کد خبر: ۹۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

ایجاد مرکز تخصصی آپا در جهرم

در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروانه ایجاد مرکز تخصصی آپا به رئیس دانشگاه جهرم اعطا شد.

به گزارش شیرازه  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفرش به جهرم در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم مردم این دیار را دارای ویژگی تدین و انقلابی‌گری دانست و گفت: نقش بارز جهرمی‌ها در دوران انقلاب و وجود نام این شهر در زمره 11 شهری که در آن حکومت نظامی اعلام شد و همچنین تقدیم هزار و 200 شهید و هزاران جانباز، آزاده و رزمنده گویای روحیه انقلابی و تدین در مردم این شهرستان است.

وی به نقش بزرگان این شهرستان در هدایت مردم  اشاره کرد و از آیات عظام، آیت‌اللهی، حق شناس و شب‌زنده‌دار به عنوان جلودار حرکت‌ها انقلابی جهرمی‌ها یاد کرد.

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات با اشاره به اینکه مأموریت ابلاغ سلام رئیس جمهوری به امام جمعه و مردم جهرم را بر عهده دارد، بیان کرد: تلاش دولت تدبیر و امید گسترش ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه و برطرف شدن مشکلات مردم بوده و امیدداریم دولت بتواند تحت لوای رهبری انقلاب کشور را آنگونه که شایسته و لیاقت مردم ایران است به پیش ببرد.

وی به مشکلات عمرانی شهرستان جهرم اشاره کرد و پروژه راه‌های مواصلاتی، انتقال آب، بیمارستان 274 تخت‌خوابی و راه‌آهن را از جمله طرح‌های نیمه تمام برشمرد که نیاز به چاره‌اندیشی برای به سرانجام رسیدن است.

واعظی با بیان اینکه مسائل مربوط به این پروژه‌ها را در جلسه با نوبخت معاون رئیس جمهور مطرح می‌کنم، بیان کرد: دغدغه اصلی دولت مسئله معیشت و اشتغال جوانان است که این امر در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و چنانچه مشکلات مربوط به تحریم‌ها زودتر انجام شده بود دولت بهتر می‌توانست بحران بیکاری در کشور را سامان دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به رونق اقتصادی در کشور از سال گذشته به افزایش 2 میلیون و 900 هزار بشکه‌ای فروش نفت و رونق در سرمایه‌‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مهم به رونق کسب و کار تبدیل شده و در معیشت مردم تغییر حاصل شود.

وی به اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای توسعه اشتغال در حوزه آی تی استان فارس اشاره کرد که به صورت تسهیلات به افراد دارای طرح اعطا می‌شود.

واعظی با تاکید به اولویت روستاهای شهرستان جهرم در تجهیز اینترنت پرسرعت به توانایی و ظرفیت جوانان جهرمی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی اشاره کرد و قول مساعد داد تا در نمایشگاه الکامپ امسال میزبان جهرمی‌ها باشد.

در این مراسم پروانه ایجاد مرکز تخصصی آپا به رئیس دانشگاه جهرم اعطا شد.

خشکسالی مشکل کشاورزان

محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم گفت: تاریخ این شهرستان آمیخته با حرکت‌های انقلابی مردم غیور و مبارزین غیرتمند دارد و به واسطه این مجاهدت‌ها شاه ملعون جرئت ورود به جهرم نکرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم جوانان بسیاری را تقدیم به انقلاب و نظام اسلامی کرده است، افزود: مردم این شهرستان در تمام برهه‌های انقلاب با استقامت و پایداری خود همواره مدافع و حامی انقلاب و رهبری نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

آذری جهرمی دغدغه مردم جهرم را تامین آب برای کشاورزی و شرب عنوان کرد و گفت: خشکسالی و کمبود آب، اشتغال مردم جهرم در حوزه کشاورزی را دچار تهدید کرده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، جهرم را دارای جوانان پویا و فعال دانست که مهمترین دغدغه آنها اشتغال است.

وی همچنین با اشاره به مشکل عدم استقلال در مرکز مایکروویو  جهرم نیز گفت: تا یک ماه آینده این مرکز به صورت مستقل در جهرم به ادامه فعالیت می‌‌پردازد.



نظرات بینندگان