کد خبر: ۹۴۴۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

ولنگاری فرهنگی را جدی بگیرید/۶۳ دختر و پسر در دو پارتی شبانه شیراز دستگیر شدند

آثار و تبعات ولنگاری فرهنگی در سایه بی‌توجهی مسئولان امر همچنان ظهور و بروز دارد، دستگیری ۶۳ دختر و پسر در دو مراسم پارتی شبانه در شیراز نمونه‌ای از این تبعات است.
به گزارش شیرازه، بحث ولنگاری فرهنگی یکی از بحث‌های مغفول مانده در جامعه است که روز‌به‌روز اثرات و تبعات آن در جامعه پیدا می‌شود.

برگزاری پارتي‌های مختلط، برگزاری تورهای مختلف رفتینگ، دره‌نوردی، بازدید از مناظر طبیعی و مانند آن نمونه‌ای از آثار و تبعات ولنگاری فرهنگی در جامعه است که در سایه غفلت و بی‌توجهی مسئولان امر ظهور و بروز پیدا کرده است.

یکه‌تازی هنجارشکنانه برخی از آژانس‌های مسافرتی، باغ‌تالارهای برگزاری مراسم عقد و ازدواج و حتی برگزاری شوهای مختلف با مجوز اداره کل ارشاد اسلامی نشانگر این غفلت و بی‌توجهی مسئولان است.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برخورد پلیس با برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های مختلطی که در باغ‌ها و باغ‌تالارهای شیراز برگزار می‌شود، گفته است: در پی گزارشات مردمی مبنی به برگزاری دو مراسم پارتی شبانه در مناطق شمال شرقی شیراز، عملیاتی مشترک از سوی پلیس و یکی از سازمان‌ها اجرا شد و در آن 63 دختر و پسر نیمه عریان بازداشت شدند.

شایان ذکر است، در این دو مهمانی مختلط که شب گذشته برگزارشده بود،دختر و پسر تحت عنوان جشن تولد جمع شده بودند که پس از حضور پلیس، تمامی این افراد بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با تأکید بر نظارت پلیس بر اماکن، باغ‌ها و باغ‌تالارهای موجود در شمال شرق حوزه استحفاظی خود، خاطرنشان کرد: با توجه به جاذبه باغ‌های اطراف شیراز، پلیس سعی کرده تا نظارت کاملی بر اماکن، باغ‌ها و باغ‌تالارهای موجود در این منطقه داشته باشد و معاونان و روسای پلیس، در بازدیدهای سرزده خود بر این اماکن نظارت دقیقی را اعمال می‌کنند.

این در حالی است که ورود پلیس بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم و برخورد با علل رخ دادن این مسائل کمکی به بهبود این مسأله نمی‌کند.

ازاین‌رو لازم است سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار در جامعه مثل اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل دادگستری، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ائمه جمعه و ... باید به این مسأله ورود کنند و با کار کارشناسی و به دور از سیاست‌بازی و سیاست‌زدگی به حل مشکلات فرهنگی جامعه بپردازند.

برچسب ها: شیرازه ، پارتی شبانه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
0
سلام
اگر سری به مجوزهایی تاتری که اداره ارشاد فارس جهت اجرا در سالنهای شهر میداد می زدید متوجه می شدید که اداره فخیمه ارشاد به مدیریت مدیر کل و معاونان که اساسا لایک فکر می کنند متوجه این موضوع می شدید که این اداره با نوع مجوزها برای اجرا خود مروج این موضوع است و نباید انتظار داشت که فرهنگ سازی به سمت خذف این ولنگاری فرهنگی کند چندی پیش برای دیدن یک نمایشنامه در تارال احسان رفتم آنقدر فرزاد حسنی معرف که همبازی یک خانم بود مزخرف و زننده دیالوگ رد بلد می شد که از خجالت خودم شرمنده شدم این است حاصل مدیریت فرهنگی استان فارس شهر شیراز سومین حرم اهلبیت
امین
سلام دوست عزیز
اتفاقا بنده هم تاتر را دیدم. چیز زننده ای وجود نداشت.
اگر شما نمیپسندید خوب نبینید.
این چه ترسی است که از فرهنگ و تاتر دارید؟
الف ق
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
0
سلام
وقتی تو اماکن عمومی و جایگاه های عمومی ، فرهنگ مورد هجمه قرار می گیرد و انواع و اقسامش موجود و مسئولین عیرمتعهد بر صندلی تکیه زده اند بهتر ازین نمی شود.

داخل تاکسی می شینی موسیقی حرام
داحل مغازه ها می ری موسیقی حرام به اضافه بدحجابی
با خانواده می ری پارک از خجالت آب می شی

و مسئولین غیرمتعهد ...
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
0
بخدا تقصیر خودشان نیست تقصیر کسانی است که این عده را فراموش کردن....
اگر میشد کارو کاسبی و....حتی ازدواج برای اینان درست میکریم .....اینجوری نمیشد......
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
0
بد نیست برای خنده هم شده یکسری به کوچه های اطراف شاهچراغ بزنید که بساط .... وعرق خوری وعرق فروشی ومواد مخدر وشرارت بطوری که اگر زنی در کوچه پیدا شود بطور علنا برای او مزاحمت درست می کنند وکسی هم یارای مخالفت نداردمثل اینکه نقشه بافت قدیم از روی نقشه شیراز پاک شده واینجا همه چیز ازاد است بساط چاقو کشی وقیمه کشی بطوری که در روز روشن جرئت نمیکنی ازکوچه ها گذر کنی چه خواسته شب