کد خبر: ۹۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مدیر شرکت تعاونی آریا چرم نی ریز :

رونق اقتصاد و تولید داخل نیازمند نگاه ویژه مسئولان

مدیر شرکت تعاونی آریا چرم نی ریز گفت : امید است با حمایت مسئولان و تولید داخل و اعطای تسهیلات مناسب بانکی گامی موثر در حمایت ازتولید داخل و حمایت اقتصادی برداشته شود چرا که رونق اقتصاد و تولید داخل نیازمند نگاه ویژه مسئولان دارد.

به گزارش شیراز ه مجید صابری سرشت ، مدیر شرکت تعاونی آریا چرم در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت : امید است با حمایت مسئولان و تولید داخل و اعطای تسهیلات مناسب بانکی گامی موثر در حمایت ازتولید داخل و حمایت اقتصادی برداشته شود چرا که رونق اقتصاد و تولید داخل نیازمند نگاه ویژه مسئولان دارد.

وی ادامه داد : شروع کار ما با مغازه کفش فروشی بوده و سپس با تولید بند چرم گوشی و در ادامه آن ایده تولیدات مصنوعات چرم مسبب اشتغال زایی برای 28 نفر به طور مستقیم و ده ها نفر به طور غیر مستقیم شده است .

مجید صابری ادامه داد : از 28 نفری که به طور مستقیم اشتغال زایی شده 20 نفر از آن ها در قالب مشاغل خانگی با ما به فعالیت می پردازند.

وی در ادامه افزود : با حاکمیت رکود اقتصادی در بازار کنونی و اعطای تسهیلات 10 تا 15 میلیونی ، کارگشایی برای واحد تولیدی و شکرت های تعاونی صورت نمی پذیرد و با وجود برندهای بزرگ در کشور و شرکت های چرم، تولید و عرضه چرم بسیار مشکل است.

مدیر شرکت تعاونی آریا چرم بیان کرد : متأسفانه ذهنیت قطب بودن و متمرکز بودن صنایع و عرضه بازار در تهران ، مسبب این شده است که همه برای تهیه کالا خود به تهران مراجعه می کنند ، حتی کالای قاچاق که وارد کشور می شود از مرزها به تهران می رود و سپس توزیع می شود .

وی یکی از مشکلات اصلی صنعت چرم را اینگونه بیان کرد : متأسفانه مسئولان تصور دارند که با تسهیلات 30 میلیون تومانی و با سود بهره بالا می توان کاری از پیش برد و نمی دانند که این بودجه و تفکر راه گشایی برای اقتصاد پویا و خروج از وضع کنونی بازار تولیدات داخلی نیست.

مجید صابری اظهار داشت : کمیته امداد امام خمینی شهرستان نی ریز بهترین و بیشترین حمایت ها را از تولید و کارگاه های اینچنینی داشته است و نکته قابل تأمل دیگری که نیاز است به آن دقت شود ، وجود دلالان در همه بازارها و علی الخصوص بازار چرم موجب متضرر شدن تولید کننده و سرمایه گذار است .

وی عنوان کرد : در شروع فعالیت ما عدم حمایت و نبود تسهیلات مناسب موجب تعدیل نیرو در مجموعه تولیدی آریا چرم شده بود و گویا مسئولان از هزینه های بالای کارگاه های تولیدی و تولید داخل بی خبرند و نمی توانند درک کنند برای اینکه یک صنعت یا ایده به عرصه تولید پایدار و اشتغال زایی موثر در جامعه برسد نیازمند حمایت های بیشتر از سطح تصور آن ها است .

مدیر شرکت تعاونی آریا چرم گفت : یک کیف که به مصرف می رسد اجزای مختلف آن توسط افراد مختلف در نقاط پراکنده شهرستان تولید و در کارگاه اصلی به محصول نهایی تبدیل می شود و تمام سعی ما این بوده که از پتانسیل استعدادها و توانمندی ها نهایت بهره و استفاده را ببریم.

گفتنی است؛  شرکت تعاونی آریا چرم نی ریز در زمینه تولید انواع مصنوعات چرم طبیعی و مصنوعی از قبیل انواع کیف اداری ، پول ، زنانه ، موبایل و هدایای تبلیغاتی چرم طبیعی و مصنوعی فعالیت می نماید.

لازم به ذکر است این گزارش و دیدار با همراهی و همکاری امیر باوندپور مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)  نی ریز میسر و انجام شد و جای دارد از توجه و نگاه ویژه ایشان به تولید و اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی تشکر ویژه داشت و انتظار می رود دیگر مسئولان شهرستان نی ریز نیز از چنین دیدگاه و نگرشی ما را همراهی کنند.















نظرات بینندگان