کد خبر: ۹۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
در مراسم گرامیداشت روز صنایع کوچک صورت گرفت؛

عنوان برتر کشور برای خوشه فرش فارس

در مراسم گرامیداشت روز صنایع کوچک خوشه فرش فارس به‌عنوان خوشه برتر کشور معرفی شد.

به گزارش شیرازه، در مراسم گرامیداشت روز صنایع کوچک که در سالن کنفرانس این شرکت و با حضور معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نیز اعضای کنسرسیوم‌های صادراتی خوشه‌های صنعتی این استان صورت گرفت از متصدیان توسعه خوشه فرش فارس تجلیل شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت خوشه‌های صنعتی در تقویت و حمایت از صنایع کوچک و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر در سطح کشور مراحل توسعه‌ 65 خوشه صنعتی به پایان رسیده یا مراحل پایانی توسعه‌یافتگی خود را طی می‌کنند.

غلامرضا سلیمانی راه‌اندازی کنسرسیوم‌های صادراتی برای خوشه‌های صنعتی را از برنامه‌های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این بخش حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از فعالیت‌های گروهی و کنسرسیوم‌ها افزود: حمایت سازمان صنایع کوچک از خوشه‌ها و کنسرسیوم‌ها بر اساس نیازسنجی آموزشی، تأمین مالی، فن‌آوری، بازاریابی و تأمین زنجیره ارزش و خرید مشترک است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: عامل توسعه خوشه فرش فارس به‌عنوان عامل توسعه برتر خوشه‌های کسب‌وکار کشور در سال 95 انتخاب شد.

سلیمانی همچنین از ‌امضای تفاهم‌نامه میان مرکز ملی فرش و صندوق کارآفرینی امید برای ارائه ‌تسهیلات ارزان‌قیمت به خریداران فرش دستباف ایرانی با نرخ سود چهار درصد خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در مرحله نخست تسهیلات فروش اقساطی فرش به کارمندان دولت تعلق خواهد گرفت و آن‌ها می‌توانند با دریافت این وام فرش دستباف خریداری کنند.

وی افزود: الان در برخی استان‌ها این طرح آغاز شده و در فارس نیز باید پیگیری تا این تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی، ایجادی نیست بلکه توسعه‌ای است و فرش دستباف به‌عنوان یک سیستم اقتصادی اجتماعی از گذشته وجود داشته اما نیاز به توسعه دارد، تصریح کرد: کار خوشه یک کار تیمی است و تیم توسعه خوشه فرش دستباف فارس در سال اول فعالیت خود موفق به اخذ رتبه برتر شد که این امر در سال‌های گذشته کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه بوده است.

شاهپور قنبری با اشاره به فعالیت یک‌ساله خوشه فرش فارس گفت: با توجه به وجود 180 هزار بافنده فرش و نیز 31 اتحادیه صنفی در سراسر این استان، فعالیت این خوشه با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حال انجام است.


نظرات بینندگان