کد خبر: ۹۳۴۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران :

پرداختن به فیش های حقوقی امری حاشیه ای است/ فیش حقوقی هر فرد خصوصی است

رئیس دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران با بیان عدم لزوم انتشار فیش های حقوقی و حاشیه ای بودن این امر گفت: این کار پرداختن به حاشیه ها و فرعیات است و وقت و انرژی کشور را هدر می دهد.

به گزارش شیرازه مجید ارشاد لنگرودی  رئیس دانشگاه شیراز در کنفرانس خبری ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه اگر قرار است در دنیا به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم با شعار نمی‌شود، یکی از ضرورت‌ها را اعمال سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی دانست و گفت: متاسفانه هنوز در این خصوص شاهد دستاوردی نبوده‌ایم ، از جامعه علمی انتظار می‌رود که نسبت به مسائلی که در جامعه رخ می دهد، بی تفاوت نباشند؛ چرا که دفاع از حق وظیفه همگان به ویژه نخبگان کشور است.

وی با اشاره به تحقق یافتن بودجه های پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی دولت تدبیر و امید که سال اول برنامه را هدف گذاری کرده باید یک درصد سهم پژوهش اختصاص یابد. از این رو در کمتر از ۵ ماه گذشته در این خصوص شاهد دستاوردی نبودیم و به دانشگاه های بودجه پژوهشی هنوز داده نشده و ابلاغی هم انجان نگرفته است.

ارشاد همچنین پدیده رقابت را مهمترین انگیزه درونی زیر ساخت های پیشرفت برشمرد و بیان کرد: رقابت نقش مهمی در پیشرفت فردی و اجتماعی و ریشه در نهاد حقوق بشر دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد پویا و کارآفرینی با مشارکت بخش خصوصی تحت نظارت دقیق از ضروریات است و ما در شرایط فعلی به دانشگاه کارآفرین نیاز داریم.

ارشاد با تاکید بر اینکه باید در نشست های داخلی فضای دانشگاه، مدارای بیشتری شود خواستار پی گیری آنچه در برجام روی داد از سوی محافل دانشگاهی شد و افزود: از آنجاکه مهمترین دستاورد برجام دست یافتن به اهمیت گفتگوست، باید روندی پیش گرفته شود که مشکلات به این روش حل و فصل شود.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین از نامشخص بودن وضعیت کنسرتهای موسیقی هم گلایه و تاکید کرد: با وجود تصمیم گیری های متعدد در این باره باید یک نهاد مشخص در نهایت تکلیف این کنسرتها را مشخص سازد.

وی با اشاره به درخواستهای یکی از دانشجویان در دیدار با رهبر معظم انقلاب  گفت : بالاخره این موضوع باید پیگیری شود و دانشجویان جزو جوانان هستند و این از مطالبات  جوانان بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه از راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه روشندلان در پردیس دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: جذب نخبگان غیرمقیم، اخذ گواهینامه ISO۹۰۰۱ برای تحصیلات تکمیلی، بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی، ارائه تسهیلات برای ایجاد فضاهای سالم و غیره از دیگر فعالیت‌های دانشگاه شیراز طی یکسال اخیر در مباحث مذکور است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری دانشجویان فارس پیرامون سخت گیری در ورود اصحاب رسانه به برنامه های اجرایی در دانشگاه شیراز گفت: اراده دانشگاه شیراز بر این است و ما از این مورد استقبال می کنیم . هماهنگی های لازم انجام می شود و از خانم  عظیمی فر مدیر روابط عمومی میخواهیم که این هماهنگی ها صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به خصوصی بودن فیش حقوقی خود ابراز کرد : این فیش ها و اسناد آن در وزارت علوم قرار دارد و هر کسی می خواهد از مجاری آن اقدام کند.

وی افزود : ما خودمان فیش حقوقی را منتشر نمی کنیم اما اینکه شخصی خودش فیش را منتشر کنند ما به این اعتقادی نداریم چرا که امری خصوصی است و از اطلاعات غیر ضرور محسوب می شود و اینها خود افراد را دچار مقایسه های غیر ضرور میکند.

استاد دانشگاه شیراز با بیان عدم لزوم انتشار فیش های حقوقی و حاشیه ای بودن این امر تصریح کرد : این کار پرداختن به حاشیه ها و فرعیات است و وقت و انرژی کشور را هدر می دهد.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به طرح ساخت حرم شهدای دانشگاه شیراز بیان کرد: این طرح قبل از این طرح کوچکتر بود که هزینه های این طرح از طرف دانشگاه مشخص گردید و پرداخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای طرح ، طرح حرم شهدا بزرگتر دیده شد و این کار به هزینه ای بالغ بر یک تا یک و نیم میلیاردی نیاز دارد که از عهده دانشگاه خارج است و دیگر سازمان ها و نهاد ها باید برای اجرایی شدن این طرح مهم با دانشگاه همکاری کنند.

منبع:  پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
0
مگر مدیران از بخش خصوصی حقوق می گیرند که فیش های آنان خصوصی است و نباید فاش شود؟ اگر از بیت المال دریافت می کنند چرا مردم نباید بدانند؟
آقار رئیس دانشگاه از بیت المال خوردن و حق دیگران را بردن از فرعیات است؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
0
عجب مگر شغل خصوصی است مرد حسابی ما نماینده تعیین کرده ایم که به نمایندگی ما بر دولت نظارت کند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
0
رییس دانشگاه ، ای دکتر ، حقوق شما از پول نفت و مالیات
ملت بزرگ ایران است.
کدوم دانشگاه به حضرتعالی مدرک داده؟؟؟؟؟؟؟