کد خبر: ۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

برنامه هاي نوروزي صدا و سيماي مركز فارس اعلام شد

روابط عمومي سازمان صدا و سيماي مركز فارس برنامه هاي اين مركز در ايام نوروز سال 90 را اعلام كرد.

اين روابط عمومي اعلام كرد: اين برنامه ها مشتمل بر بخش ها و موضوعات متنوع و گوناگوني از جمله برنامه هاي طنز، اجتماعي ، فرهنگي و هنري و گردشگري است.
ساعت گل، نام ويژه برنامه راديويي است كه به مناسبت ايام نوروز از28 اسفند ماه جاري تا 13فروردين ماه سال آينده از ساعت 9 و 30 دقيقه از صداي مركز فارس پخش مي شود.
اين برنامه به معرفي اماكن مذهبي، زيارتي، تاريخي و گردشگري فارس مي پردازد.
خانه پوشالي، عنوان نمايش طنز راديويي است كه به مناسبت همين ايام از صداي مركز فارس پخش خواهد شد.
اين نمايش به طرح آشنايي هاي غير اصولي و تصميم هاي لحظه اي و غير منطقي براي ازدواج مي پردازد و ضمن فراهم كردن اوقاتي خوش براي شنوندگان، درست تصميم گرفتن را به جوانان و خانواده ها يادآور مي شود.
طنز پنجير ، نام ديگر برنامه طنز راديويي است كه در ايام نوروز هر روز از ساعت 16 و 30 دقيقه به مدت 20 دقيقه از صداي مركز فارس پخش مي شود.
اين برنامه با رويكرد اجتماعي به طرح مسايل موجود در جامعه مي پردازد و آداب و رسوم غلط رابه چالش مي كشاند وضمن فراهم كردن اوقاتي شادو سرگرم كنند براي مخاطب پيامدهاي نامطلوب رسم هاي نادرست را به شنوندگان گوشزد مي كند.
طالع بيني نوروزي،يكي ديگر از نمايش هاي راديويي است كه هر روز از صداي فارس پخش مي شود.
مضمون اين برنامه راديويي ، پرداختن به خانواده اي است كه براي برنامه ريزي بهتر در رفت و آمدهاي نوروزي دست به دامن طالع بيني مي شوند و از اين طريق مي خواهند محاسبه كنندكه به چه ميزان و چه موقع بايد شيريني، ميوه و آجيل براي ميهمانان خود تهيه كنند.
ايشيق، ويژه برنامه ايل قشقايي است كه به آداب و رسوم ، فرهنگ و نقش ايل قشقايي در جامعه مي پردازد و تلاش دارد ضمن معرفي نخبگان ايل، آداب و رسوم، صنايع دستي و موسيقي ايل، ارتباطي صميمي با قشقابيان فارس برقرار كند.
خشت و آينه، نام ديگر برنامه راديويي ويژه ايام نوروز صداي مركز فارس است كه به معرفي اماكن زيارتي، تاريخي و گردشگري مي پردازد.
ازجمله ويژگي هايي كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود، نوع معماري به كار رفته در بناها و سبك هاي اسليمي در اين مكان ها، نقش بندي و انواع هنرهاي به كار رفته در بناهاست.
اين برنامه راديويي هر روز از ساعت هشت و 30 دقيقه تا 9 صبح از صداي مركز فارس پخش مي شود.
تابلو سبز بهار عنوان قطعه موسيقي است كه با ساختار پاپ در واحد شعر موسيقي فارس ويژه نوروز تهيه شده است و در اين قطعه به توصيف بهار و تحول طبيعت مي پردازد.
نارنجستان، نام يكي ديگر از برنامه هاي نوروزي صداي مركز فارس است كه هر روز از ساعت 17 و 30 دقيقه تا ساعت20 از صداي مركز فارس پخش مي شود.
ساختار اين برنامه تركيبي است، از بخش هاي مختلف شامل طنز نمايشي، مسابقه تلفني، ارتباط با مسوولان شهري و انتظامي و اطلاع رساني در مورد ستادهاي استقبال از زائران و مسافران نوروزي.
معاونت اطلاعات و اخبار فارس هم در ايام نوروز بخش خبري 23 را به به بخش هاي خبري ويژه نوروز افزوده است.
تهيه خبرترافيك و حمل و نقل درون و برون شهري و ارتباط با راهنمايي و رانندگي ازجمله برنامه هايي است كه براي بخش خبري ساعت 16 راديو،تهيه شده است .
همچنين خبرهاي توليدي با محوريت زيارتي، جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و گردشري و تهيه و پخش خبر ويژه شهرستان هاي فارس ازجمله قسمت هايي است كه معاونت اطلاعات و اخبار فارس براي ايام نوروز سال 90 تدارك ديده است.
سيماي مركز فارس هم براي ايام نوروز سال 90 نيز ويژه برنامه هاي متنوعي تهيه كرده است.
شبانه از جمله برنامه هاي ويژه سيماي نوروزي اين مركز است.
اين برنامه هر شب از ساعت 21 و 15 دقيقه در فضاي باز بهاري به صورت زنده پخش مي شود و محوريت آن نشاط بخشي به خانواده ها و مهمانان نورزي است و ازجمله بخش هاي آن مي توان به نمايش طنز، مسابقه تلفني و گفت و گو با مهمانان نوروزي اشاره كرد.
مستند ديدني هاي فارس ديگر برنامه ويژه سيماي نوروزي مركز فارس است كه با هدف معرفي جاذبه هاي طبيعي فارس استان تهيه شده و در اين ايام پخش خواهد شد.
اين برنامه مستند مي كوشد تا جلوه هاي طبيعي و باستاني فارس را به تصوير بكشد و ازجمله اين ديدني ها آبشارها و چشمه سارهايي است كه جلوه بصري آنها چشم را به سمت خود خيره مي كند.
بچه ها سلام نام برنامه اي است كه ويژه ايام نوروز كودكان تهيه شده است و هر روز از ساعت 12 از صداي مركز فارس پخش مي شود.
اين برنامه تلاش مي كند با ابجاد فضاي شاد كودكانه ضمن ايجاد سرگرمي و نشاط كودكان را با نوروز و آداب و رسوم آن آشنا كند.
يك شاخه گل نام يك برنامه فرهنگي و ادبي راديويي است كه در آن كارشناسان ادبيات فارسي حضور دارند و غزل منتخب اين برنامه براي شنوندگان آن تبيين و شرح داده مي شود.
شاخه گل در هر برنامه خود به بررسي يك غزل نوروزي حافظ مي پردازد.
مجموعه طنر زير يك سقف ،‌عنوان برنامه اي است كه در ايام نوروز از سيماي مركز فارس پخش خواهد شد.
اين مجموعه طنز روايتگر اين است كه، شكوهيان و توماجيان دو دوست قديمي هستند كه ازدوران كودكي در يك محيط و مدرسه بزرگ شده اند و به خاطر علاقه بيش از حد به يكديگر در دوران نوجواني و جواني با يكديگر كار كرده و به صورت شراكت منزل دو طبقه اي را خريداري كرده اند.
بعد از ازدواج دوستي و محبت آنها جاي خود را به كدورت و دشمني مي دهد به همين خاطر هركدام در صدد هستند ديگري را از خانه بلند كرده و سهم ديگري را بخرند اما هيچكدام حاضر به فروش نيستند و...
چهار نفر با هم عنوان برنامه اي است نمايشي كه در 13 قسمت 15 دقيقه اي در ايام نوروز از سيماي فارس پخش مي شود.
در اين نمايش كه بر اساس دعاي حول حالنا الي احسن الحال است، پدر، مادر، دختر و پسر خانواده حضور دارند و محوريت آن حسن رفتار است.
نوروزنامه نيز عنوان برنامه اي است كه در13 قسمت 15 دقيقه اي در ايام نوروز از شبكه فارس پخش مي شود.
اين برنامه يك مجله تصويري با ساختار تركيبي است و به بازنمايي آداب و رسوم نوروزي مردم مي پردازد.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان