کد خبر: ۹۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

مستر کارت: تا تحریم های آمریکا پا برجاست به ایران نمی آییم

چند روز پس از ادعای محمود واعظی مبنی بر حضور مستر کارت در ایران، سخنگوی «مستر کارت» در سخنانی هرگونه فعالیت در ایران تا زمانی که تحریمهای آمریکا پابرجا هستند را رد کرد.
به گزارش شیرازه، خبرگزاری آذربایجانی «ترند نیوز» در مصاحبه‌ای اختصاصی با شرکت«مستر کارت» آمریکا ارائه دهنده کارت‌های مالی اعتباری، گزارش‌های اخیر درباره همکاری با ایران را رد نمود.

«سیث آیزن» سخنگوی مستر کارت در این زمینه گفت که این شرکت هیچ فعالیتی در ایران ندارد.

آیزن گفت: «تا زمانی‌که تحریم‌های آمریکا بر ایران پا برجا هستند، مستر کارت فعالیتی در ایران نخواهد داشت.»

 این در حالی است که چند روز پیش محمود واعظی با اشاره به این موضوع حضور مستر کارت در ایران را به عنوان یکی از دستاورد های برجام مظرح کرده و گفته بود : همزمان با برداشته شدن تحریم ها و در پی توسعه تجارت بین‌المللی ایران فضا برای سازمان‌هایی از جمله پست، مخابرات، فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت که برای همکاری‌های بین‌المللی فراهم شده است و هم اکنون موفق شده‌ایم نیازمندی‌های مردم را با عملیاتی کردن کارت اعتباری بین‌المللی برطرف کنیم.

 وی افزود: در این رابطه، پروژه ویژن کارت ایرانیان به‌عنوان نماینده شرکت مسترکارت در ایران با شرکت پست قرارداد منعقد کرده است تا نیازمندی های مردم برای سفرهای خارجی، خرید مقالات خارجی و حضور در همایش‌های بین‌المللی از طریق کارت های اعتباری ممکن شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این زمینه، مقرر شده که این کارت های اعتباری در شعبات مالی شرکت پست توزیع میشود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان