کد خبر: ۹۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
در آستانه بازنشستگی؛

مدیر خوش ذوق ارسنجانی حرکتی جهادی برای بهسازی مدرسه انجام داد

فرهنگی باسابقه و هنرمند ارسنجانی که چند ماه بیشتر به بازنشستگی‌اش نمانده، با استفاده از هنر خود و کمک دانش آموزانش، در و دیوار مدرسه‌اش را به بوم نقاشی تبدیل کرده و با مناظر زیبا و احادیث و جمله‌های آموزنده، تزئین کرده است.

به گزارش شیرازه  یکی از کارهایی که در طول تابستان در مدارس انجام می‌شود، آماده سازی و بهسازی فضای فیزیکی آموزشگاه‌ها است.

تعمیرات جزئی، تزئین فضاها، رفع نواقص تأسیساتی و... از جمله اقداماتی است که معمولاً در مدارس غیر نوساز توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

اما مدیر یکی از مدارس روستایی ارسنجان، برای این کار، منتظر مراحل اداری نمانده و خودش آستین را بالا زده است.




مهدی قلی اسکندری فرهنگی باسابقه و هنرمند ارسنجانی که چند ماه بیشتر به بازنشستگی‌اش نمانده، با استفاده از هنر خود و کمک دانش آموزانش، در و دیوار مدرسه‌اش را به بوم نقاشی تبدیل کرده و با مناظر زیبا و احادیث و جمله‌های آموزنده، تزئین کرده است.



این مدیر خوش ذوق، هدف خود از این اقدام را علاوه بر زیباسازی فضای مدرسه، آموختن درس مشارکت به دانش آموزانش اعلام کرد و گفت: « وقتی می‌بینم بچه‌ها با شوق و ذوق دوست دارند در زیبا کردن مدرسه‌شان به من کمک کنند و در کشیدن این نقاشی‌ها سهم داشته باشند، لذت خاصی می‌برم، این در حالی است که برای انجام این کار فقط هزینه خریداری رنگ و برس و قلم مو را پرداخت کرده‌ام که زیر 100 هزار تومان شده است.»



کاظم خادمی، مدیر آموزش و پرورش ارسنجان، که برای تماشای هنرنمایی این مدیر در مدرسه‌ی روستای جلودر حضور یافته بود، با اشاره به اینکه بهسازی مدارس باهدف ایجاد انگیزه و آرامش بیشتر برای دانش آموزان انجام می‌شود گفت: «کار زیبای جناب آقای اسکندری که با خلاقیت و ابتکار همراه بوده باعث شده فضای این مدرسه دگرگون و شاد شود و دانش آموزان این مدرسه که خودشان هم در این کار سهیم بوده‌اند، از الآن برای آغاز سال تحصیلی و نشان دادن نتیجه کارشان به هم شاگردی‌هایشان اشتیاق دارند و این می‌تواند الگویی برای سایر همکاران ما باشد.»
رقابت دانش آموزان نونهال این مدرسه برای به دست گرفتن برس و قلم مو و رنگ آمیزی در و دیوار مدرسه در نوع خود بسیار جالب است و نشان می‌دهد حتی دانش آموزان کم سن و سال هم دوست دارند نقش‌های هرچند کوچک را به عهده بگیرند و این هنر اولیا و مربیان است که باید با هوشمندی و خلاقیت و ابتکار، این علایق را در جهت درست هدایت کنند.


منبع: ارسن نیوز

نظرات بینندگان