کد خبر: ۹۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

جاده، نقشی در حادثه اتوبوس سربازان نداشت

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به کارشناسی های انجام شده توسط کمیسیون ایمنی کشور وضعیت راه هیچ نقشی در حادثه اتوبوس سربازان نداشته است.
به گزارش شیرازه، خداداد مقبلی دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام پلیس مبنی بر تقصیر ۲۵ درصدی راه در حادثه اتوبوس سربازان تاکید کرد: پس از این اظهار نظر پلیس ما سکوت کردیم تا بررسی های کارشناسی انجام شود.

وی ادامه داد: کمیسیون ایمنی کشور گروهی ۳ نفره را برای پیگیری و بررسی دلیل این حادثه مشخص کرد که پس از مدتی نظر این گروه که به کمیسیون اعلام شده بود نشان از مقصر نبودن راه در این حادثه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: این گزارش در کمیسیون عمران مجلس و کمیسیون امنیت ملی نیز ارائه شد.

مقبلی یادآور شد: در فاصله ۴۰۰متری محل حادثه تابلو سرعت ۶۰ کیلومتر و شیب جاده وجود دارد در فاصله ۹۰متری تابلو سرعت ۵۰ کیلومتر وجود داشته و از طرفی اتوبوس پس از برخورد با گارد ریل ۲۶ کیلومتر حرکت و برخورد داشته که نشان از سرعت بالا و عدم کنترل راننده دارد.

وی ادامه داد: تمامی این مدارک را در دادگاه نیز ارائه خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های هفته دولت نیز گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه مربوط به راه در فارس افتتاح خواهد شد.

مقبلی یادآور شد: در حوزه فضای آموزشی ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، در حوزه راهداری ۲۶ میلیارد و ۵۵۲ میلیارد تومان، حوزه بزرگراهی۱۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و راه روستایی نیز ۲۳ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.


نظرات بینندگان