کد خبر: ۹۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
مدیر حج و زیارت استان فارس:

ثبت نام بیش از ۷ هزار نفر از استان فارس برای پیاده‌روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در قالب ۲۴۳۹ گروه از استان فارس برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کردند.

به گزارش شیرازه، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس با بیان اینکه ثبت نام اربعین از 16 مرداد ماه آغاز شده است، اظهارداشت: تاکنون بیش از 7 هزار نفر در استان فارس در قالب 2 هزار و 439 گروه برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند و براساس جدول زمان‌بندی باید صدور روادید از اول شهریور آغاز می‌شد اما دولت عراق هنوز قیمت روادید را اعلام نکرده است. 

وی با بیان اینکه با توافق صورت گرفته با بانک مرکزی مشکل تهیه دلار برای زائران برطرف شده است، گفت: بر این اساس زائران می‌توانند مبلغ خود را به صورت ریالی از طریق سامانه سماح پرداخت کنند و بانک آن را به ارز تبدیل می‌کند. 

مدیر حج و زیارت استان فارس افزود: استقبال برای اعزام به پیاده‌روی کربلا از سوی مردم فارس نشان‌دهنده شور و حال حسینی و ارادت مردم این زاد بوم به آن امام بزرگوار است و از زائران تقاضا می‌شود ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند. 

زینلی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت samah.haj.ir نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند، بیان کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام برای اخذ ویزا و بیمه وجهی از متقاضیان گرفته نمی‌شود و مبلغ کلی پرداخت‌ها در مراحل بعدی از طریق پیام کوتاه به متقاضیانی که در سایت سماح پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند، اعلام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: بر اساس توافقات مقرر شده که متقاضیان اعزام به کربلا به صورت کاروانی در دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت که اسامی آنها در سایت Fars.haj.ir اعلام شده است، ثبت نام کنند و از مراجعه به دفاتر غیرمجاز خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: مشتاقان به اعزام کربلا، منتظر اطلاعیه‌های بعدی سازمان حج و زیارت در مورد شرایط و مقررات اعزام باشند و افراد مذکور مواظب افراد سودجو و فرصت‌طلبی که به صورت غیرمجاز اقدام به اعزام عتبات عالیات (کربلا) می‌کنند، باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان