کد خبر: ۹۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره آبفا شهری سپیدان:

مشکل آب در مرکز شهرستان نداریم

رئیس اداره آبفا سپیدان گفت: با تزریق اعتبارات و حفر چاه در سطح مرکز شهرستان مشکل کمبود آب در این شهرستان رفع شد و تابستان امسال جیره‌بندی آب نداریم.

به گزارش شیرازه  خسرو خسروی اردکانی رئیس اداره آبفا سپیدان اظهار کرد: با توجه به بارش برف و باران این رحمت الهی در سال گذشته، با مدیریت مناسب منابع آبی، وارد مدار کردن چاه‌ و افتتاح پروژه‌ها و مجتمع‌های آب‌رسانی تا حدود بسیار زیادی مشکلات آب در شهر مرتفع شده و جیره‌بندی آب اتفاق نمی‌افتد.

وی با اعلام اینکه در تابستان سال گذشته و در ماه مبارک رمضان با مشکل آب در شهرستان سپیدان روبه‌رو بودیم، افزود: اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و با اتصال چاه به شهر ، مشکل  آب  شرب  مردممرتفع شده است و مردم نیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته، آب‌رسانی با تانکر به روستاها در ماه مبارک رمضان و در طول تابستان، از جمله مشکلاتی بوده که مردم با آن دست ‌به گریبان بوده‌اند، ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه وارد عمل شده و برای رفع مشکل آب شرب این شهرستان برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است که این مشکل برطرف شود.

رئیس اداره آبفا سپیدان گفت: با توجه به اینکه در شهرستانی قرار گرفته‌ایم که سرشار از آب است؛ کمبود منابع آب از جمله مشکلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم که امیدواریم ، مشکل کم‌آبی برخی از مناطق شهرستان مرتفع شود.

خسروی افزود: مشکل کمبود آب و جلوگیری از جیره‌بندی شدن آب در شهرستان سپیدان از دغدغه‌های مهم ما از ابتدای سال بود که با چاره‌اندیشی و وارد مدار کردن برخی از چاه‌ها با تمام توان وارد عمل شدیم که هم‌اکنون مشکل آب مردم در فصل گرما به  حداقل رسیده است.

خسروی یادآور شد: در پیک مصرف آب در سال گذشته و با توجه به افزایش مصرف و کمبود آب شرب در طول تابستان، اقدامات مؤثری برای رفع این معضل انجام شد که در نهایت با وارد مدار کردن یک حلقه چاه به مدار، برخی از مشکلات حل شد و امسال نیز در ادامه عملیات اجرایی سال گذشته برای رفع مشکل کمبود آب شهرستان باید دو حلقه چاه دیگروارد مدار‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه تأمین منابع آبی،  سراب چله گاه  وتیزاب وشش پیر از جمله مهم‌ترین منابع آبی شهرستان است که با بهره‌برداری و آبگیری این طرح، بخش عمده‌ای از آب شرب و آب اراضی کشاورزی شهرستان تأمین و مشکلات مربوط به این حوزه برطرف می‌شود؛ گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات در زمان مقرر شاهد  رفع مشکلات حوزه آبی شهرستان سپیدان باشیم

منبع: مارگون

نظرات بینندگان