کد خبر: ۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
استعداد برتر ریاضی:

حمایت خانواده نقش مهمی در موفقیت فرزندان دارد

فاطمه صالحی دانشجوی شیرازی گفت: حمایت های خانواده نقش مهمی در تشویق و موفقیت فرزندان ایفا می کند و این موضوع درباره من نیز صدق می کند.
به گزارش شیرازه، این دانشجویفاطمه صالحی دانشجوی شیرازی که در مسابقه کشوری 'مسئله یابی ریاضی' عنوان نخست را کسب کرد در مقطع کاردانی نرم افزارکامپیوتر گرایش برنامه سازی درباره سازوکار مسابقه کشوری مسئله یابی ریاضی گفت:  انجمن پژوهشگران جوان و نخبگان ایران برای انتخاب نخبه ریاضی خود یک جزوه 850 صفحه ای ارائه داد که داوطلبان باید جزوه یاد شده را مطالعه و در آزمون شرکت می کردند.
صالحی که متولد 1375 در شهر شیراز است گفت: در این مسابقه، هفت سئوال مطرح شده بود که باید این پرسش ها را به شش روش حل می کردیم و باید پاسخ یکسانی از هر شش روش به دست می آمد.
این دانشجوی مرکز علمی کاربری جهاد دانشگاهی شیراز افزود: هم اینک برای مرحله بعدی این رقابت علمی که با هدف انتخاب نمایندگان ایران برای اعزام به مسابقه بین المللی سال 2017 میلادی در کانادا برگزار می شود، در حال مطالعه و کسب آمادگی بیشتر هستم.
صالحی همچنین با اشاره به نیاز به فهم ریاضی برای حل مسائل آن گفت: با وجود آن که در هنرستان تحصیل کرده بودم و دیپلم را در رشته تجربی گرفتم، ترجیح دادم که در دانشگاه، رشته کامپیوتر را انتخاب کنم و از این طریق بتوانم برای خودم و جامعه فردی مفید باشم.
بنا بر اعلام معاون انجمن پژوهشگران جوان و نخبگان فارس، دو هزار و 850 نفر از 14 استان کشور در مسابقه مساله یابی ریاضی شرکت کرده بودند.
الهام مشتاق افزود: نتایج برگزاری آزمون در 14 استان بزرگ کشور با هم مقایسه شد که در نهایت فاطمه صالحی از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارس موفق شد عنوان اول کشور را کسب کند.
به گفته وی، 500 نفر از شیراز، 300 نفر از یزد، 850 نفر از تهران، 120 نفر از کرمان، 150 نفر از بندرعباس، 210 نفر از بوشهر، 140 نفر از تبریز و شمار دیگری نیز از دیگر استان ها در این مسابقه کشوری شرکت کرده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان