کد خبر: ۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی سروستان:

متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس تعطیل است/مقابله با ولنگاری فرهنگی به عمل نیاز دارد نه شعار

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی سروستان گفت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس تعطیل است و شاهد این مدعا، بی تفاوتی نمایندگان مجلس نسبت به تشکیل این کمیسیون و مهمتر از آن بی توجهی نسبت به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی است.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام مجید زارع پور، مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی سروستان با اشاره به مساله ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه و همچنین توصیه ها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این خصوص اظهار داشت:  فقدان نگاه صحیح و اصولی به مساله فرهنگ و بی برنامگی و همچنین انجام موازی کاری از سوی ادارت،ارگان ها و نهادهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مبحث فرهنگ دارای مسئولیت می باشند، یکی از چالش های کشور در رابطه با ولنگاری فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: باید بپذیریم حوزه فرهنگ یک حوزه کاملا تخصصی بوده و نیاز به حضور افراد متخصص در این حوزه به شدت احساس می شود.

حجت الاسلام زارع پور با اشاره به برخی ناهنجاری های اجتماعی در عرصه مد و لباس به ویژه در میان جوانان تصریح کرد: گرایش به فرهنگ غربی ناشی از سطحی بودن باورهای دینی  و به طبع آن خود باختگی فرهنگی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم است.

وی همچنین افزود: اگر شعار تعمیق باورهای دینی به صورت کامل عملیاتی شود و افراد جامعه  به ویژه جوانان ما با معارف اصیل اسلامی آشنا شوند  قطعا بخش زیادی از معضلات و آسیب هایی فرهنگی و اجتماعی به خودی خود حل می شود.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی سروستان با اشاره به گستردگی مباحث فرهنگی در سطح کشور اظهار داشت: به نظر بنده برای مقابله با پدیده ولنگاری فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری و همچنین دستیابی هر چه سریعتر و با کیفیت؛ دولت باید تشکیل وزارت تبلیغات اسلامی را در دستور کار خویش قرار دهد تا از این طریق بتوان با یک برنامه ریزی واحد و اجرای گام به گام و همزمان آن در سراسر کشور بتوانیم جهادگونه در حل مشکلات و معضلات فرهنگی اقدام و عمل مدبرانه داشته باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی سروستان با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس که حتی حاضر نیستند به عضویت کمیسیون فرهنگی درآیند تصریح کرد: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس تعطیل است و شاهد این مدعا، بی تفاوتی نمایندگان مجلس نسبت به تشکیل این کمیسیون و مهمتر از آن بی توجهی نسبت به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی است.

وی با اشاره به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت مساله فرهنگ تاکید کرد: حل مسائل و معضلات فرهنگی مهمتر از مشکلات اقتصادی است و اگر ما توانستیم مسائل حوزه فرهنگ را حل نمائیم در حل مشکلات اقتصادی نیز موفق می شویم.

حجت الاسلام زارع پور نقش خانواده، هیئآت مذهبی، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و  همه کسانی را که در حوزه فرهنگی مسئولیت یا حداقل دغدغه دارند را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: حل مشکلات و بعضا معضلات فرهنگی علاوه بر اینکه تخصص می خواهد، نیازمند عزم عمومی است و در این راستا هم مردم و هم مسئولین باید تلاش کنند وگرنه روز به روز بر مشکلات افزوده می شود.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: جبهه فرهنگی بیش از اینکه نیازمند شعار باشد، محتاج اقدام و عمل بوده و این وظیفه تک تک آحاد جامعه است.

منبع:سروستان ما


نظرات بینندگان