کد خبر: ۹۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
رییس راه و شهرسازی لامرد خبر داد:

بازگرداندن اراضی ملی به بیت المال / در رفت تصرف اراضی مصمم هستیم

رییس راه و شهرسازی شهرستان لامرد از رفع تصرف و بازگرداندن اراضی ملی به ارزش 250 میلیارد ریال در شهر لامرد خبر داد.
به گزارش شیرازه، مهندس علیرضا راستیار در گفتگو با خبرنگار لامرود با بیان اینکه اراضی موسوم به شهرک سلامت در شهر لامرد اراضی ملی و دولتی است، اذعان داشت: از زمان صدور رای قطعی و تائید آن توسط دادگاه تجدیدنظر در سال 93 هیچ گونه مجوزی مبنی بر ساخت و ساز در این اراضی صادر نشده و در این خصوص از تمام دستگاه های اجرایی خدمات رسان به جهت همکاری با این اداره تشکر و قدردانی می گردد.
 
رییس راه و شهرسازی شهرستان لامرد با بیان اینکه این اداره در خصوص برخورد با پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی و همچنین رفع تصرف و قلع و قمع سازه های غیرقانونی مصمم بوده و به قید فوریت اقدام می نماید، اظهار کرد: این اراضی در سندی تحت مالکیت دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن  می باشد.
 
 
وی ضمن اشاره به این مطلب که هرگونه ساخت و ساز در این اراضی و همچنین نقل و انتقال آن ممنوع است، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به قید فوریت با توجه به تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان برخوردهای قانونی با متخلفان و متجاوزان صورت خواهد گرفت.
 
  راستیار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچگونه قراردادی از سوی این اداره و اداره کل راه و شهرسازی لارستان مبنی بر واگذاری صورت نگرفته، خاطر نشان کرد: از تمامی همشهریان تقاضای عدم خرید و فروش این اراضی و حتی بازگرداندن اراضی بصورت دست به دست به اشخاص قبلی و نهایتاً این اداره را داریم.
 
 
وی ادامه داد: چرا که هرگونه واگذاری باید از طریق سیر مراحل قانونی صورت پذیرد و در همین خصوص این اداره مطابق با قانون اقداماتی نظیر اجرای کانال حفاظتی پیرامون اراضی شهرک سلامت و نصب بنر اطلاعیه و همچنین در آینده نصب حفاظ در دستور کار این اداره قرار دارد.
 
 
راستیار در پایان گفتگوی خود با لامــــرود خواستار همکاری همشهریان در خصوص بازگرداندن این اراضی به دولت شد.

منبع: لامرود
نظرات بینندگان