کد خبر: ۹۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون فرهنگی‌شورای‌اسلامی شیراز:

ولنگاری فرهنگی ریشه در دولتی کردن حوزه فرهنگ دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنان ولنگاری فرهنگی و فرهنگ برهنگی در فضای مجازی جولان می‌دهد و همه این‌ها ریشه در دولتی کردن حوزه فرهنگ دارد.

به گزارش شیرازه، محمدرضا هاجری عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: همچنان ولنگاری فرهنگی و فرهنگ برهنگی در فضای مجازی جولان می‌دهد و همه این‌ها ریشه در دولتی کردن حوزه فرهنگ دارد.

وی افزود: لازم است حوزه فرهنگ مردمی شود و فعالان فرهنگی – هنری انقلابی متعهد با طرح‌های خودجوش و ابتکاری به صحنه بیایند تا از ساحت فرهنگ و هنر متعهدانه صیانت کنند.

هاجری ادامه داد: بعضی تیتر اول شدن همه روز در رسانه‌ها را کارآمدی فرهنگی بر افکار عمومی تحمیل می‌کنند غافل از اینکه بزک کردن کلمات در حوزه فرهنگی یعنی بی‌هویت ساختن فعالیت فرهنگی و از هیچ‌کس پذیرفته نخواهد بود بلکه باید اگر حرفی از معنا و هویت دارند به صحنه بیاورند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام هفته خبرنگار اضافه کرد: حریت و آزادگی خبرنگاران سرمایه معنوی آن‌هاست که باید حفظ و حراست شود و امنیت شغلی، حرفه‌ای، رفاهی و درمانی آنها می‌تواند اقتدار روحی اهالی رسانه را ارتقاء بخشد.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با وجود جو سنگین بر علیه شورا و شهرداری بر سر باغ‌های قصردشت در رسانه‌ها و فضای مجازی، اسناد، مدارک و مصوبات شورا و شهرداری نشان می‌دهد شورا و شهرداری در حفظ، صیانت، احیا و نگهداری باغ‌های قصرالدشت همچنان جلودار بوده، افتخار کرده و می‌کند تا نگذارد شُش تنفسی شهر شیراز دستمایه جوسازی و باغ خواران حرفه‌ای شود.

وی متذکر شد: در اوج خشکسالی و کمبود آب، شهرداری برای سیراب کردن باغ‌های سبز شهر میلیون‌ها لیتر آب در اختیار باغداران قرار داده است و باوجود مشکلات با انتقال آب‌های پسماند عن‌قریب تفرجگاه 570 هکتاری جبل دراک و بام شیراز را به شهروندان فهیم و شکور تقدیم خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان