کد خبر: ۹۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
مسئول حوزه علمیه امام مهدی نیریز :

چاپ کتابهای ظاله در دولت مصداق ولنگاری فرهنگی است

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نیریز گفت: مواردی را که می توان جزء مصادیق ولنگاری فرهنگی نام برد امثال کتاب های ظاله است که در دولت فعلی از اداره فرهنگ و ارشاد به راحتی اجازه چاپ می گیرند، متاسفانه در فرهنگ شعار زیاد داده می شود اما عمل نمی شود.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نیریز  گفت: مواردی را که می توان جزء مصادیق ولنگاری فرهنگی نام برد امثال کتاب های ظاله است که در دولت فعلی از اداره فرهنگ و ارشاد به راحتی اجازه چاپ می گیرند.

وی ادامه داد: در باب فیلم های سینمایی و آثار نمایشی ، مواردی دیده می شود که به دلیل محتوای نامناسب در جامعه ایرانی اسلامی اجازه اکران و ساخت نگرفته بودند که دولت فعلی اجازه ساخت و اکران به آن ها داده است.

 فال اسیری در ادامه افزود: متاسفانه شعار زیاد داده می شود  ولی در عمل خلاف آن اقدام می کنند که این در بحث ولنگاری فرهنگی دردآور است.

وی گفت: تمام موضوع فرهنگ فقط مسائل جنسی، شهوانی، پوشش و حجاب نیست بلکه در راس همه آنها باورهای مردم جامعه و مسئولان است و با تشدید شدن ولنگاری فرهنگی گاها انسان دچار سوال می شود که شاید اینها با این برنامه ریزی ها مردم را به بی تفاوتی کشانده اند و این بی تفاوتی ها در همه مسائل تأثیر می گذارد.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نیریز بیان داشت: این بی تفاوتی در مسائل مختلف نهادینه شده است به حدی که اگر بخواهیم در اجتماع بحث حجاب کنیم می گویند،  نباید به یک نخ مو گیر داد.

حجت الاسلام فال اسیری با اشاره به موضوع فساد اقتصادی گفت: در موضوع حقوق های نجومی  هم نگاه کنیم می گویند که؛ « این ها از زحمت کشان و ذخایر نظام هستند» و در مسائل خارجی عزت نفس ایرانی اسلامی را راحت پایمال می کنند و ما هیچ واکنشی نشان نمی دهیم و همه این ها ریشه در ولنگاری فرهنگی با برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای اثرگذاری در باورهای انسانی، اسلامی و ایرانی است .

وی در ادامه افزود:   مردم با دقت و تفکر در امور و عملکرد مسئولانشان مشاهده می کنند که تحت عنوان یک جشن ولو جشن حضرت زهرا (س) هدایای آنچنانی اهدا می شود یا هزینه  تغییر دکور غیر ضروری دفتر فلان وزیر یا رئیس جمهور  مبالغ میلیاردی است و یا سفرهای غیر ضروری برخی مسئولان با هزینه های زیاد از بیت المال استفاده می شود.

حجت الاسلام  فال اسیری گفت: متأسفانه مسابقه ای شروع شده که ظاهر مسابقه برداشت بیشتر از بیت المال  و آثار آن نابودی است.

وی بیان داشت: مقابله با ولنگاری فرهنگی دو جنبه فردی و اجتماعی دارد و حال در بعد فردی ما باید دنباله رو باورهای اصیل ایرانی، اسلامی و انقلابی خودمان باشیم .

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نیریز اظهار داشت: در فرهنگ ایرانی همه چیز حریم دارد ، در معماری خانه ها، مسجد و در آموزش ازدواج حریم های خاص خود را داشتند و قناعت جزء جدانشدنی زندگی ایرانی به شمار می رفت و حال باید این حریم ها در باورها درست شود.

حجت الاسلام  فال اسیری در پایان گفت: در بعد حکومت داری هم باید همچنان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ با تجاوز، تجمل گرایی  برخورد قاطع شود.

منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان