کد خبر: ۹۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سپیدان میزبان خادمین شهدای فارس بود

کارگاه آموزشی خادمین شهداباحضور خادمین شهداء شهرستان های نورآباد، بیضاء سپیدان، رستم، کازرون به همت بسیج سپاه ناحیه سپیدان در اردکان فارس برگزار شد.

به گزارش شیرازه  کارگاه آموزشی خادمین شهداباحضور خادمین شهداء شهرستان های نورآباد، بیضاء سپیدان، رستم، کازرون به همت بسیج سپاه ناحیه سپیدان در اردکان فارس برگزار شد.

هادی یزدان پناه مسئول اردویی سپاه ناحیه سپیدان در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: این کارگاه با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه سازی آشنایی بسیجیان با اندیشه های متعالی شهدا و سبک زندگی اسلامی در قالب برپایی نشست های تخصصی، اردوهای زیارتی و ارائه خدمات ویژه به زائران در مراسم و آیین های مذهبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: موضوع کارگاه و کلاس های آموزشی خادمین با محوریت های مخاطب شناسی ،فرصت های ناب راهیان نور، ماموریت کمیته خادم الشهدا وراهیان نور بود.

مسئول اردویی سپاه ناحیه سپیدان اضافه نمود: از مهمترین اهداف برگزاری این دوره کیفی سازی کاروان های راهیان نور وخادمین شهدا می باشد که این مهم محقق نمی شود مگر با آمادگی کامل خادمین شهداء و مجموعه اقداماتی که می بایست ، قبل ، حین و بعد از هر اعزام انجام دهند تا بتوانند حداکثربهره برداری را از اعزام های راهیان نور داشته باشند .

در این کار گاه مسئول کمیته خادم الشهدا شهرستان سپیدان گزارشی از برنامه ها و نحوه و اهداف اجرای این کارگاه ارائه کرد سپس حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان در خصوص مسائل فرهنگی  در جمع خادمین شهدابه سخنرانی پرداخت .

موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: شهدا ستاره هایی هستند که میتوانند در طول مسیر این دغدغه فرهنگی به کمک ما بیایند و باالگو کیری از این شهدا میتوانیم بهنام محمدی و حسین فهمیده ها از این نسل به وجود بیاوریم وحتی ممکن است در این مسیر سرزنش  و دلسر بشویم که با این دلگرمی و الگو هایی که از شهدا داریم با ثبات بیشتر و محکم تر قدم برداریم.

وی افزود :خادم الشهدا باید جامعه  عمل و هدف خود را فراتر کنند تا بتوانند نسبت به کادر سازی در امر فرهنگی قدم بردارند که با وجود این کادر سازی می توان در برابر دسیسه های دشمن در سر بزنگاه ها اقدام به موقع و به هنگام داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان سپیدان در ادامه بیان داشت:هنگامی که مردم حجاز که از جاهلیت بیرون آمدند پیامبر (ص)فرمود جاهیلیت دوم ومدرنی در پیش است جاهلیتی که به بدن اصالت می دهد و به روح اهمیت نمی دهند و روح را در بدن می کشند روحی که مظهر پاکی و ضمینه قرب الهی است و تنها راه مبارزه با جاهلیت توکل به خدا و توسل به ائمه و تقوا است و این  امرفقط با خود سازی محقق می شود .

وی در پایان گفت راهیان نور کار بزرگ و عظیمی است و ما می توانیم رابطه خوبی با جوانان و جامعه هدف برقرار کنیم و با خود سازی و اخلاق مداری خود را به جوانان نزدیک کنیم و نگذاریم جوانان به سمت دشمن کشانده شوند و از این فرصت جوانان زیادی را جذب و با ارتباط مستمر و سازنده دغدغه فرهنگی را از جامعه دور کنیم.

منبع:  مارگون 

نظرات بینندگان