کد خبر: ۹۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

اعتبارات شهرستان پاسارگاد ابلاغ شد

کل اعتبار تخصیص داده شده به تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان پاسارگاد در بودجه سال 95 جمعاً مبلغ دو میلیارد و 844 میلیون تومان است.
به گزارش شیرازه، جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان پاسارگاد با حضور مسولان ادارات شهرستان و عیان بد کارشناس استانداری فارس و به ریاست طاهر ایزدی فرماندار این شهرستان به منظور ابلاغ اعتبارات تخصیصی به دستگاههایی اجرایی شهرستان پاسارگاد در بودجه سال 95 در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

کل اعتبار تخصیص داده شده به تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان پاسارگاد در بودجه سال 95 جمعاً مبلغ دو میلیارد و 844 میلیون تومان است که نسبت به مبلغ دو میلیاردو 128 میلیون و 700 هزار تومان سال گذشته، بودجه امسال شهرستان پاسارگاد با رشد 33.6 در صدی از اعتبارات تملک داراییهای استان فارس روبرو بوده است.

 با توجه به رشد 33.6 درصدی شهرستان پاسارگاد از تملک دارایی های استان اما این شهرستان به دلیل عدم بهره مندی از دو درصد درآمد از حاصل نفت وگاز و همچنین مخدوش بودن توزیع اعتبارات،باز هم نیازمند توجه دستگاههای استان  می باشد و شورای برنامه ریزی استان باید کمی  واقع بینانه تر این اعتبارات را توزیع کنند.

شهرستانی که  درعین ناباوری از اعتبارات دودرصد نفت وگاز محروم است دلیلی ندارد در اعتبارات متمرکز استانی هم محروم بماند.

این مقدار اعتبارات گلایه تمامی روسای ادارات دولتی پاسارگاد  هم در پی داشته است و همگی آنها به این موضوع اذعان دارند که با این بودجه ها و آن هم در صورت تخصیص همه بودجه (که البته طبق تجربه سالهای گذشته تنها درصدی از این بودجه تخصیص داده خواهد شد) کاری برای یپیشرفت این شهرستان نمی توان انجام داد.

در حال حاضر شهرستانهایی در استان فارس هستند که دهها میلیارد تومان از دو در صد نفت گاز به آن اختصاص داده شده و همان شهرستان ها در اعتبارات تملکهای داریی استان هم تفاوت چشم گیری با شهرستانهای برخوردار را دارند.

به نظر می رسد این توزیع اعتبارات کاملاً غیر عادلانه  و غیر منصفانه است و نیازمند بازبینی واصلاح جدی دراین حوزه توسط مدیران استانی هستیم تا هم نحوه ومدل توزیع اعتبارات دودرصد نفت وگاز را اصلاح کنند و هم اینکه در خصوص جبران محرومیت شهرستانهای برخوردار از محل اعتبارات دو درصد نفت وگاز، این موضوع در اعتبارات متمرکز شهرستانهای برخوردار با نگاه ویژه ای ببینند.

 شورای برنامه ریزی استانها و کمیته برنامه ریزی در سطح شهرستانها به عنوان کارگروههای قانونی و عملیاتی ودارای شان تصمیم سازی به عنوان مجموعه هایی هستند که اعتبارات در اختیار شهرستانها و استانها را توزیع، تایید و به تصویب نهایی می رسانند، اما آن چیزی که که در کشور رسم شده این است که بدون لحاظ مطالبات شهرستانی بسیاری از اعتبارات در سطح استان توزیع می شود و صرفاً جهت تایید نهایی به شهرستانها اعلام می شود که این یک پروسه معیوب  می باشد و لازم است که اصلاح و بازبینی شود وبه حال قانونی خودش بازگردد.



منبع: طنین پاسارگاد
نظرات بینندگان