کد خبر: ۹۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

آغاز به کار نمایشگاه صنعت سیمان در شیراز

سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت سیمان با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس عصر دیروز در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت سیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه در سالن حافظ به مساحت 6 هزار متر­مربع با حضور 80 شرکت از سراسر کشور و شرکت‌های خارجی برگزار شده است.

عبدالناصر اسکندری گفت: سیمان به‌عنوان یکی از صنایع راهبردی است و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی و عمران ملی ایفا می‌کند و تولید آن به‌عنوان یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه در کشورهای درحال توسعه شناخته می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه ایران ازلحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای واقع‌شده که سلسله کوه‌های آهکی آن را احاطه کرده است تصریح کرد: فارس با توجه به اینکه در عرصه صنعت و معدن و تجارت از استان‌های مطرح کشور است و توسعه بخش صنعت آن پس از انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر شتاب گرفته، بنابراین وجود ذخایر غنی سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌آهک، سنگ گچ و دیگر مواد معدنی ارزشمند و کمیاب در فارس قابلیت ایجاد صنایع فرآوری را فراهم کرده و وجود کارخانه‌های سیمان این استان که ازنظر قدمت نیز دومین کارخانه سیمان کشور محسوب می‌شود، با پرداختن به طرح‌های در دست احداث، فارس را به یکی از استان‌های مهم کشور در صنایع معدنی تبدیل کرده است.

وی همچنین بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری شرکت رستاک پادویژن، هلدینگ سیمان فارس و خوزستان، انجمن صنفی کارخانه‌های صنعت سیمان کشور و وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار می‌شود و علاوه‌بر شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور، نمایندگان شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، اتریش، ترکیه، چین، سوئد و... در آن حضور دارند.

سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی صنعت سیمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان تا ششم شهریورماه جاری برپا خواهد بود و هر‌روزه از ساعت 17 تا 22 پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

نظرات بینندگان