کد خبر: ۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
رتبه 15 کنکور تجربی:

کنکوری ها اگر نیاز به کلاس کنکور ندارند، وقت خود را هدر ندهند

رتبه 15کنکور تجربی گفت: این که دانش آموز در کلاس تقویتی و خصوصی برای کنکور شرکت کند، بستگی به خودش دارد، باید بررسی کند که واقعا به این کلاس ها نیاز دارد یا خیر.
به گزارش شیرازه، 'فرهنگیان' که رتبه هفت را در این گروه آزمایشی در منطقه یک کشور نیز به دست آورده است،  افزود: قبل از کنکور، دو شبکه مجازی را همچنان استفاده می کردم چرا که در زمانی که بیرون از خانه نمی رفتم، در روحیه ام تاثیر مثبتی داشت و احساس می کردم که با جامعه و دوستان از این طریق در ارتباط هستم.
** کنکوری ها اگر نیاز به کلاس کنکور ندارند، وقت خود را هدر ندهند
این دانش آموز دبیرستان تیزهوشان دستغیب دو واقع در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز اظهار کرد: اصولا به این که برای آمادگی بیشتر برای آزمون ورود به دانشگاه به کلاس کنکور بروم، اعتقادی نداشتم همچنان که با وجود پاسخ صحیح به 97 درصد پرسش های درس ریاضی برای این درس در کلاس تقویتی شرکت نکردم.
فرهنگیان گفت: در درس فیزیک احساس ضعف می کردم و معلمم در کلاس تقویتی واقعا به من کمک کرد.
وی بیان کرد: این که دانش آموز در کلاس تقویتی و خصوصی برای کنکور شرکت کند، بستگی به خودش دارد، باید بررسی کند که واقعا به این کلاس ها نیاز دارد یا خیر.
این دانش آموز رتبه برتر کنکور تجربی 95 اظهار کرد: این گونه نیست که اگر دانش آموز کلاس کنکور نرود بدبخت می شود و باید توجه داشت که اگر نیازی به کلاس نداشته باشد و در کلاس شرکت کند، در واقع وقت خود را هدر داده است.
** مدت مطالعه
فرهنگیان درباره زمان مطالعه خود برای کنکور گفت: در تابستان پارسال روزانه شش ساعت مطالعه می کردم که در پاییز پارسال و روزهای تعطیل این زمان را به طور میانگین به هشت تا 10 ساعت افزایش دادم.
این دانش آموز موفق شیرازی اظهار کرد: در زمستان پارسال هم در روزهای تعطیل 11 تا 12 ساعت درس می خواندم و در نهایت بعد از عید نوروز امسال در روزهای تعطیل به طور میانگین حدود 12 ساعت مطالعه کردم.
وی افزود: درصد پاسخگویی من به سئوالات درس های مختلف در کنکور این گونه بود: ادبیات فارسی 81 درصد، عربی 79 درصد، دینی 79 درصد، زبان 91 درصد، زمین شناسی صفر درصد، ریاضی 97 درصد، زیست شناسی 84 درصد، فیزیک 97 درصد و شیمی 94 درصد.
** خانواده ها آرامش دهند و نه استرس
رتبه هفت کنکور علوم تجربی در کنکور 95 گفت: خانواده ها باید به فرزندان کنکوری خود آرامش هدیه کنند و نه استرس.
وی افزود: برخی خانواده ها مدام به فرزندانشان می گویند: بخوان، بخوان؛ اما این روش صحیحی نیست.
فرهنگیان اظهار کرد: خانواده من در کنکور به من آرامش دادند و این مساله در موفقیتم تاثیرگذار بود.
** رشته انتخابی در دانشگاه
این دانش آموز شیرازی درباره رشته مورد علاقه خود برای تحصیل در دانشگاه گفت: به احتمال زیاد رشته پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران یا علوم پزشکی شیراز انتخاب می کنم.
وی افزود: هنوز تصمیم قطعی را در این زمینه نگرفته اما اگر محل تحصیلم شیراز باشد، به طور قطع برای من بهتر است چرا که مدت زمان دوره آموزش رشته پزشکی هفت سال است و این که بخواهیم این مدت زمان زیاد را در فضای خوابگاهی سپری کنیم، دشوار است.
'فرهنگیان' یکی از 44 هزار و 535 دانش آموز استان فارسی بود که در کنکور امسال در گروه آزمایشی علوم تجربی با دیگر دانش آموزان کشور رقابت کردند.
بنا بر اعلام سید محسن تقوی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس، 71 هزار و 819 نفر در این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها شرکت کردند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار کرد: در استان فارس 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمایشی تجربی، هشت هزار و 942 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، هشت هزار و 125 نفر در گروه علوم انسانی، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و سه هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی هنر به رقابت پرداختند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان