کد خبر: ۹۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

هزینه ورزش در سبد خانواده ها و قيمت هاي رنگارنگ باشگاه های ورزشی

عقل سالم در بدن سالم؛ کارشناسان و پزشکان نیز به این نتیجه رسیده اند که ورزش اصلی‌ترین راه برای حفظ سلامت بدن است. به همین دلیل، بازار باشگاه هاي ورزشي نيز روز به روز داغ تر می شود ؛ بازاري كه قيمت هاي رنگارنگ آن جاي ثابتي در سبد هزينه اين روزهاي خانواده ها پيدا كرده است.

به گزارش شیرازه مردم در مواجه با مقوله ورزش چند دسته‌اند: گروه اول که ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و در اندیشه ارتقا و پیشرفت در عرصه قهرمانی هستند. بخشی از این گروه از همین راه امرار معاش هم می‌کنند. ولی گروه دوم افرادی هستند که بصورت تفریحی ورزش می‌کنند، اما در انتخاب متفاوتند؛ عده ای از افراد این گروه، ورزش‌های سبک را انتخاب می‌کنند و عده دیگری صرفا سلامت و تناسب اندام ورزش را جزو برنامه‌های روزمره خود می‌گنجانند و گروه سوم کلا با ورزش بیگانه‌اند.

سوال اصلی اینجاست؛ آیا خانواده‌ها میان مشکلات متعدد روزمره خود به این نیاز اساسی توجهی دارند و حاضرند برای ورزش وقت یا هزینه صرف کنند یا اصلا وقت یا هزینه‌ای می‌ماند که با فعالیت بدنی گامی در تامین سلامت جسمی و روحی‌شان بردارند؟

حال اگر جواب سوال قبلی مثبت باشد، نرخ خدمات و امکانات باشگاه‌های ورزشی چه مقدار هزینه بر دوش خانواده ها خواهد گذاشت؟

متوسط هزینه ورزش در باشگاه‌های خصوصی

باشگاه هاي ورزشي نشان دار، اين روزها به مكاني براي تفريح جوانان تبديل شده است و اعضاي اين باشگاه ها بسيار خرسند از حضور در اين مكان ها. مديريت اين باشگاه ها با توجه به حال و هواي جوانان امروزي و نيازسنجي درست، اقدام به تاسيس و تجهيز باشگاه هاي خود كرده اند.

شمال شهر بي شك تنها جايي است كه جذابيت لازم براي سرمايه گذاران اين حوزه را دارد. اين جذابيت به طوري است كه با گشتي در كوچه پس كوچه هاي اين مناطق، شما با شمار بسياري از باشگاه هاي مدرن روبه رو مي شويد.

هزینه ورزش در سبد خانواده ها و قيمت هاي رنگارنگ باشگاه های ورزشی

باشگاه هایی كه با سوناي بخار و خشك، ويرپول، سولاريوم، هيلاريوم، حمام گياهي، سالن ورزش هاي گروهي، سالن تناسب اندام، كافه رستوران، مجموعه استخر، اسپا و كلينيك سلامت خود را متمايز تر از ديگر رقباي خود كرده است.

این نوع باشگاه‌ها بطور متوسط ماهانه بین 250 تا 500 هزار تومان هزینه دارند که در صورت ثبت‌نام در روزهای زوج و فرد به صورت کامل بین 60 تا 90 هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

حال میخواهیم شما را با تعدادی از این ورزشهای لوکس و پر هزینه که به اصطلاح خودمان بیشتر متعلق به بچه پولدارها هست آشنا کنیم.

1.بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ ورزش یا تفریحی است که در آن شخص ورزشکار خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بسیار بلند به پایین پرتاب می کند. البته روی زمین هم یک تشک بادی بزرگ وجود دارد.

ورزش

2.پاراگلایدر

پاراگلایدر یک ورزش تفریحی و رقابتی است که رویای دیرینه بشر را تحقق بخشیده‌است.

ورزش

3.پینت بال

پینت بال یکی از ورزش های گروهی می‌باشد که به طورکلی دو گروه از بازیکنان سعی درحذف یکدیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند. ورودی باشگاه پینت بال 20000 تومان و هزینه هر بسته گلوله اولیه 10000تومان و هر بسته گلوله اضافه 6000 تومان است.

ورزش

4.بولینگ

هزینه هرساعت استفاده از این ورزش چیزی حدود 50000 تومان است.

هزینه ورزش در سبد خانواده ها و قيمت هاي رنگارنگ باشگاه های ورزشی

به هر حال این نوع ورزش كردن از عهده كمتر كسي برمي آيد!

باشگاه‌های دولتی با قیمت‌های مناسب‌تر

اما باشگاه‌هایی هم هست که به صورت دولتی و زیر نظر ارگان‌های مختلف اداره می‌شود. برخی از آنها فقط مخصوص کارمندان آن مجموعه‌هاست و بعضی دیگر برای استفاده عموم آزاد است. در کنار اینها مجموعه‌های ورزشی‌ای هم هست که زیر نظر شهرداری‌هاست. این گروه از باشگاه‌ها نسبت به سایر مجموعه‌های ورزشی قیمت مناسب‌تری دارد، اما تعدادشان چندان کافی نیست در برخی مناطق حتی نبود امکانات ورزشی با هزینه‌های مناسب کمبودی است که احساس می‌شود.

در این باشگاه‌ها به تناسب منطقه برای انجام سه روز ورزش در هر هفته به مدت یک ساعت و نیم باید بین 35 تا 60 هزار تومان در ماه هزینه کنید.

باید توجه داشت که طبق قانون باشگاه های ورزشی مواردی از قبیل درجه باشگاه، کادر تخصصی مربیان، امکانات جانبی، تعداد روز در هفته، بیمه درمانی و .... عوامل تاثیرگذاری بر میزان شهریه باشگاه ها هستند که گاها همین موارد دست مایه سوء استفاده برخی باشگاه های ورزشی در هزینه های ثبت نام می شود. بطور مثال باشگاهی که طبق ضوابط فوق بایست ماهانه  40  هزار تومان شهریه اش باشد، به بهانه ی امکانات جانبی و مربی متخصص بین 10 تا 15 هزار تومان شهریه بیشتر دریافت می کند. در اینجا نیاز به نظارت بر روی باشگاه های  ورزشی از طرف متولی ورزش و حتی اصناف بیش از پیش احساس می شود.

به هر حال تابستان است و گرايش جوانان به مجموعه هاي ورزشي بيش از هر زمان ديگري شده و بازار باشگاه هاي ورزشي نيز داغ تر از هر زمان ديگر؛ بازاري كه قيمت هاي رنگارنگ آن جاي ثابتي در سبد هزينه اين روزهاي خانواده ها پيدا كرده است.
*ایمان زارع مهذبیه

نظرات بینندگان