کد خبر: ۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
توسط دانشجویان جهادگر بسیجی صورت گرفت؛

راه اندازی مهد قرآنی در روستای جویجان نورآباد/ ویزیت رایگان اهالی روستا

دانشجویان جهادگر بسیجی پیام نور نورآباد و رستم اقدام به راه اندازی مهد قرآنی در روستای جویجان از توابع این شهرستان کردند.

به گزارش شیرازه، امیرحسین طیبی مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید احمدی روشن نورآباد در حاشیه اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نورآباد و رستم اظهار داشت: 33نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور نورآباد در قالب اردوهای جهادی در عرصه های فرهنگی ،عمرانی و بهداشت و درمان در روستای جویجان، از مناطق صعب العبور استان به فعالیت جهادی پرداختند.

وی افزود: گروه جهادی شهید احمدی روشن پس از حضور در روستا، نیازهای مردم را بررسی کردند که انجام فعالیت های فرهنگی یکی از نیازهای اساسی این منطقه بود و بر همین اساس اقدام به راه اندازی مهدقرآن در این روستا کردند.

طیبی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی و آموزش نقاشی برای ایجاد انگیزه و زمینه ساز حضور پرشور نونهالان و نوجوانان روستا را از فعالیت های مهد قرآنی راه اندازی شده توسط دانشجویان در روستا عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی تجوید و روخوانی قرآن کریم، سرکشی از خانواده محترم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از دیگر فعالیت های این مهد بود.

مسئول گروه جهادی شهید احمدی روشن با اشاره به نبود پزشک عمومی در روستای جویجان بیان داشت: ویزیت پزشک عمومی و توزیع دارو به صورت رایگان، خدمات دامپزشکی، برگزاری کلاس آموزشی امداد و نجات، معاینه و واکسینه دام و طیور اهالی روستا از فعالیت تیم بهداشت و درمان این گروه بود.

طیبی اضافه کرد: گروه جهادی دانشجویی شهید احمدی روشن، در عرصه عمرانی اقدام به ساخت دیوار و تسطیح حیاط مسجد روستا کرد.

وی با بیان اینکه خواهران بسیج دانشجویی در این اردو با برنامه های متوع فرهنگی و علمی حضور موثر و فعال داشتند گفت: برنامه هایی مثل کلاس های مشاوره در زمینه های مختلف، روشنگری مسایل روز و کلاس های قرآن و احکام توسط خواهران گروه جهادی شهید احمدی روشن در روستای جویجان برگزار شد.

مسئول گروه جهادی شهید احمدی روشن با تاکید بر رسیدگی هرچه بیشتر به روستای جویجان از سوی مسئولان تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده محترم آن ها از دیگر اقداماتی بود که گروه جهادی شهید احمدی روشن در این روستا انجام داد.

نظرات بینندگان