کد خبر: ۹۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

آخرین سرباز حادثه نی ریز ۳ عضو بدن خود را اهدا کرد

اعضای بدن تنها سرباز باقیمانده از سانحه تصادف اتوبوس حامل سربازان پادگان 05 کرمان، پس از تایید مرگ مغزی از سوی پزشکان به بیماران نیازمند اهدا شد.
به گزارش شیرازه، حادثه تلخ بامداد دوم تیر 95 که تمام کشور را در موجی از اندوه فرو برده بود، برای خانواده وحید حلاج دو ماه به درازا کشید.

تیم پزشکی سرباز وحید حلاج پس از گذشت دو ماه بستری او در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید رجایی، با بروز نشانه های مرگ مغزی، این وضعیت را تایید کردند و خبر تلخ آن، به خانواده حلاج اطلاع داده شد.

اما خانواده این سرباز مهری نیک بر پایان این حادثه تلخ زدند و با اهدای اعضای بدن وحید، شادی زندگی را به چند بیمار نیازمند، اهدا کردند.

دکتر حسینعلی خلیلی، استادیار گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در دو ماه گذشته مسئولیت تیم پزشکی سرباز وحید حلاج را بر عهده داشته گفت: وحید حلاج از بیماران حادثه تصادف اتوبوس سربازان پادگان 05 کرمان بود که در تصادف جاده نی ریز، زخمی شده بود و از صبح دوم تیر که به اورژانس بیمارستان شهید رجایی اعزام شد، ضریب هوشی بسیار پایینی داشت؛ با توجه به آسیب وسیع در نیمکره چپ، شکستگی وسیع قاعده جمجمه و خونریزی های متعدد مغزی، بی درنگ اتاق عمل برای او حاضرو جراحی شد.

وی با بیان اینکه درمان وحید حلاج با دارو، ادامه یافت، افزود: با توجه به شرایط بیمار، او دچار عفونت مننژیت مغزی شد و با درمان هایی که ادامه دادیم، گاهی درجاتی از پاسخ به درمان در بیمار ظاهر می شد، اما به دلیل مقاومت شدید میکروبی و آسیب مغزی وسیع، نشانه های حیاتی بیمار از بین رفت و از لحاظ بالینی، مرگ مغزی او اعلام شد.

پیکر وحید حلاج، به بیمارستان نمازی منتقل و آنجا شرایط او برای پیوند، بررسی شد.

سرانجام با بررسی های پزشکان تیم پیوند اعضا، دو کلیه و کبد وحید حلاج برای پیوند، مناسب تشخیص داده شد که به بیماران نیازمند اهدا می شود.

کبد سرباز وحید حلاج به یک بیمار مرد 39ساله و کلیه های او هم به دو بیمار خانم و آقای 48و 47ساله اهدا شده است.

انتهای پیام/




نظرات بینندگان