کد خبر: ۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

مردگان صدرا آواره این روستا و آن روستا

شهرک صدرا که ازجمله شهرهای اقماری شمال غرب شیراز است می توان به عنوان شهر بی قبرستان نامید.
به گزارش شیرازه، اخیرا در مراسم گشایش طرح های عمرانی خیرساز در شهر صدرا که با حضور استاندار فارس و برخی مسوولان عالیرتبه کشوری برگزار شد یکی از شهروندان شهر صدرا نسبت به نبود آرامستان دراین شهر بنای گله و شکایت گذاشت و موضوع را به مسئولان گوشزد کرد .
این شهروند شهر صدرا با صدای بلند گفت : بارها نبود قبرستان در صدرا را فریاد زده ایم اما هیچ گوشی بدهکار حرف های ما نیست و هیچکس به مشکل ما رسیدگی نمی کند.
حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان امام جمعه شهر صدرا نیز در حضور مسئولان در این مراسم با دفاع از اظهارات این شهروند نسبت به نبود قبرستان در صدرا گله کرد و گفت : بارها این موضوع به مسئولان استانی و شهرستان شیراز گوشزد شده است اما هنوز تصمیم قاطعی برا ی احداث آرامستان در صدرا اخذ نشده است .
مهندس مهدی خانی مدیر عامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا در این زمینه بیان داشت : زمینی به مساحت 30 هکتار در شهر صدرا برای احداث قبرستان در نظر گرفته شده اما با توجه به موقوفه بودن این زمین مسئولان اوقاف فارس اجازه احداث قبرستان در این زمین نمی دهند .
وی اضافه کرد: شرکت عمران این زمین را از کشاورزن خریداری کرده است اما طبق قانون ما فقط می توانیم حقوق زارعانه را خریداری کنیم ونمی توانیم زمین را تملک کنیم ، زمین یاد شده در تملک اوقاف قرار دارد و موقوفه باید اجازه دهد تا آرامستان دراین زمین احداث شود.
وی اضافه کرد : مسئولان اوقاف با احداث آرامستان در این زمین موافق نیستند و نظر آنها مبنی بر جابه جایی محل احداث قبرستان است و در این زمینه هنوز توافقی حاصل نشده است .
خبرنگار ایرنا به رغم تماس های مکرر نتوانست نظر مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس را در این زمینه جویا شود.
درحال حاضر مناطق مسکونی شهر جدید صدرا به دو فاز یک و دو تقسیم شده است که فاز یک در قسمت شرقی و فاز دو مسکونی در قسمت غرب قرار گرفته است.
این شهر در فاصله 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد و جمعیت ساکن آن بیش از 150 هزار نفر است ، بسیاری از شهروندان شیرازی از صدرا به عنوان یک شهر خوابگاهی استفاده می کنند از این رو جمعیت این شهر در روزها و فصول مختلف دستخوش تغییرات زیاد می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان