را بدانند.

وی تصریح کرد: زمانی در خیابان‌های این شهر عده‌ای از روی جهل با سرعت غیرمجاز در محدوده شهری مسابقه می‌دهند و درنهایت تصادف می‌کنند آیا ما باید برای کاهش خسارت‌های جانی حاصل از تصادف‌ها بیمارستان بسازیم.

این مسؤول اضافه کرد: مشکل شیراز فرهنگی است و مردم این شهر باید خود وارد این مسائل شوند و امربه‌معروف کنند و به تبلیغ فرهنگ رانندگی، چگونه زیستن، حق همسایگی و... بپردازند.

شهردار شیراز بیان کرد: ما در سه سال گذشته 50 قطعه زمین برای ساخت مسجد و حسینیه به خیّرین اهدا  و در ساخت آن نیز کمک کردیم و این مهم در حوزه ساخت بیمارستان نیز صدق می‌کند.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: باوجود تمام این اقدامات مشکل اصلی ما بی‌تفاوتی است و اگر نسبت به مشکلات فرهنگی بی‌تفاوت باشیم گریبان‌گیر خانواده‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما و شما باید به این سؤال‌ها پاسخ دهیم که آیا قوانین ما ضعف دارد یا شهر بد ساخته ‌شده، جریمه‌های راهنمایی و رانندگی کم است، اتومبیل‌های ما مشکل‌دارند یا فرهنگ شهروندی را نمی‌دانیم.

این مسؤول با اشاره به کشف راه‌حل پیرامون مشکلات شهر شیراز افزود: این‌ها تلنگری برای شروع فعالیت مختلف شهرسازی است و ما نیاز داریم در حوزه اداره شهری و استفاده بهینه از نیروهای انسانی تجدید نظر کنیم.

شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: از ارائه راه‌حل‌های سازنده استقبال می‌کنیم اما راه‌حل‌ها باید متناسب با نیاز مناطق شهری باشد و آرامش مردم را تأمین کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان