کد خبر: ۹۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

موتورسیکلت سواران متخلف، قربانیان تصادفات درون شهری

جانشین پلیس راهور استان فارس گفت: اغلب قربانیان تصادفات درون شهری موتورسیکلت سوران متخلفی هستند که ضمن عدم رعایت قوانین، از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

4 كشته و زخمي در تصادف محور فسا به داراب

سرهنگ كسري سيروسي فرمانده پليس راه شمال استان فارس، گفت: صبح ديروز بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون 10 چرخ و يك دستگاه وانت نيسان يخچال دار در محور فسا - داراب حدفاصل شهر نوبندگان 2 راننده هر دو خودرو در دم جان باختند و دو نفر از سرنشينان اين دو خودرو مصدوم شدند.

وي اظهار كرد: مصدومين حادثه توسط دو دستگاه اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكي فسا به بيمارستان فوق تخصصي ولي عصر فسا انتقال داده شدند.

فرمانده پليس راه شمال استان گفت: در اين تصادف وانت نيسان پس از برخورد با كاميون دچار حريق شد و در آتش سوخت.

سرهنگ "سيروسي" علت اين تصادف را انحراف به چپ خودرو نيسان وانت اعلام كرد.

پاكسازي پارك ها و تفرجگاه ها در "شيراز" با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: در راستاي پاكسازي و تامين امنيت پارك ها و تفرجگاه هاي كلان شهر شيراز، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را در اين مكان ها اجرا شد.

وي اظهار كرد: در اين طرح ماموران اقدام به پاكسازي پارك هاي آزادي، نماز، شهيد دوران، لاله، كوهپايه و بلوار تند گويان كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: با اجراي اين طرح در اين اماكن تفريحي، 112 متهم دستگير، 177عدد قليان جمع آوري،12تيغه سلاح سرد، 8گرم حشيش و 24 عدد كپسول هروئين كشف شد.

سرهنگ ملك زاده کشف 3 كيلو و 45 گرم موادمخدر، 6 ميليون و 250 هزار ريال اسکناس تقلبي، 3 دستگاه موتور سيکلت سرقتي،توقيف 18 دستگاه خودرو و 96 دستگاه موتورسيكلت متخلف و مزاحم را از ديگر نتايج اجراي اين طرح برشمرد و گفت: اين وسايل نقليه متخلف جهت اعمال قانون به پاركينگ منتقل شدند.

وي با اشاره به استمرار اين طرح در كلان شهر شيراز، خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح موجب اظهار رضايت مندي شهروندان از اين ادقام پليس در كلان شهر شيراز شد.

کشف محموله هاي کالاي قاچاق ميلياردي در "داراب"

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي، ماموران پليس شهرستان داراب، هنگام گشت زني و ايست و بازرسي مقطعي در محورهاي مواصلاتي شهرستان 5 دستگاه خودرو را كه حامل كالاي قاچاق بودند شناسايي و متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از خودروها تعداد 400 كيسه كود شيميايي، 320 پلي اتيلن، 2500 ثوب البسه، 2500 پاكت سيگار خارجي، 8 دستگاه يخچال فريزر، 3 دستگاه ماشين لباس شويي، يك دستگاه اجاق گاز، همگي فاقد مدارك قانوني و گمركي به ارزش تقريبي يك ميليارد و هشتصد ميليون ريال كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب تصريح كرد :در اين رابطه شش قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

دستبند پليس "آباده" بر دستان سارقان به عنف

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: فردي 34 ساله به ماموران انتظامي شهرستان آباده مراجعه و اظهار كرد: توسط سه نفر ناشناس در شهرستان آباده مورد اخاذ واقع شده و سارقان،‌ ضمن ضرب و جرح وي بوسیله چاقو، اموالش را به سرقت برده اند.

وي ادامه داد: در اين اخاذي سارقان اقدام به اخاذي مبلغ يك ميليون و 700 هزار ريال وجه نقد، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و مدارک خودرو شاكي كرده و از محل متواري شده بودند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده بيان كرد: شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي، هر سه اخاذ دستگير شدند.

