کد خبر: ۹۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان :

مردم در ترویج فرهنگ خود مراقبتی تلاش کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان گفت: با اجرای طرح های خود مراقبتی و با همکاری پزشکان خانواده، دو هزار و 460 بیمار مبتلا به فشار خون در این شهرستان شناسایی شدند که از مردم می خواهیم در ترویج آن تلاش کنند.

به گزارش شیرازه  علی اکبر فرخ روز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان اظهار داشت: در قالب طرح خود مراقبتی که در چارچوب اجرای طرح تحول در نظام بهداشت و سلامت و اهمیت شناسایی بیماران غیر واگیر صورت گرفت، 749 بیمار مبتلا به دیابت، 494 بیمار قلبی عروقی، 57بیمار مبتلا به پوکی استخوان و 80 بیمار مبتلا به سرطان در شهرستان سپیدان شناسایی شدند.

وی افزود: کارکنان مرکز بهداشت شهرستان سپیدان با مراجعه حضوری به در منازل، مغازه ها و ارتباط با سفیران بهداشتی این تعداد بیمار مبتلا به بیماری های غیر واگیر را شناسایی کردند.

فرخ روز ادامه داد: طبق برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با مراجعه هفتگی کارشناسان سلامت به اداره ها و نهادهای شهرستان سپیدان، طرح تحول در نظام بهداشت به طور کامل معرفی می شود.

وی، هدف از انجام این کار را معرفی طرح تحول در نظام بهداشت، حساس سازی مسئولان شهرستان و تشویق کارمندان و خانواده هایشان برای انجام مراقبت های بهداشتی بیان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان همچنین از تمام مسئولان اداره های این شهرستان خواست در ترویج و اجرای فرهنگ خود مراقبتی و انجام مراقبت های بهداشتی برای تمام کارکنان و خانواده هایشان تلاش کنند.

فرخ روز، با اعلام آمادگی شبکه بهداشت و درمان سپیدان برای انجام مراقبت های بهداشتی و آموزش برنامه خود مراقبتی به کارکنان اداره ها و خانواده های آنان، اظهار داشت: امیدواریم باهمکاری مسئولان اداره ها، تا پایان سال 95 تمام کارکنان این شهرستان از مزایای پوشش برنامه آموزش خود مراقبتی و انجام مراقبت های بهداشتی بهره مند شوند.

وی افزود: تا کنون 25 درصد از اداره های شهرستان سپیدان طبق برنامه زمانبندی شده از آموزش های خود مراقبتی بهره مند شده اند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان سپیدان به همراه کارشناس آموزش سلامت مرکز بهداشت و کارشناس جلب مشارکت های مردمی، تا کنون با مسئولان فرمانداری سپیدان، ستاد نماز جمعه، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش، هلال احمر، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، سپاه ، شهرداری، ثبت احوال، تامین اجتماعی و اداره کار رفاه و تعاون اجتماعی دیدار و طرح تحول در نظام بهداشت را معرفی کرده اند

منبع مارگون،


نظرات بینندگان