کد خبر: ۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

نگاه بغض‌آلود خاتمی به ابطحی

در این مجلس محمد خاتمی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات هنگام خروج از مسجد الجواد با محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خود در دوره اصلاحات چهره به چهره شد و ابطحی سعی داشت تا با وی خوش و بشی داشته باشد اما خاتمی بدون توجه به وی و با چهره‌ای بغض‌آلود روی خود را برگرداند و بدون هیچ خوش وبشی از کنار وی عبور کرد.

مجلس ترحیم مرحوم محمود بروجردی داماد ارشد امام‌خمینی(ره) از ساعت 14 امروز دوشنبه در مسجد الجواد تهران واقع در میدان هفتم تیر برگزار شد که با حاشیه‌هایی به شرح ذیل همراه بود:

* از ساعات ابتدایی مجلس ترحیم حضور مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم چشمگیر بود.

* عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد یکی از نخستین افرادی بود که در مجلس ترحیم حضور پیدا کرد و بلافاصله نیز توسط خودروی پرشیای مشکی خود با شیشه‌های دودی و یک محافظ شخصی خارج شد.

* در این مجلس مسئولان کشوری و لشکری سابق و کنونی و به خصوص احزاب و گروه‌های اصلاح طلب و اصولگرا حضور داشتند. در این مجلس ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌محمد طلایی‌نیک عضو شورای شهر تهران، محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی،‌ مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد، کریم زارع معاون امور مجلس دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات، سید مجتبی ثمره‌هاشمی دستیارارشد رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عبدالله نوری، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر رئیس سازمان حج و زیارت، قدرت‌الله علیخانی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه،‌ محمد خاتمی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات، محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات، حسن قشقاوی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، غلامحسین کرباسچی، حسین اعلایی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، منوچهر متکی، محمدرضا خاتمی، موسوی لاری، حجت‌الاسلام امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران، مرتضی تمدن استاندار تهران، حسین مظفر وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش، حسنعلی حق‌شناس، علیرضا محجوب، عسگراولادی، احسان نراقی و گروهی دیگر از چهره‌های اصولگرا و اصلاح طلب کشورمان حضور داشتند.

* در این مجلس محمد خاتمی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات هنگام خروج از مسجد الجواد با محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خود در دوره اصلاحات چهره به چهره شد و ابطحی سعی داشت تا با وی خوش و بشی داشته باشد اما خاتمی بدون توجه به وی و با چهره‌ای بغض‌آلود روی خود را برگرداند و بدون هیچ خوش وبشی از کنار وی عبور کرد.

* مقابل درب مسجد الجواد و با توجه به اینکه این مسجد در میدان هفتم تیر واقع شده بود عده زیادی از مردم حضور داشتند و هنگامی که مجتبی ثمره‌هاشمی دستیارارشد رئیس‌‌جمهور از مسجد خارج شد عده بسیاری از مردم دور وی را گرفته و بسیاری نامه‌های مختلفی به وی می‌دادند و بخش دیگری از مردم خواستار این بودند که وی را کنار کشیده تا چند دقیقه‌ای در خصوص مشکلات شخصی خود با وی صحبت کنند.
ثمره هاشمی در واکنش به این اقدام مردم با خونسردی کامل به تمامی صحبت‌ها گوش می‌داد و به همراه خود اعلام می‌داشت تا شماره‌ تلفن‌های درخواست‌کنندگان را دریافت کند تا در فرصت مناسب با آنان تماس حاصل کنند.

* عده بسیاری از خبرنگاران و تصویربرداران در حیات مسجد الجواد به صورت دسته‌جمعی حضور داشته و منتظر خروج مسئولان کشوری و لشکری از داخل مسجد بودند تا بتوانند با آنان مصاحبه بگیرند. البته نکته قابل توجه اینکه اکثریت مسئولان از مصاحبه در خصوص مسائل داخلی و به خصوص حزبی طفره رفته و اعلام می‌داشتند که اکنون موقع این‌گونه مصاحبه‌ها نیست.

* در این مجلس حجج‌الاسلام سیدحسن، سیدعلی و سید یاسر خمینی نوه‌های رهبرکبیر انقلاب نیز حضور داشتند که سیدعلی خمینی برای قدردانی از حضور قشرهای مختلف مردم در این مجلس ترحیم در مقابل درب ورودی مسجد ایستاده بود.

* پس از خروج مرتضی تمدن استاندار تهران از مسجد الجواد عده زیادی از مردم دور وی را گرفته و با ارائه نامه‌هایی خواستار حل مشکلات خود بودند که مرتضی تمدن نیز جمعیت را به کوچه کنار مسجد هدایت کرده و در خصوص مشکلات آنان سؤالاتی را می‌پرسید.

* این مجلس ترحیم ساعت 16 به پایان رسید و قرار بود مجلس ترحیم برادر منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان نیز در این مسجد برگزار شود که اکثریت مسئولان منتظر بودند تا در ساعت 16 نیز مسجد ترحیم برادر منوچهر متکی نیز آغاز شود تا در این مجلس نیز حضور پیدا کنند.

* سیدعلی خمینی هنگام خروج از مسجد الجواد و در حالی که برای شرکت در مجلس ترحیم برادر منوچهر متکی به سمت سالن دیگر این مسجد در حرکت بود، گروه بسیاری از مردم دور وی را گرفته و با وی صحبت می‌کردند و برخی نیز با دادن نامه‌هایی خواستار حل مشکلات خود بودند که وی با گشاده‌رویی تمام از سخنان مردم استقبال می‌کرد و حتی با جوانان مذهبی که دور وی را گرفته بودند برخورد بسیار مناسب داشته و با گشاده‌رویی با آنان احوال‌پرسی می‌کرد.

* حضور گسترده مردم و مسئولان کشوری و لشکری در مجلس ترحیم مرحوم بروجردی موجب شده بود تا عابران پیاده‌ای که از پیاده‌روی میدان هفتم تیر عبور می‌کردند با حس کنجکاوی دقایق بسیاری بایستند و نظاره‌گر ورود و خروج مسئولان کشوری و لشکری به مسجد الجواد باشند.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان