کد خبر: ۹۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس:

مساجد و دستگاه‌های فرهنگی باید قلب‌ها را تسخیر کنند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس گفت: مساجد و دستگاه‌های فرهنگی باید قلب‌ها را تسخیر کنند.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق دیشب در حاشیه نخستین همایش «مسجد» در مسجد مشیر این شهر در جمع مردم و اصحاب رسانه اظهار داشت: در روز جهانی مسجد در محلی جمع شده‌ایم که محراب انسان بزرگی مانند آیت‌الله میرزا ابراهیم محلاتی است و عظمت ایشان این درس را به ما می‌دهد که روحانیت باید همیشه در حال پژوهش و مطالعه باشد چراکه مسؤولیت روحانیت در عصر ما بسیار سنگین‌تر از چند دهه گذشته است.

وی گفت: امروز با ظهور موبایل و وسایل ارتباطی پیشرفته هر نوع محتوایی در دستان مردم و فرزندان ما است و دشمن با ایجاد آلودگی‌های اخلاقی و شبهات دینی سعی می‌کند افراد را به هر طرف که می‌خواهد بکشاند.

این مسؤول با اشاره به آلودگی‌های اخلاقی وسایل ارتباطی نوین افزود: در چنین فضایی جایگاه مسجد مهم‌تر از گذشته است و مساجد برای جذب افراد و رفع شبهات دینی مردم باید وقت بیشتری بگذارند و بدانیم جمع شدن مردم در مساجد از برکت اهل‌بیت (ع) است و مردم نزد ما امانت هستند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس ادامه داد: مسجد محل رفع تمام مشکلات است و اگر مردم مشکل اقتصادی، دوست‌یابی و... دارند این مشکلات باید از طریق مساجد حل شود چراکه مسجد محل اجتماع انسان‌های نیک است.

حدائق بیان کرد: هشت مورد برکت از امام مجتبی (ع) برای افرادی که در مسجد تردد می‌کنند ذکرشده است و هدف‌گذاری ما برای حضور در مسجد باید این موارد باشد و با حضور در مسجد حداقل از یکی از این اهداف بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به نخستین برکت تردد در مسجد اضافه کرد: مسجد محل «آیات و نشانه‌های محکم» خدا است و اگر امروز می‌خواهیم اعتقادات دینی مردم حفظ و فرزندانی صالح داشته باشیم باید مساجد را تقویت کنیم.

این مسؤول با اشاره به برکت دوم تردد در مسجد تصریح کرد: مسجد محل «پیدا کردن دوستان مفید» است و آن‌هایی که به دنبال پیدا کردن داماد، شریک و دوست خوب هستند بهترین مکان برای این امر مسجد بوده چراکه محل تجمع انسان‌های نیک و غربال‌شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به برکت سوم تردد در مسجد خاطرنشان کرد: مسجد محل «دانش‌های نو» باشد و این به آن معناست که مسجدها باید به‌روز و جدیدترین پیشرفت‌های علمی را به نمازگزاران آموزش دهند.

حدائق با اشاره به برکت چهارم تردد در مسجد بیان داشت: مسجد محل «انتظار رحمت و امید» است و وجود انسان‌های نیک عذاب و بلاهای جامعه را کاهش می‌دهد و برکت و رحمت خدا شامل جامعه‌ای که فرهنگ مسجد در آن رواج داشته باشد، خواهد شد.

وی با اشاره به برکت پنجم تردد در مسجد گفت: مسجد محل «سخنان هدایت و راهنمایی» است و امروز اگر می‌خواهیم فرزندان ما ازلحاظ اخلاقی و دینی خوب تربیت شوند باید حضور در مساجد تقویت شود.

این مسؤول با اشاره به برکت ششم تردد در مسجد ادامه داد: مسجد محل ارائه «سخنانی است که انسان را از نابودی» نجات می‌دهد و مساجد باید مطالب دینی را به گونه‌ای ارائه دهند که قلب‌ها را تسخیر کند و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نیز در ترویج مسائل دینی این‌گونه عمل کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به برکت هفتم و هشتم تردد در مسجد افزود: مسجد پایگاه «ترک گناه از روی شرم از خدا» و «ترک گناه از روی خوف از خدا» است چراکه کسانی در مکتب مسجد و احکام دینی تربیت شوند گناه برای آن‌ها بسیار حقیر است و افراد که به معنای واقعی در فرهنگ مسجد تربیت ‌شده‌اند خدا را حاکم بر رفتار خود می‌دانند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان