کد خبر: ۹۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
در شیراز انجام شد؛

جراحی اندومتریوز به روش جدید برای نخستین بار در کشور

فوق‌تخصص زنان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام جراحی اندومتریوز به روش جدید برای نخستین بار در کشور، در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شیرازه، سعید البرزی، اندومتریوز را به‌عنوان یک بیماری به‌ نسبت شایع در بانوان معرفی کرد که همراه با درد شدید لگنی و ناباروری است.

استادتمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بیماری اندومتریوز، تنها محدود به سیستم تولیدمثل خانم‌ها، نمی‌شود و روده‌ها، حالب‌های کلیه، مثانه، حفره شکم و لگن را نیز درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: بیمار مبتلا به اندومتریوز روده بزرگ، با مراجعه به این مرکز و انجام آزمایش، با شیوه جدید تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این فوق‌تخصص زنان و نازایی، با اشاره به مراجعه بیماران به این مرکز برای انجام عمل اندومتریوز از تمام نقاط کشور، اضافه کرد: تکنیکی که برای نخستین بار در کشور انجام شد، ورود از راه مجراهای طبیعی بدن بود و تمام کار با لاپاراسکوپی صورت گرفت که موجب می‌شود هیچ برشی روی شکم باقی نماند.

البرزی، بابیان اینکه تمام مراحل جراحی به کمک لاپاراسکوپی، بدون هیچ برشی روی شکم انجام می‌شود، تسریع در بهبودی، باز نکردن شکم و کاهش آسیب‌ها پس از جراحی را از مزایای مهم این شیوه برشمرد.

رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان این دانشگاه، افزود: تمام تحقیقات این مرکز در مجلات نازایی و علمی معتبر دنیا و اندوسکوپی آمریکا و اروپا به چاپ رسیده است.

البرزی، ادامه داد: با توجه به موفقیت‌های شیراز در درمان این بیماری، ششمین کنگره آسیایی اندومتریوز با حضور تمام اعضای انجمن آسیایی اندومتریوز و با پشتیبانی انجمن اندومتریوز دنیا، سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

این فوق‌تخصص زنان و نازایی، اضافه کرد: علاوه بر این شیوه جدید، هرماه 40 تا 50 عمل اندومتریوز ساده و پیشرفته، به‌صورت کلاسیک در این مرکز انجام می‌شود.

نظرات بینندگان