کد خبر: ۹۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی اختراعات در استان فارس:

صادرات اختراع نخبه استان فارس به کشور عراق

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: تاکنون ۷ اختراع از مخترعان استان فارس به مرحله تجاری‌سازی انبوه رسیده و یکی از اختراعات به کشور عراق نیز صادر می‌شود.

به گزارش شیرازه، حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه مخترع تحت حمایت بنیاد نخبگان استان فارس موفق به صادرات یکی از اختراعات خود به کشور عراق شد، اظهار داشت: مسعود تمدن مخترع برگزیده و تحت حمایت بنیاد نخبگان استان فارس که تاکنون در مسابقات بین‌المللی مقام‌های مختلفی را کسب کرده پس از تولید انبوه یکی از اختراعات خود موفق به صادرات آن به کشور عراق شد.

وی با بیان اینکه این مخترع جوان در دی ماه 94 اختراع خود با نام دستگاه تقویت استارت را با شماره 87570 به ثبت رسانده است، گفت: در حال حاضر این اختراع به تولید انبوه رسیده و به علت قیمت مناسب و کیفیت بالا، موفق به جذب بازار مناسب شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس افزود: به علت کیفیت مناسب و کاربردی بودن آن بازاریابی این دستگاه در کشور عراق انجام شده و این محصول به کشور عراق صادر می‌شود و این امر می‌تواند مشوقی برای دیگر نخبگان باشد.

شریف درباره این اختراع خاطرنشان کرد: با نصب این سیستم روی مجموعه استارت برق تثبیت شده به اتوماتیک می‌رسد و افت ولتاژ ایجاد شده در اثر حرارت و افزایش مقاومت سیم حذف می‌شود و فشار وارده به سوییچ و باطری کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با نصب این سیستم خودرو بهتر و زودتر روشن می‌شود، تصریح کرد: استفاده از این دستگاه در صنعت خودروسازی کشور تاثیر به سزایی دارد و هم‌اکنون در لوازم برقی و یدکی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس بیان کرد: این محصول با پروانه بهره‌برداری وزارت صنعت در شهرک صنعتی شیراز به تولید انبوه رسیده است.

شریف با اشاره به راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی در بنیاد نخبگان استان گفت: تاکنون 7 اختراع از مخترعان استان فارس به مرحله تجاری‌سازی انبوه رسید.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بيل مشدي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
0
جلوي سرقت اختراعات رو در دانشگاه شيراز بگيريد همه مشكلات حل ميشه