کد خبر: ۹۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

آمارهای جالب و باور نکردنی از دنیای موبایل

مؤسسه Flurry اکنون هفت سالی است که گزارش های جامعی در مورد دنیای موبایل و اپلیکیشن ها منتشر می کند و طی این سال ها، آنچه تماما مشهود است، رشد بی وقفه این حوزه است. در سال 2015 نیز این رشد همچنان ادامه داشته و آمارهای جالب توجهی در آخرین گزارش Flurry در این رابطه وجود دارد.
به گزارش شیرازه، در سال 2015 متوسط میزان استفاده از اپلیکیشن ها، برابر با 58 درصد رشد را نشان می دهد. منظور از استفاده از اپلیکیشن، باز کردن یک App و در نتیجه تعامل کاربر با آن است که Flurry نام Session را برای آن انتخاب کرده است. این آمار نشان می دهد که همه طبقه بندی های اپلیکیشن در سال 2015 شاهد رشد بوده اند، البته به جز طبقه بندی بازی ها که خود موضوعی جالب توجه است.

صنعت موبایل سریع در حال بلوغ است. طی هفت سال گذشته، مؤسسه Flurry بیش از 2.1 میلیارد دستگاه هوشمند را در سطح جهانی و ماهیانه رصد کرده است. در حالی که نرخ رشد در سال 2015 حاکی از نوعی تنزل است (58 درصد در مقایسه با رشد 76 درصدی سال 2014 و رشد 103 درصدی در سال 2013) همچنان از سرعت پیشرفت فزاینده در این صنعت حکایت دارد، زیرا در سایر صنایع، شتاب و رشد اینچنینی دیده نشده است.

اما آنچه بیش از همه جالب توجه است، مقایسه ضریب رشد حوزه موبایل در سال 2015 برای کاربران قدیمی و کاربران جدید است. این مقایسه نشان می دهد، 40 درصد رشد 58 درصدی Session ها در سال 2015 از سوی کاربران قدیمی بوده که این ضریب در سال 2014 برابر با 20 درصد و در سال 2013 برابر با 10 درصد بوده است.

نگاه به طبقه بندی Session ها، نشان می دهد که چهار حوزه بیش از حد میانگین رشد داشته اند؛

اپلیکیشن های مربوط به حوزه Personalization: نرم افزارهای شخصی سازی رشدی فوق العاده و در حد 332 درصد در سال 2015 داشته اند. این ابزارها از صفحه Lock Screen اندروید تا صفحه کلیدهای emoji را شامل می شود که البته بیشترین نقش را در این زمینه همین صفحه کلیدهای emoji در نرم افزارهای پیام رسان داشته اند.

حوزه نرم افزارهای خبری و اطلاع رسانی: این حوزه نیز برابر با 135 درصد در سال 2015 رشد داشته و نشان دهنده یک ضریب فزاینده در جایگزینی نرم افزارهای هوشمند موبایل به جای ابزارهایی نظیر تلویزیون و رایانه ها به عنوان منابع اول خبر گیری و اطلاع رسانی است.

نرم افزارهای حوزه Productivity: ابزارها و نرم افزارهایی که معطوف به کارایی و بهره وری بالاتر هستند، در سال 2015 رشدی 125 درصدی را تجربه نموده اند و اکنون موبایل ها و فبلت ها به ابزار اولیه به خصوص برای بسیاری از نوجوانان و دانشجویان برای کارهای محاسباتی و انجام امور مربوطه تبدیل شده است. اکنون این ابزارها به عنوان برترین ابزارهای دسترسی به ایمیل و سایر ابزارهای مشابه دیگر مد نظر هستند.

حوزه سبک زندگی و خرید آنلاین: این حوزه با رشد 81 درصدی در سال 2015 البته نوعی کاهش رشد ـ نسبت به رقم 174 درصدی سال 2014 ـ را نشان می دهد؛ اما همچنان به عنوان یکی از چهار حوزه با رشد سریع در دنیای موبایل خودنمایی می کند. این آمار نشان دهنده رشد سریع حوزه تجارت موبایل است و اکنون بیش از 40 درصد تجارت کل دنیا و بیش از 33 درصد تجارت در ایالات متحده را شامل می شود.

رشد سریع فبلت ها در دنیای موبایل

در حالی که این آمار نشان دهنده تصویر جالبی از تحولات در حوزه موبایل است،تحلیل دقیق تر نشان می دهد، استفاده از فبلت ها در سال 2015 رشدی قابل توجه داشته است.

نمودار زیر به خوبی نشان دهنده میزان استفاده از فبلت ها در مقایسه با سایر ابزارها در حوزه هایی نظیر اخبار و مجلات، ورزش و موسیقی، رسانه و سرگرمی است.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان