کد خبر: ۹۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

سرقت اعتبار اشخاص با فروش سیم کارت

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی دفتر فروش سیم کارت تلفن همراه که با سوء استفاده از کپی کارت ملی افراد، سند را صادر و سیمکارت فعال بفروش میرساندند، خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف محموله سيگار قاچاق ميليوني در "فیروزآباد"

سرهنگ حسین ارجمند مزیدی فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچيان مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فیروزآباد در بازرسی از یک واحد صنفی عرضه مواد دخانی موفق به کشف مقدار 10 هزار و 200 نخ سیگار خارجی قاچاق شده و آن را توقیف کردند.

سرهنگ ارجمند ارزش ريالي اين مقدار كالاي دخاني مكشوفه را 20 ميليون ريال اعلام كرده و گفت: قاچاق يکي از پديده هايي است که رواج آن در جوامع موجب نابودي بخش هاي اقتصادي مي شود، پس برخورد با اين پديده يک وظيفه همگاني است.

كشف 133 كيلوگرم ترياك در "لارستان"

سرهنگ حسين ديندارلو فرمانده انتظامي شهرستان لارستان، گفت: ماموران در انتظامي شهرستان لارستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان به يك دستگاه كاميون كشنده تانكردار مشكوك شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودرو در بازرسي از تانكر و برش آن مقدار ۸۹ كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در تانكر جاسازي شده بود كشف و ضبط گرديد

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان افزود: در عمليات ديگري ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوری به یک دستگاه خودرو کیا سراتو مشکوک و آن را متوقف و پس از بازرسی فنی و دقیق از خودرو 44 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف كردند.

سرهنگ حسين ديندارلو افزود: در اين دو عمليات هردو خودرو حامل موادمخدر توقيف، دو قاچاقچي دستگير و با تشكيل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

توقيف 50 دستگاه موتورسيکلت متخلف در استهبان

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامي شهرستان استهبان در تشريح اين خبر گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي ،ترافيكي و برخورد با موتورسيکلت سواران مزاحم و متخلف، توسط مأموران انتظامي و پليس راهور شهرستان اجرا شد.

وي افزود: ماموران با اجراي اين طرح تعداد 50 دستگاه موتور سيکلت را به علت تخلف راكبان آنها ازجمله نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، فاقد مدارک و پلاک را توقيف و به پاركينگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامي استهبان ضمن قدرداني ازهمكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف وموارد مشكوك مراتب را درسريعترين زمان به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

سیم کارت به نام دیگری و بکام فروشنده

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا، گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان فسا، هنگام رصد فضای مجازی با شماره ای که سند آن بنام زنی میانسال و ساکن استان همجوار صادر و در یکی از دفاتر فروش تلفن همراه شهرستان فسا فعال شده بود، مواجه شدند.

وي با بیان اینکه در بررسی های انجام شده سه سیم کارت دیگر نیز بنام شخص ذکر شده در همان دفتر فعال شده بود، ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران دو دفتر ارائه خدمات تلفن همراه بنام "ن-ب" و "ب-ع" که سیم کارت فعال به فروش میرسانند، را شناسایی كردند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به انعكاس موارد فوق به مقام قضایی و صدور حکم تفتیش محل، افزود: در بازرسی بعمل آمده از محل فعال كردن سیم کارت ها که منزل مسکونی بود، یک دستگاه کپی و رایانه همراه، مودم، دستگاه فعال سازی سیم کارت با خشاب، تعداد ۵۸۲ سیم کارت ایرانسل و سند، ۳۹ عدد سیم کارت رایتل و سند، ۱۱۱ عدد سیم کارت همراه اول و سند و تعداد 5 هزار و ۹۹۶ عدد کپی کارت ملی که اغلب آن مربوط به افراد خارج از استان می باشد و شماره و سند و تعداد ۴ مهر فروشگاه تلفن همراه با نام های مختلف کشف كردند.

سرهنگ شیبانیان با بیان اینکه متهم "ب-ع" از طریق دفتر خدمات ارتباطی یکی از روستاها نیز 21 سیم کارت با کارت ملی اشخاص فعال كرده است، خاطر نشان کرد: پرونده متشکله جهت رسیدگی به تخلفات نامبردگان به مرجع قضایی تحویل شد.

وي از شهروندان در خواست كرد: کارت ملي و مشخصات خود را در اختيار افراد غیر قرار ندهند؛ چرا که کلاهبرداران درصدد لحظه اي غفلت هستند تا با فعال نمودن سيم کارت و افتتاح حساب مشکلات عديده اي را براي افراد ايجاد كنند.

پايان خط سارقان احشام توسط پليس در "مرودشت"

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارقان و کشف احشام سرقتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در حوزه استحفاظی شهرستان پاسارگاد و با توجه به همجواری شهرستان مرودشت با محل وقوع جرم، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار هر دو شهرستان فرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این که سرقت توسط یک دستگاه خودرو 206 صورت پذیرفته بود، با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی ماموران موفق به شناسایی آدرس محل سکونت مالک خودرو شدند و با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد به محل مراجعه كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: ماموران با مراجعه به محل سکونت مالک خودرو بنام "ر-ع" وی را دستگبر و خودرو را نیز توقیف كردند و در تحقیقات و بازجویی های فنی از "ر-ع" مشخص شد، احشام مسروقه در گله دانی فردی به نام "م- ب"که وی نیز در سرفت همکار داشته است، نگهداری می شود که بلا فاصله به محل مراجعه و ضمن دستگیری این فرد 2 راس گوساله سرقتی نیز کشف شد.

سرهنگ القاصی مهر تصریح کرد: طی تحقیقات فنی و پلیسی از این دو سارق مشخص شد فرد دیگری نیز در این سرقت مشارکت داشته است که تلاش جهت دستگیری همدست سارقان همچنان ادامه دارد.

توقيف 22 دستگاه موتورسيكلت متخلف در "داراب"

فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در چند روز گذشته طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت برخورد با هنجارشكنان و خرده فروشان موادافيوني و دستگيري متهمان تحت تعقيب با همكاري كليه واحدهاي عملياتي پليس شهرستان در داراب اجرا شد.

سرهنگ "فرج رستمي" ادامه افزود: در راستاي اجراي اين طرح تعداد 10 متهم تحت تعقيب ،12 خرده فروش موادمخدر شناسايي و دستگير كه از محل پاتوقهاي آنان 117 گرم مواد مخدر صنعتي و سنتي كشف و 2 دستگاه خودرو و يك دستگاه موتورسيكلت متعلق به خرده فروشان توقيف شد.

وي همچنين توقيف 22 دستگاه موتورسيکلت متخلف به علت مزاحمت، نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، فاقد مدارک و پلاک را از نتايج ديگر اين طرح برشمرد و از مردم در خواست كرد: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرايم و ناهنجاري اجتماعي در شهرستان، از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع تا در کمترين زمان ممکن نسبت به شناسايي جرم ودستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

نظرات بینندگان