کد خبر: ۹۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

محموله هاي ميلياردي برنج قاچاق در خرم بيد متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان خرم بيد از توقيف دو محموله برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد و 850 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

توقيف 80 دستگاه وسيله نقليه متخلف در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: در راستاي اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز شهرستان شيراز، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح 2 دستگاه خودرو و 78 دستگاه موتورسيكلت متخلف توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگير كشف 8 خرده فروش موادمخدر با اجراي اين طرح خبر داد و گفت: از اين افراد مقاديري موادمخدر از جمله شيشه، هرويين، ماريجوانا و حشيش كشف شد.

سرهنگ ملك زاده با اشاره به اعلام رضايت شهروندان از اجراي اين طرح گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي به صورت مستمر و با جديدت در كلان شهر شيراز اجرا مي شود.

دستبند پليس بر دستان دو سارق به عنف در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: در پي ارجاء دو پرونده از کلانتري 31 جنت شيراز به اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهس استان مبني بر سرقت مغازه و عابر، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: اين پرونده ها حاكي از آن بود كه سه نفرسرنشينان يکدستگاه سواري پرايد با تهديد چاقو اقدام به سرقت وجه نقد و گوشي تلفن همراه و وسايل مغازه از دو شهروند شيرازي كرده و سپس متواري شده بودند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي، يكي از سارقان كه فرد معتادي بود شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ حيدري گفت: در ادامه با تلاش ماموران يكي ديگر از سارقان نيز دستگير و در تحقيقات به جرم خود اقرار و پس از تشكيل پرونده و معرفي به مراجع قضايي، هردو نفر از آن طريق روانه زندان شدند.

پايان خط سارقان وسايل خودرو و احشام در پاسارگاد

سرهنگ كرم الله گودرزي فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد، گفت: ماموران پليس آگاهي هنگام گشت زني به فردي كه در حال پرسه زدن در اطراف چند خودرو پارك شده بود، مظنون و با زير نظر قرار دادن وي مشاهده كردند،‌ اين فرد در حال سرقت وسايل درون خودرو مي باشد.

وي اظهار كرد: ضمن دستگيري اين سارق درون خودرو، سه دستگاه ضبط خودرو و وسايل جانبي ديگر مسروقه از وي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد در ادامه از دستگيري يك نفر سارق و كشف 2 راس گوساله سرقتي از وي خبر داد و گفت: ماموران از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 از سرقت احشام در نزديكي سد سيوند واقع در روستاي رحمت آباد مطلع شدند.

سرهنگ گودرزي بيان كرد: بلافاصله ماموران در محل حاظر و مشاهده كردند يك دستگاه خودروي سواري 206 خاكستري رنگ با سه نفر سرنشين در حين سرقت 2راس گوساله هستند.

وي گفت: دو نفر از سارقان با استفاده از تاريكي شب متواري و يكي از آنها توسط ماموران دستگير و دو راس گوساله كه سارقان قصد سرقت آنها را داشتند كشف شد كه هردو سارق دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضاي معرفي شدند.

سرقت خودرو در بوشهر، كشف در كازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي ‌مطلع شدند يك دستگاه خودرو مشكوك به سرقتي در منزلي واقع در بخش خشت شهرستان كازرون پارك شده است.

وي ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی از آن منزل بازرسي، در نتيجه يك دستگاه خودرو پ‍ژو ۲۰۶ را مشاهده و پس از استعلام پلاک خودرو مشخص شد، آن خودرو از بوشهر به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون اظهار كرد: در اين رابطه سارق خودرو شناسايي، دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان كازرون منتقل شد كه تحقیقات جهت کشف سایر سرقت های احتمالی ديگر از وي ادامه دارد.

سرهنگ رزمجويي به شهروندان توصیه کرد: وسيله نقليه خود را به تجهيزات ضد سرقت نظير قفل فرمان، قفل پدال، دزدگير، سوئيچ مخفي و... مجهز نمايند و از پارک كردن خودرو در نقاط پرت و تاريک که فاقد روشنايي کافي مي باشد، پرهيز نمايند.

وي توصيه كرد: شهروندان مي بايست هنگام پارک خودرو به مدت طولاني در فواصل زماني مشخص از آن سرکشي کنند و هنگام ترک وسيله نقليه از بسته بودن تمامي درب ها و بالا بودن تمامي شيشه ها اطمينان کامل حاصل كرده و به هيچ وجه مدارک خودرو را در آن نگهداري نکنند.

محموله هاي ميلياردي برنج قاچاق در خرم بيد متوقف شد

سرهنگ رضا شكوهي فرمانده انتظامي شهرستان خرم بيد، گفت: در راستاي برقراري نظم و امنيت و برخورد با مخلين نظم و هنجار شکنان و جلوگيري از ورود کالاي قاچاق، ماموران اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كردند.

وي گفت: در اين طرح ماموران به يک دستگاه تريلر ولوو مشکوک و در بازرسي از آن 22 تن و 500 كيلوگرم برنج فاقدهر گونه مدارک قانوني و گمرکي به ارزش 990 ميليون ريال كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان خرم بيد افزود: در اقدام ديگري ماموران يك دستگاه خودرو تريلر حامل برنج قاچاق را توقيف و در بازرسي از آن خودرو نيز 23 تن برنج قاچاق به ارزش 860 ميليون ريال كشف كردند.

سرهنگ شگوهي با اشاره به دستگيري راننده هردو خودرو گفت: هردو متهم با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و خودرو آنها نيز توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ منتقل شد.

توقيف 17 دستگاه موتورسيكلت متخلف،‌ نتيجه طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در داراب

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب گفت: در راستاي استمرار طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با هدف ساماندهي و برخورد با موتورسواران متخلف و مزاحم مرحله ديگري از اين طرح در سطح شهرستان داراب به مرحله اجرا در آمد.

وي با اشاره به توقيف 17دستگاه موتورسيکلت متخلف افزود: عدم استفاده از کلاه ايمني، نداشتن مدارک شناسايي، مزاحمت خياباني از جمله تخلفات راکبان موتورسيکلت ها بوده است.

سرهنگ رستمي خاطر نشان كرد: پليس با متورسواراني كه با حركات غير متعارف و ايجاد مزاحمت ، باعث سلب آسايش شهروندان و نواميس مردم مي شوند قاطعانه برخورد خواهد كرد.

نظرات بینندگان