کد خبر: ۹۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
امام‌جمعه موقت شیراز:

لزوم هماهنگی بین هیئت‌امنای مساجد عامل موفقیت است

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: نظم در برگزاری برنامه‌ها و هماهنگی بین هیئت‌امنا، فعالان فرهنگی و اصحاب مسجد دو عامل موفقیت در برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی است.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که با حضور فرج‌الله قیطاسی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه فجر در مسجد الغدیر شهرک گلستان شیراز برگزار شد، با تشریح اهمیت و جایگاه والای مسجد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مادامی‌ که انسان در مسجد حضور دارد به‌اندازه هر نفَس یک درجه به درجات معنوی او اضافه می‌شود.

وی بابیان اینکه مسجد از 6 رکن اساسی تشکیل شده‌ است، گفت: این 6 رکن اساسی امام جماعت مسجد، هیئت‌امنا، پایگاه مقاومت بسیج، کانون فرهنگی، خادم مسجد و مردم هستند.

امام‌جمعه موقت شیراز عدم محدودیت زمانی برای حضور در مسجد و متنوع بودن برنامه‌ها را شاخص مسجد خوب عنوان کرد و افزود: وضعیت محیط مسجد، رفتار خادم و اصحاب مسجد، تربیت خانوادگی و به‌ویژه رفتار امام جماعت در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی اضافه کرد: نظم در برگزاری برنامه‌ها و هماهنگی بین هیئت‌امنا، فعالان فرهنگی و اصحاب مسجد دو عامل موفقیت در برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی است.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به آشنایی نسل نوجوان با فضای مجازی گفت: در دنیای امروز مساجدی موفق خواهند بود که به ابزار مدرن نظیر رایانه، کتابخانه دیجیتال و ابزار اطلاع‌رسانی در فضای مجازی مجهز باشند و برنامه‌های مساجد باید با توجه به شرایط نسل جوان و آینده‌ساز کشور طراحی و اجرا شود.

مرادی بابیان اینکه قرارگاه فرهنگی شمال غرب شیراز تشکیل شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام، کمرنگ کردن نقش مساجد در جامعه اسلامی و دور شدن جوانان از مساجد است که قرارگاه فرهنگی شمال غرب شیراز در راستای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی فعالیت خواهد کرد.

در پایان این مراسم از برترین‌های ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، اعضای هیات‌امنا، فعالان فرهنگی، خادمان و اصحاب مساجد شمال غرب شیراز تجلیل شد.



منبع : تنویر


نظرات بینندگان