کد خبر: ۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
شیراز؛

شناسایی بیش از 89 بافت‌ قدیمی شهر استان فارس

احیای بافت‌ های قدیمی با ارزش میراثی در استان فارس رونق می‌گیرد.
به گزارش شیرازه ، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه احیای بافت‌ های قدیمی با ارزش میراثی در استان فارس رونق می‌گیرد گفت: امید است گام‌ های موثری برای رفع محرومیت‌ های استان برداشته شود.
خادم افزود: در کشور بحثی مطرح است که روستا ها متولی دلسوز ندارد، بنیاد مسکن متولی بخشی از امور روستایی است، جهاد کشاورزی هم متولی است این پراکنده‌کاری‌ ها ضربه میزند، کار در روستا ها  نظم بهتر می‌طلبد که برای روستا ها متولی خاص ایجاد شود، این موضوع در مجلس هم بررسی می‌شود که قانون مصوب شود و محوریت به وجود آید.
وی با بیان اینکه مطالعات مجلس برای سامان دهی روستا ها در حال انجام است بیان کرد: براساس آمار موجود بعضی شهرستان‌ ها بالای 70 درصد جمعیت روستایی دارد، این جمعیت یک توانمندی است و نیازها به بنیاد مسکن را بیشتر می‌کند.
خادم ادامه داد: کاهش مهاجرت نیاز به فرهنگ‌ سازی دارد و باید جمعیت روستایی را حفظ کنیم تا مهاجرت نکند.
زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: تقریبا در همه شهرستان‌ های استان فارس بافت‌ های قدیمی و میراثی شهری وجود داد و تا کنون این بافت ‌ها در بیش از 89 شهر استان فارس شناسایی شده است.
زمانی به موضوع توسعه گردشگری با احیای بافت ‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: شهرهای فسا، جهرم، لارستان، زرقان، اردکان، فیروز آباد، لامرد، قادرآباد، صفا شهر، حاجی آباد، فراشبند، خنج ، سروستان ، کوار ، خرامه از جمله شهر هایی هستند که طرح‌ های بهسازی و نو سازی بافت‌ های فرسوده در آن مطالعه شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: شهرستان سپیدان مزیت فوق‌ العاده‌ ای برای توسعه گردشگری روستایی دارد و می‌توان از این مزیت در کنار سایر توانمند‌ی موجود استفاده کرد.
نظرات بینندگان