کد خبر: ۹۴۲۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
معاون عمران و توسعه آستان احمدی و محمدی (ع):

زائر خسته حرم را نباید در کوچه‌ها معطل کرد

معاون عمران و توسعه آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: زائر حرم احمد بن موسی (ع) که از راه رسیده و خسته است را نباید با کوچه‌های پیچ‌درپیچ تاریخی معطل کرد.

به گزارش شیرازه، سید مجتبی انوار معاون عمران و توسعه آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: در پیشنهادهای مطرح‌شده هیأت‌ امنای آستان احمدی و احمدی، نخستین موضوع که با پیگیری بزرگان استان همراه است اتصال خیابان 9 دی به بلوار سیبویه به‌ موازات خیابان حضرتی است که بلوار جدید 24 متری در بافت اجرا شود که تعداد محدودی خانه میراثی غیر ثبتی در این طرح وجود دارد و چند منزل باارزش متوسط است که مشکل خاصی برای اجرا ندارد.

وی افزود: برای همین خیابان جدید نیز سه طرح وجود دارد که شامل عرض‌های مختلف است و آنچه بیشتر مدنظر است یک مسیر رفت‌وبرگشت است که به سبب تنگ بودن خیابان حضرتی فعلی و یک‌طرفه بودن آن اجرایی شده و باعث می‌شود از بلوار سیبویه که مسیر بزرگراهی با عرض مناسب است ارتباط دوطرفه به حرم تأمین شود و از ضلعی که به بن‌بست رسیده باز شود.

به گفته وی، مسیر بعدی مسیر تشرف زائری است که از دروازه قرآن وارد بلوار شهید آیت‌الله ربانی و بلوار جمهوری و سپس ابوالکلام می‌شود که به سبب عرض مناسب در مسیر گره ترافیکی نداریم و در قسمت بلوار هجرت مشکلاتی بود که حل شد و بعد از میدان شهرداری به خیابان نمازی می‌رسد و بنابر آخرین مصوبه هیأت‌امنا تعریض خیابان نمازی به‌صورت «بی او تی» مدنظر قرارگرفته است و البته این کار همت همه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد چراکه اعتبار موردنیاز تنها به‌صورت «بی‌او‌تی» قابل تأمین بوده و تجاری‌ها باید به فاصله پنج تا شش متر در خیابانی پشت محل فعلی انتقال یابند.

انوار ابراز داشت: در حال حاضر نیز اتصال وجود دارد و بحث این است که اتصال به سیبویه تسهیل شود ضمن این که در خیابان لطفعلی‌خان در هر ساعت شبانه‌روز مملو از جمعیت است و با ایجاد محور جدید مشکل افزوده نمی‌شود.

معاون عمران و توسعه آستان احمدی متذکر شد: احیای گذرهای تاریخی بیشتر بحث گردشگری است تا زیارتی که یک زائر که از شهری دور آمده آن‌قدر خسته است که توان گذر از کوچه و پس‌کوچه‌های متعدد به‌عنوان گذر تاریخی را ندارد و می‌خواهد هر چه سریع‌تر به محل زیارت خود برسد، هرچند خط قرمز ما نیز تخریب منازل میراثی باارزش است.

وی تصریح کرد: دید ما یک افق 50 ساله است و در همین راستا هزینه‌های زیادی برای مطالعات انجام دادیم و بیشترین دلسوزی را حرم انجام داده هرچند گاهی دستگاه‌ها پشت ما را خالی کرده‌اند.

انوار ادامه داد: با مودهای جدید حمل‌ونقل از قبیل تراموا مخالفت نداریم اما باید توجه داشت که در اعیاد بالغ‌بر 40 هزار نفر و در سال‌ تحویل 120 هزار نفر در خیابان‌های منتهی به حرم جمعیت وجود دارد و سیستم‌های حمل‌ونقل جدید به‌سختی می‌تواند در این زمینه جوابگو باشد و از سویی دید ما این است که کار اجرایی شود و این‌که زائر درجایی نزدیک حرم خودروی خود پارک‌کرده و با خودروی ویژه برقی به حرم رسانده شود بیشتر حالت رؤیایی دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
برای زائر خسته هم نمیشه هویت و بافت تاریخی شهرو با خاک یکسان کرد
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
بهترین راه حل از طرف شرقی خیابان حضرتی 24 متری زده شود و از طرف بین احرمین یک 24 متری به استانه بزنندرفت و برگشت
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
اگر این خیابانی را که می خواهند بکشند از طرفی باشد که مسجد اقاسم وچند امام زاده است بد است اما اگر در در طرف مقابل که پاساژ هدیش است زده شود یعنی همان جا که بانک سرمایه است یعنی از طرف شرقی خیابان حضرتی عریض کنند بهتر است ویک خیابان بیست چهار متری هم از بغل بازار بین الحرمین به استانه سید علاالدین حسین بزنند برای رفت وبرای برگشت هم یک بیست چها ر متری دیگر بزنند از طرف دیگر بین الحرمین انوقت ترافیک کلا شکسته می شود حال پول خرید این خانه ها را از کجا بیاورند پول نمی خواهد باید به انها دو جور رفتار کرد گروهی که پول می خواهند پول بدهید گروهی که معوضی می خواهند می شود در شهرک صدرا به انها زمین داد ووام یک وام دویست میلیونی هم داد تا خودش خانه اش را بسازد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
اگر این خیابان بیست وچهار متر را از کنار بازار بین الحرمین بکشند ودر وقتی که به امامزاده ابراهیم می رسد وهمچنین کوچه ای که به دروازه شاه داعی الله می رسد انرا بصورت خیابان به این خیابان وصل کنندبهتر می شود
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
هرچه به نفع مردم باشد فورا جلو ان گرفته می شود اگر به ضر ر بود با قدرت ادامه پیدا میکرد الان وزیر مسکن وشهرسازی دستور توقف این طرح را داده است
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
0
میگن بخاطر اینکه از اثار عتیقه حفاظت کنیم نباید خیابان در بافت فرسوده کشیده شود حال انکه باوجودی اینکه بافت فرسوده پر شده از افراد شرور وادمکش وقاچاقچی ومشروب خور دیگر کسی انجا زندکی نمی کند واگر کسی باشد که ندرتا بیشتر یا افغانی است یا فاحشه یا قاچاقچی مواد مخدر یا مشروب خوار حال با این خلوتی انجا شده جلونگاه افراد قاچاق چی اشیا ءعتیقه انها هر چه اشیا عتیقه باشد می دزدند وکسی هم مزاحم انها نیست چند روز پیش یکسری کاشی نشان می داد که پلیس کشف کرده بود خوب اینها اسان است وهر روز هر چه خواستند از خانه ها می کنند ومی برند به قیمت های نازل به قاچاقچیان عتیقه می فروشند پس با این رسیدگی نکردن وماندن ان خانه های قدیمی چون کسی حاضرنیست برود انجا ان خانه خالی می ماند ودر نتیجه می شود محل خواب معتادان وهر چه خواستنداز ان عتیقه جات میکنند ومی برندپس در صورتی از این اشیا می شود نگهداری می شود که انجا کسی باشد یا باید ماموران حفاظت اشیا عتیقه جات زیاد باشد که این هم امکان پذیر نیست پس با این لجبازی فقط شاهد تمامی خانه های قدیمی باشیم