کد خبر: ۹۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
یادواره شهدای یگان ویژه ۴ استان جنوب كشور:

خانواده‌های شهدا بيشترين سهم را در امنيت كشور دارند

فرمانده نيروی انتظامی فارس با تأكيد بر نقش مهم شهدا و خانواده‌های آنان در دفاع از ميهن اسلامی‌مان گفت: خانواده‌های شهدا بيشترين سهم را در امنيت كشور دارند.
به گزارش شیرازه، یادواره ۸۵ شهید یگان ویژه استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و كهگیلویه و بویراحمد امروز، ۲۰ مردادماه با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های این شهدا در شیراز برگزار شد.
سیدجلال موسوی، فرمانده یگان ویژه استان فارس در این مراسم با بیان اینكه شهادت تولد ستاره‌ای است كه عرصه نورش زمان را در می‌نوردد، گفت: ترویج فرهنگ شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است به طوری كه امروز به بركت خون شهیدان، ایران اسلامی بر قله‌های افتخار ایستاده است.
وی تأكید كرد: تكریم شهدا نه تنها یك وظیفه غیرقابل انكار است بلكه یك وظیفه دینی است زیرا شهدا به تأسی از امام حسین(ع) شهادت و صداقت را آموخته و در عمل آن را به اثبات رساندند.
موسوی در ادامه سخنان خود به برگزاری این یادواره اشاره كرد و گفت: یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه كشور به پاس مجاهدت‌های لشكر ۲۸ روح‌الله با هدف ترویج فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل جوان و همچنین به منظور گرامیداشت یاد این شهدا و شناساندن سیره آنان، در ۷ استان كشور برگزار می‌شود.

خانواده‌های شهدا بيشترين سهم را در امنيت كشور دارند
سردار احمد علي گودرزي، فرمانده نيروي انتظامي استان فارس  با اشاره به نقش خانواده‌هاي شهدا در كشور گفت: خانواده‌هاي شهدا بيشترين سهم را در امنيت كشور دارند.
وي به تبيين آماري از تعداد شهداي عرصه امنيت در استان فارس پرداخت و افزود: در عرصه نظم و امنيت، استان فارس ۹۴۰ شهيد را در دوران دفاع مقدس تقديم انقلاب كرد كه از اين تعداد ۶۶۶ شهيد ژاندارمري، ۶۹ شهيد كميته انقلاب اسلامي، ۱۳ شهيد شهباني و ۱۸۵ شهيد گلگون كفن ناجا بودند.
گودرزي با بيان اينكه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي قبل از سال ۱۳۷۰ در قالب سه يگان منسجم كميته انقلاب اسلامي در توليد امنيت نقش ايفا مي‌كرد، گفت: در دوران دفاع مقدس لشكر روح الله كه امروز براي ۸۵ شهيد اين لشكر يادواره برگزار كرده‌ايم، تقديم انقلاب شد ضمن اينكه در كل كشور ۱۲۰۰ شهيد يگان ويژه وجود دارد.
فرمانده نيروي انتظامي فارس با اشاره به نقش يگان‌هاي ويژه در دوران دفاع مقدس گفت: اين يگان‌ها در قالب تيپ احمدبن موسي(ع) و تيپ قوامين نقش بسيار مهمي را در دفاع از مرز وبوم ميهن اسلامي‌ميان در آن دوران ايفا مي‌كردند.
وي تأكيد كرد:‌ افتخار ما بر اين است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حتي يك وجب از خاك اين كشور به دست بيگانگان نيفتاد در حالي كه در تاريخ مي‌خوانيم بخش‌هاي زيادي از كشورمان را در طي قرن‌هاي متمادي از دست داديم.
گودرزي اظهار كرد: امروز نيروي انتظامي با پشتوانه بسيار خوب شهدا و خانواده‌هاي آنان توانسته امنيت پايدار توسعه يافته را در نقاط مختلف كشور فراهم كند و اين ميسر نمي‌شد مگر با ايثار و شهادت‌طلبي سربازان ولايت.

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان