کد خبر: ۹۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

تخلف آشکار یک کارخانه تعطیل شده در استان فارس

کشف یک تخلف جدید این بار در صنعت سیم و کابل سازی تخلفی که ظاهرا در یک کارخانه تعطیل شده فارس با علامت استاندارد اصفهان، سیم و کابل تولید می شود.
به گزارش شیرازه، مديركل استاندارد فارس با بيان شرح بالا گفت: فرقي ندارد كارخانه تعطيل باشد يا فعال همه در اين كارخانجات زير ذره بين بازرسان اداره كل استاندارد قرار دارند و از آن ها بازرسي به عمل مي آيد.
مرتضي رهنما بيان داشت: در جريان اين بازرسي ها مشخص شد در كارخانهاي كه اعلام گرديده تعطيل شده است. سيم و كابل مسي توليد مي شود آن هم با علامت استاندارد و تحت برند يك شركت اصفهاني، بدون آن كه در بسته بندي و يا بر روي محصول توليدي نامي از محل توليد درج شده باشد.
وي گفت: توليد يك محصول تحت برند داخلي و حتي خارجي در فارس و با استفاده از ظرفيت خالي كارخانجات اين استان نه تنها محدوديتي ندارد بلكه از آن حمايت هم مي كنيم البته به شرط آن كه مراحل قانوني طي شده باشد.
مديركل استاندارد فارس بيان داشت: يكي از شروط آن است كه روي بسته بندي و يا كالاهاي صنعتي، محل توليد كالا درج شده باشد اين در حالي است كه در مورد اين سيم و كابل ها به هيچ عنوان اين شرط رعايت نشده است.
وي گفت: علاوه بر آن شركت اصفهاني بايد به اداره دارايي آن استان و نيز اداره دارايي فارس در خصوص توليد محصول در فارس در خصوص توليد محصول در استاني ديگر گزارش مي داد اين در حالي است كه هنوز اين اتفاق نيفتاده است و هر دو كارخانه به اداره دارايي هر دو استان تعطيل بودن خود را گزارش داده اند.
وي تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر سيم و كابل توليدي تحت نظارت اداره استاندارد هيچ يك از دو استان فارس و اصفهان قرار ندارد و اين يك تخلف آشكار می باشد كه هم اكنون در دست پيگيري قرار دارد.
مديركل استاندارد فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود به صدور 60 پروانه جديد استاندارد و تمديد 370 پروانه ديگر در سال جاري در اين استان
اشاره كرد و افزود: در بحث بازرسي از نازل هاي سوخت نيز اقدامات خوبي صورت گرفته و 2400 نازل سوخت آزمون شده اند كه خوشبختانه ايراد جدي در آن ها ديده نشد.
وي افزود: تنها 7 درصد نازل ها ايراد جدي داشتند در اين ميان هم ايرادها، عمدي نبود و فرد خاصي مقصر شناخته نشد.
رهنما اضافه كرد: همچنين 2700 وسيله سنجش مورد بازرسي قرار گرفت كه تنها يك درصد آن مشكل دار بود.
وي در خصوص استانداردسازي آسانسورهاي دولتي فارس نيز گفت: خوشبختانه شاهد همكاري مناسب ادارات، دانشگاه ها و مراكز دولتي
در اين خصوص هستيم و تا كنون 28 دستگاه دولتي و دانشگاه درخواست خود را براي بازرسي از آسانسورها ارايه دادهاند و تا كنون مورد خاصي براي پلمپ نداشته ايم.
منبع: خبرجنوب

نظرات بینندگان