سرهنگ زراعتيان با بيان اينكه در تحقيقات از متهمان دستگير شده،‌آنان به جرم خود اقرار كردند،‌گفت: اموال مسروقه از آنها كشف و تحويل مالباخته شد و متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

دستگیری اغفالگر سایبری پسران نوجوان در فارس

سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: يك بانوي شيرازي با حضور در پلیس فتا استان فارس شیراز اظهار كرد چندی پیش متوجه تغییر در رفتار پسر 15 ساله اش شده است و وی به طور مشکوکی تا نیمه های شب مشغول کار کردن با تلفن همراه خود می باشد.

وي ادامه داد: مادر این پسر پس از زیر نظر گرفتن فرزند نوجوانش و صحبت با وي متوجه می شود که وی با دختری 25 ساله در یکی از کافی نت های شهر آشنا شده و دختر با صحبت های اغوا کننده پسر را اغفال و با دادن شماره تلفن به پسر رابطه ی آنها در شبکه ی اجتماعی واتساپ ادامه پیدا کرده و در نهایت با جلب رضایت پسر (ارسال عکس دختر) چندین عکس شخصی از طرف پسر برای این خانم ارسال شده است و بعد از چند روز دختر پسر را تهدید می کند اگر مبلغ 2 میلیون تومان برایش واریز نکند عکس هایش را برای خانواده اش و در اینترنت پخش می کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: با تلاش کارشناسان فنی پلیس فتا برای یافتن متهم و جلوگیری از انتشار تصاویر این نوجوان، بعد از دو روز مشخص شد پرونده این متهم تنها به جریان پسر نوجوان 15 ساله ختم نمی شود و او شاکیان مشابه دیگری نیز دارد.

سرهنگ حسینی بيان كرد: متهم طی یک عملیات اطلاعاتی شناسایی، دستگیر و پس از آنكه به جرم خود اقرار كرد با تشكيل پروند به مراجع قضايي معرفي شد.

وي به خانواده ها توصيه كرد: همان گونه که فرزندان خود را از مزایای شبکه های اجتماعی آگاه می سازید و اجازه استفاده از این گونه شبکه ها را به آنها می دهید از مشکلات این گونه شبکه ها نیز آنها را مطلع كنند تا چنین اتفاقاتی دامن گیر زندگیتان نشود و این که به راحتی به اشخاص اعتماد نکرده و عکس های شخصی خود را که یک دنیا ارزش و آبرو پشت سر دارد را با اراده ی خود و به راحتی در اختیار افراد به ظاهر دوست قرار ندهید.

موتورسیکلت سواران متخلف، قربانیان تصادفات درون شهری

سرهنگ "ابراهیم پور جانشین پلیس راهور استان فارس در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور شهرستان فسا با مقایسه قربانیان قتل و تصادفات افزود: جدا از انگیزه مجرمانه در فتل هایی که بوقوع می پیوندد، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از فوت شخص در تصادفات و قتل مشابه است.

وی ادامه داد: پلیس راهور به عنوان مدیریت منابع انسانی، شهرداری و اداره راه که وظیفه توسعه و حفظ زیرساخت ها داشته و اورژانس و نظام پزشکی که بعد از حوادث ترافیکی مسئولیت خطیری دارند، سه ارگان دخیل در امر ایمنی ترافیک هستند و همکاری سایرنهادها و ارگانها در امر فرهنگ ترافیک بستر ساز مدیریت این موضوع است.

جانشین پلیس راهور استان با اشاره به اینکه درصد قابل توجهي از راکبان موتورسيکلت به واسطه شغل يا درآمدشان از اين وسيله نقليه استفاده مي کنند، به تعامل صورت گرفته با معاون پیشگیری دادگستری استان در خصوص برخورد با موتورسیکلت سوران متخلف اشاره و اظهار کرد: مقرر شده است راکبان موتورسیکلت های توقیف شده بجای پرداخت جریمه، به مراکز آموزش رانندگی هدایت و موظف به خرید کلاه ایمنی از صندوق حمایت از زندانیان و استفاده از آن شوند.

سرهنگ ابراهیم پور با بیان اینکه دوران ترافیک سنتی گذشته باید به سمت ترافیک هوشمند رفت، خاطرنشان کرد: نظارت در امورات ترافيکي و ايجاد تغيير رفتاري ،اخلاق حسنه ، برنامه ريزي و آموزش ،رعايت حقوق شهروندي و تحکيم مباني انضباطي از مهمترين مولفه هاي مديريت بر فرهنگ ترافيک است.

نظرات بینندگان