کد خبر: ۹۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
دارنده رتبه 636 کنکور :

قبل از کنکور، هدفم را مشخص کردم

حسن سرادار دارنده رتبه 636 کنکور با اشاره به اهمیت حضور در کلاسهای درس، گفت: هر فردی اگر از قبل هدف خود را مشخص کند و برای رسیدن به آن تلاش نماید و از هیچ کوششی نیز دریغ نکند، به طور یقین به نتیجه دلخواه خود می رسد .

به گزارش شیرازه حسن سرادار دانش آموزی از شهرستان خنج است که موفق به کسب رتبه 636 رشته علوم ریاضی در آزمون سراسری 95 شده است.

وی فرزند دوم یک خانواده 6 نفره بوده که برادر بزرگترش دانشجوی مهندسی نفت دانشگاه فومن در استان گیلان، مادرش خانه دار و پدرش فرهنگی آموزش و پرورش است.






گفتگویی با این دانش آموز موفق انجام داده ایم که در ادامه می آوریم.

آیا فکر می کردید چنین رتبه ای کسب نمایید؟

بله. اگر افراد برای آن چیزی که می خواهند تلاش کنند، قطعاً به آن می رشند، هر فردی اگر از قبل هدف خود را مشخص کند و برای رسیدن به آن تلاش نماید و از هیچ کوششی نیز دریغ نکند، به طور یقین به نتیجه دلخواه خود می رسد .

من هم پیش از کنکور هدفم را مشخص کردم و برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار بستم و به خود می گفتم من که تمام تلاشم را انجام داده ام، پس جای پشیمانی وجود ندارد.

برنامه ریزی درسی شما چگونه بود و روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟

من یک برنامه ریزی بلند مدت و یک برنامه ریزی روزانه داشتم؛ برنامه ریزی بلند مدت اینگونه بود که تا یک روز خاصی از سال باید درسی خاص و یا کتابی خاص را که از قبل مشخص کرده بودم، تمام کنم.

برنامه ریزی روزانه نیز اینگونه بود که هر روز بعد از مدرسه، زمانی را به درسهایی که همان روز داشتم اختصاص میدادم و در زمان باقیمانده نیز به مطالعه دروس پایه می پرداختم با این برنامه ریزی، ساعت مطالعه من به 8 الی 9 ساعت در روز می رسید.

چه رشته و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید؟

دوست دارم رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران قبول شوم.

میزان نقش معلمان و دبیران خود در کسب این موفقیت را چگونه می بینید؟

قطعاً معلمان و دبیران نقش بسزایی در موفقیت دانش آموزان دارند، چون یادگیری در کلاس درس به نحوی است که دانش آموزان به راحتی میتوانند با اندکی مطالعه، دروس مختلف را در ذهن تثبیت کرده و به حافظه بلندمدت خود بسپارند.

من در طول چهار سال دبیرستان به یاد ندارم که سر هیچ کلاسی غایب بوده باشم و همیشه از هر کلاسی نهایت استفاده را میبردم؛ شاید نظر بعضی از دانش آموزان اینگونه باشد که دروسی مثل ادبیات و دین و زندگی را می شود به تنهایی خواند و معلم ﺗﺄثیر زیادی ندارد اما اینگونه نیست.

من با حضور در کلاس درس، بسیاری از مطالب را به خاطر داشتم و در روزهای بعد زمانی که می خواستم آن درس را بخوانم، با یک مرور سطحی تمام مطالب در ذهنم می آمد و این موضوع در یادگیری دروس مختلف خیلی ﺗﺄثیرگذار بود.

از دانش آموزانی که سال آینده کنکور دارند میخواهم که در تمامی کلاس های درس هر چند به نظرشان مهم نباشد حضور داشته باشند و بدانند که قطعاً اثرش را آینده متوجه می شوند.

در کدام دروس بیشترین و کمترین درصد کسب کردید؟

بیشترین درصد مربوط به درس دین و زندگی با 56 درصد و کمترین نیز مربوط به ریاضی با 14 درصد بود.


خانواده خود را چقدر در موفقیتتان مؤثر می دانید؟

خانواده نقش مهمی در آینده و موفقیت فرزندان دارد، اینکه فرزندانِ خود را مجبور به انجام کاری نکنند و مثلاً نگویند باید حتماً فلان رشته را انتخاب کنی یا در آینده دکتر و یا مهندس شوی.

اینکه خانواده ها به سلیقه فرزند خود اهمیت بدهند، بسیار مهم است، به نظر من اگر فردی در رشته ای هر چند خوب قبول شود اما به آن رشته علاقه نداشته باشد، در آینده حتماً دچار مشکل شده و نمی تواند ادامه دهد.

خدا را شکر میکنم که خانواده من به این موضوع بسیار اهمیت می دهند و من را مجبور به انجام کاری نمی کنند.

اهل مطالعه غیردرسی هم هستید؟

ﻣﺘﺄسفانه به ندرت کتابهای غیردرسی می خوانم اما برخی مواقع اگر کسی کتابی به من پیشنهاد دهد، آن را مطالعه می کنم.

کلام آخر و توصیه به دانش آموزانی که سال آینده کنکور دارند.

توصیه من به دانش آموزانی که سال آینده کنکور دارند این است که با برنامه ریزی مناسب به مطالعه دروس مختلف بپردازند و همیشه در کلاسهای درس حضور فعال داشته باشند.

منبع: خنج کهن

برچسب ها: خنج ، کنکور ، رتبه برتر ، موفقیت
نظرات بینندگان